2019-01-23, 17:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Utvecklingen går käpprätt åt helvete, bland annat på grund av att män givit kvinnor för stort inflytande. Svekfulla och förrrädiska kvinnor som hatar och förtalar män, och säljer ut nationen till lägstbjudande, ska man givetvis vända ryggen åt, i synnerhet när staten fallerat och inte kan ta hand om dem längre. Skrattar bäst som skrattar sist...

Du, av med offerkoftan, sluta gnäll, och ta dig i kragen.
Ska vi bolla skulden så ligger den minst lika mycket på män. Ta ditt ansvar när du avkräver andra på detsamma.

Så länge du trångsynt skyller på andra och inte förmår dig att se på situationen med lite bredare perspektiv, fortsätter du kasta pärlor åt svin.
De enda du får på kroken är några likasinnade flashbackare, men inte verkar det vara många.
Byt strategi?
Citera
2019-01-23, 17:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du, av med offerkoftan, sluta gnäll, och ta dig i kragen.
Ska vi bolla skulden så ligger den minst lika mycket på män. Ta ditt ansvar när du avkräver andra på detsamma.

Så länge du trångsynt skyller på andra och inte förmår dig att se på situationen med lite bredare perspektiv, fortsätter du kasta pärlor åt svin.
De enda du får på kroken är några likasinnade flashbackare, men inte verkar det vara många.
Byt strategi?

En klassisk halmgubbe. Jag såg inte ett enda konkret bemötande av vad jag skrev i inlägget. Bara ad hominem. Jag kan inte ens ta dig på allvar stumpan. Den här stilen kanske fungerar på dina intersektionalitetsstudier, eller bland dina "manliga" cuck-vänner, men inte med mig.
Citera
2019-01-23, 17:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
En klassisk halmgubbe. Jag såg inte ett enda konkret bemötande av vad jag skrev i inlägget. Bara ad hominem. Jag kan inte ens ta dig på allvar stumpan. Den här stilen kanske fungerar på dina intersektionalitetsstudier, eller bland dina "manliga" cuck-vänner, men inte med mig.

Men det är ju så. Kan du säga någonting annat du gör för att bryta utvecklingen än sitter och gaggar här utan att själv vilja ta någon del i skulden?
Citera
2019-01-23, 23:07
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Man undrar ju om du verkligen lever här i Sverige - och är du svensk, över huvud taget ?? Som nordisk kvinna stortrivs jag här i Sverige, och jag har mer inflytande och arbetstillfällen än jag någonsin kunnat drömma om. Väldigt ofta blir jag erbjuden chefsbefattningar, och mina underställda är till majoriteten oftast män.

Så med utgångspunkt i det ovan sagda i mitt inlägg - vad fan snackar du om ?? Dina påståenden känns INTE igen ute i verkligheten !

Hoppas du kan bota din mytomani.
Citera
2019-01-23, 23:30
Medlem
Naknekejsarens avatar
Att överge svenska kvinnor är som att överge Sverige. Förstår då inte varför man ens bor kvar här ifall man nu inte lever på bidrag.

Ifall tråden handlade om att överge Sverige skulle den vara mer ärlig, och jag kan förstå argumenten för att göra just det.
Citera
2019-01-24, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Att överge svenska kvinnor är som att överge Sverige. Förstår då inte varför man ens bor kvar här ifall man nu inte lever på bidrag.

Ifall tråden handlade om att överge Sverige skulle den vara mer ärlig, och jag kan förstå argumenten för att göra just det.

Man kan överge svenska kvinnor på flera sätt. Ett är ju att vägra vara hjälpsam på arbetsplatsen och i vardagslivet. Sluta låta dem åka snålskjuts.
Når inte en kvinna upp till en hylla i mataffären? Låt henne hämta en stege.
Behöver en kvinnlig kollega hjälp med det jobb hon fått trots underkvalifikation? Låt henne sjunka.
Vill en gravid kvinna ha din sittplats på bussen? Låt henne stå och hoppas att hon ramlar.
Exemplen är oändliga.

Angående att fly Sverige, ja, ingen dålig idé och snarast en rekommendation. Jorden går alltid att ta tillbaka medan blodet och sinnet lätt kan tappas.
Citera
2019-01-24, 06:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Man kan överge svenska kvinnor på flera sätt. Ett är ju att vägra vara hjälpsam på arbetsplatsen och i vardagslivet. Sluta låta dem åka snålskjuts.
Behöver en kvinnlig kollega hjälp med det jobb hon fått trots underkvalifikation? Låt henne sjunka.
Vill en gravid kvinna ha din sittplats på bussen? Låt henne stå och hoppas att hon ramlar.
Exemplen är oändliga.

Angående att fly Sverige, ja, ingen dålig idé och snarast en rekommendation. Jorden går alltid att ta tillbaka medan blodet och sinnet lätt kan tappas.
Vad fan är du för man?
Citera
2019-01-24, 06:39
Avslutad
Citat:
Exemplen är oändliga.

Glöm inte att du ska blänga och muttra också när du gör allt detta också. Som en äkta sur, vresig och otrevlig surgubbe.

Ingår ”och får missfall” i ”hoppas att hon ramlar”?
Citera
2019-01-24, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad fan är du för man?

En som fått nog. Men oroa dig inte, jag bor på andra sidan jorden numera. Dessutom agerar jag tvärtemot de råd jag gav ovan ty bara svenska kvinnor förtjänar en sådan behandling. Möjligtvis även vissa andra europeiskor samt kanadensiskor.
Citera
2019-01-24, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Glöm inte att du ska blänga och muttra också när du gör allt detta också. Som en äkta sur, vresig och otrevlig surgubbe.

Ingår ”och får missfall” i ”hoppas att hon ramlar”?

Nej. Bättre att bara sköta sitt och behandla kvinnor som män så de får som de vill.
Är hon feminist är det nog ingen dum idé att en naturlig liten olycka hindrar en oskyldig liten unge att behöva lida en uppväxt med en sådan moder.
Citera
2019-01-24, 07:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
En som fått nog. Men oroa dig inte, jag bor på andra sidan jorden numera. Dessutom agerar jag tvärtemot de råd jag gav ovan ty bara svenska kvinnor förtjänar en sådan behandling. Möjligtvis även vissa andra europeiskor samt kanadensiskor.
Var du bor är irrelevant. Hur man kan skriva något så jävla dumt som att man inte skulle resa sig för en gravid kvinna på bussen om hon behöver sitta och hoppas attt hon ramlar är stört.
Citera
2019-01-24, 07:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Exemplen är oändliga.

Precis i trådens anda. Death by a thousand cuts...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in