Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Jag tror inte på att komma med absoluta påståenden om alla kvinnors pris. Fanns en norska som exempelvis tackade nej till sonen till en av Världens rikaste araber och han våldtog då henne och mördade henne (kan länka ifall du inte sett de) i en bar i London:
https://www.expressen.se/nyheter/qs/mordet-pa-martine-och-pappans-kamp-for-rattvisa/
Hon verkade inte ha ett pris. Jag kan inte vara säker angående uttalanden om hur många svenskor som drömmer om att åka och sälja sig i Dubai, men de som gör det brukar väl vara av den uppenbara stilen.
Nej kände ej till detta, har läst den. Men jag tro han inte visste hon ville ha för släppa till. Det kan vara lova om ett sagolikt bröllop, vem vet? jag känner ej henne. Men hon verka en status tjej, tanke på "Mercan" som hon ville hennes far skulle inskaffa. Så hon fick mycket ej det räta priset!
Citat:
Skulle alla kvinnor vara så pengakåta skulle unga svenskor enkelt också kunna sälja sin kropp och leva lyxliv istället för att exempelvis leva på studielån eller liknande i en stinkande studentkorridor (som flera av mina grannar).
Nej, det behöver inte vara pengar för de ska släppa till. . . . Det räcker du lovar något/ ger dem något de så traktar efter! Som ge kärlek till en tjej som törstar efter kärlek.
Citat:
Människor är nog lite mer komplexa än att man kan göra absoluta påståenden om deras natur baserad på ett fåtal. Ditt räknas även kvinnor. De flesta unga svenska kvinnor skulle jag tro är mer kåta på lite het sex än att få massa märkeskläder, därmed att de oftare reser och har chartersex snarare än sälja sig i Dubai. Ryskor och Östeuropeiskor däremot är mycket mer pengakåta.
Absolut, men då är det något de vill ha? Kan man ge dem det, så får du komma till. Finns gott om brudar som vill ha tex blåögda blonda killar på charterställe! Med rätt brud, så fin middag och flaskor vin, på en fin restaurang med levande ljus och musik, så är du hemma.
Citat:
Det vi kan konstatera är att det möjligen är 1% chans att en random svensk kvinna har prostituerat sig medan det är 20% chans att thailändskan har det, och som du sa: högre koncentration i ställen där turister ofta skaffar sina fruar, och chansen att just dessa är de som söker bli importerade av vita turister när de börjar ha klockan tickande är ju skyhög.
jag tro det är jämbördig, bero på hur du upplever det. Då räknar jag tjejer som tar betalt i cash för sexuella tjänster.
Men när dessa thai tjejer säljer sig, är det för de vill ha något! i stället för slita häcken av sig en månad på en skitig fabrik så fixar de lönen på några torskar. Det är lättförtjänta pengar för en som vill ha. Tro de är samma med studentskor som vill dryga ut sin studielån, för de behöver något. Tro det är vanligt de säljer sig någon enstaka gånger. Det görs i Lund i alla fall. Några torskar i månaden, så behöver de knappast någon högre studielån.
Citat:
Skulle tro att thailändska män är lite smartare än dumnaiva svenska män som kommer dit och knappt kan kommunicera med kvinnan de vill leva resten av livet med. Dessutom gifter sig säkert thailändare med kvinnor när de är unga nog att inte ha levt prostituerade livet, medan turisterna inte är lika streetsmart (speciellt inte de bortratade svenska gubbarna).
Du har något tittat för mycket på 28 grader i Februari. Det var så möjligtvis på 80-90 talet. I hopp med fånga någon farang. Men i dag så går de till någon, som kan hjälpa dem engelska och försöker ragga via dejtsida, samtidigt tränar de på engelska. Det kommer mer och mer har man märkt, dessa ställen "internetcafe" för tjejer går ej undvika. Många av dessa ligger långt från turiställen...
Efterhand som världen blir mindre och mindre så söker folk till varandra mer o mer. Vi blandas upp med varandra, det går ej stoppa.
Citat:
Det är ju bra att ha i åtanke att sex uppfyller själviska syften, när vi lekt med tanken om att vi alla är väldigt själviska varelser när vi slavar efter vår lust så återstår ju att se varandra i ögat och verkligen komma underfynd vad alla parter är beredda att offra sig för lite högre ideal.
För utan dessa högre ideal så kommer ju familjen inom snar tid att dö ut som institution.
Jag undrar alltså ifall Nietzsches profetiska "Vi har dödat Gud, vad har vi gjort?" kom en sådär 150 år för tidigt när det gäller just familjens samhällsbärande funktion, det är bara nu som vi på riktigt verkar ha slutat zombievandra in i familjelycka som våra föräldrar gjorde bara för att det är så människor alltid har organiserat tillvarot på så sätt.
Klart sex uppfyller vår värld och oftast själviska, beroende vilka mål du vill nå! Ny Gucci väska, Bättre liv, Betala räkningar, Nyfmoman m.m