Citat:
Ursprungligen postat av
morrhugg
Det finns inte en institution som inte blivit nerlusad på liknande sätt.. och heh, feministisk regering. Jo. Det visade de ju tydligt i
Iran .. jag menar, det blir ju så löjligt att man inte ens vet ifall man ska skratta eller gråta. Svenska kvinnor ur vår regering iklädda sjalar.
Feministisk regering?
Du har flera generationer med svenskar som är indoktrinerade och för att få rätsida på detta kommer att ta lika många generationer att fixa, och ovanpå det så har vi mer eller mindre en armé av utländska män i landet.
Personligen tror jag det är själva omfånget av problemet som gör att folk ger upp och vill ha nya lösningar. Dvs, antingen "importera" en fru, eller så flyr man sonika landet. Jag tror att landet är bortom all räddning och att det relativt snart kommer att bli väpnad konflikt. Eller rättare sagt,
det är redan väpnad konflikt i landet, ett
lågintensitetsinbördeskrig, det är bara det att den ena parten har inte insett vad som pågår ännu.
EDIT: Det sista i ditt inlägg, det fetade. Där har du en intressant fråga. Sug på den karamellen en stund och fundera. Jag menar, om feminism är till för att höja kvinnans ställning - men den drabbar män och kvinnor negativt... vem är det som faktiskt tjänar på feminismen som sådan? Vad är det bakomliggande
syftet?
Citat:
Det gick överstyr för länge sedan, man har anpassat skolorna till flickornas behov och straffar pojkar för att de är pojkar, mer eller mindre. Pojkar ÄR stökigare. Och nu när vi har kvinnor som fullkomligt dominerar i skolan - förutom när det är dags för prov, då är pojkarna helt plötsligt tillbaka på den nivå de alltid varit. En fullkomligt skev könsfördelning ses mer som något positivt än ett problem. Jag skulle inte ens vilja skicka mina barn till en svensk indoktrineringskurs i den svenska skolan.
Då jag själv arbetar i skolan reagerar jag när jag läser sånt här. Arbetar med 12-åringar som klasslärare samt matte och NO-undervisning.
Ja det är kvinnor som dominerar i skolan, på grund av att män inte vill arbeta där.
Vad sen anledningen till det är kan diskuteras, men faktum kvarstår, att sålänge män inte vill arbeta där kan inte män heller förvänta sig av kvinnor som jobbar i skolan att de ska förstå pojkars behov så som män antagligen gör.
Vi som arbetar där gör vårt bästa för att skapa en dräglig situation. Nej, skolan straffar inte pojkar för att de är pojkar. Det är omöjligt, att med klasser på nästan 30 elever och en lärare, att ha en massa stök dagarna i ända. Det går inte. Barnen skadar sig när de brottas och leker krig inomhus, knuffar varandra in i möbler, slår huvudet i fönsterkarmar och liknande.
Skolan behöver struktureras om totalt, men sålänge inte någon av manligt kön ens ämnar att lyfta ett finger för att hjälpa till med den förändringen så har man lite förbrukat sin rätt att gnälla över det också. Jag gnäller inte om polisen, jag hade inte själv velat vara i deras skor och hjälpa till att förändra arbetet.
Innan du fortsätter klaga och göra antaganden om skolan bör du gå i en lärares skor i en vecka eller två, så tar jag mer än gärna upp den diskussionen igen.