2019-01-04, 23:40
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Om man köper gold och sätter sig geografiskt på en annan plats syns man fortfarande I den staden man befinner sig i?

Det beror på radien, om du är i Stockholm och sätter en radie på +130km så kommer du synas ändå i Stockholm när du väljer Göteborg som position.

Ex: Du är i Uppsala men har satt radien till 20 km. I appen väljer du Stockholm som geografisk position. Nu syns du inte i Uppsala men i Stockholm med en radie på 20 km.
Citera
2019-01-05, 00:33
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Vad skriver du i din presentation?
Har själc aldrig haft någon men är övertygad att det ger en hel del fördelar som du säger, har svårt att formulera något sådant om mig själv utan att det låter som en arbetsintervju, dessutom vill man ju inte ha bågot som alla andra har typ ”gillar att träna och resa”

Ganska basic grejer, inget jätteunikt. Förklarar att jag är en nördig själ, gillar böcker och serier, förtjust i rödvin, intressen A, B och C samt att jag bakar (vilket jag gör på riktigt). Som sagt, inget unikt, men tycker ändå de gett bra respons.
Citera
2019-01-05, 00:53
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Ganska basic grejer, inget jätteunikt. Förklarar att jag är en nördig själ, gillar böcker och serier, förtjust i rödvin, intressen A, B och C samt att jag bakar (vilket jag gör på riktigt). Som sagt, inget unikt, men tycker ändå de gett bra respons.

Bättre kan du. Min är typ (vill inte outa helt):

"Läkarstudent. Handbollsspelare. 1.85+. Annars rätt okej."

= kort och koncist. Konkurrensfördelar framgår. Förhoppningsvis inte alltför drygt.

...........................

Nördig själ... Varför ska det framgå? Du avskräcker mer än vad du omfamnar. Det hela förstärks av att du gillar böcker, och dessutom skriver "förtjust". Lol dessa feminina förstärkningsord går inte hem.

På det hela taget är det förhelvete för långt. Intrycket blir att du har ansträngt dig enormt, och väldigt lite lämnas åt slumpen. Man får inte direkt känslan: "wow vad är det här för kille".
Senast redigerad av anteri17 2019-01-05 kl. 00:56.
Citera
2019-01-05, 01:03
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Bättre kan du. Min är typ (vill inte outa helt):

"Läkarstudent. Handbollsspelare. 1.85+. Annars rätt okej."

= kort och koncist. Konkurrensfördelar framgår. Förhoppningsvis inte alltför drygt.

...........................

Nördig själ... Varför ska det framgå? Du avskräcker mer än vad du omfamnar. Det hela förstärks av att du gillar böcker, och dessutom skriver "förtjust". Lol dessa feminina förstärkningsord går inte hem.

På det hela taget är det förhelvete för långt. Intrycket blir att du har ansträngt dig enormt, och väldigt lite lämnas åt slumpen. Man får inte direkt känslan: "wow vad är det här för kille".

Men som sagt, det har gett resultat...på riktigt. Jag beskriver mig själv som jag är, inte sälja en falsk bild av mig för att få fitta. Och tro det eller ej, många har faktiskt tappat på det. Och nej, inga överviktiga kvinnor med glasögon.

Hade jag INTE fått matchningar så hade jag definitivt kört på din taktik xD

edit: Däremot kommer jag göra ett par justeringar, det här med att ha en bra och effektiv presentation är en process.
Citera
2019-01-05, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hej!
Detta tycker jag nästan förtjänar en egen tråd då jag tycker det är så intressant. Jag måste skriva av mig lite om detta. Jag har märkt att mitt tindermatchande inte går så bra som det gör utomlands. Jag har tinder gold och "sätter mig" ibland utomlands och swipear, för att se hur det går. Resultatet är obeskrivligt. Först och främst så skulle jag vilja beskriva mig som en stark 8a, många tjejer tkr jag är gullig (positivt?), söt och relativt snygg samt smal. Jag är även väldigt vit, som kanske spelar roll? Läs nedan.

När jag sätter mig i Kina, Ryssland, USA etc så får jag massvis med matchningar. Och tjejerna skriver först! Många vill dessutom veta mer och ses nu. Detta händer aldrig i Sverige? Är svenska tjejer mer picky eller blir man exotisk som vit svensk man i tex Kina? Eller är det så att tex kinieska män är så fula haha?

Jag har gjort en bedömning och jag hade lätt kunna resa runt i Asien på en "knullresa" och ligga med flera hundra om jag ville, så är det. Men det måste ligga i hudfärgen då? För alla jag i detta hypotetiska fall skulle ligga med då skulle ju vara asiater.

Hur ligger det till? Varför så mycket enklare?
Det beror nog inte så mycket på ditt utseende som vissa vill göra gällande även om det givetvis kan vara en faktor just i Asien (förutsatt att de inte tycker du ser arabisk ut). Jag provade förut runtom i Europa och skandinaviska kvinnor är definitivt tråkigast.
Citera
2019-01-05, 01:14
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Men som sagt, det har gett resultat...på riktigt. Jag beskriver mig själv som jag är, inte sälja en falsk bild av mig för att få fitta. Och tro det eller ej, många har faktiskt tappat på det. Och nej, inga överviktiga kvinnor med glasögon.

Hade jag INTE fått matchningar så hade jag definitivt kört på din taktik xD

edit: Däremot kommer jag göra ett par justeringar, det här med att ha en bra och effektiv presentation är en process.

Du vet ju inte hur det gått med en mer catchig bio.

Falsk och falsk. Jag är också halvt nördig, är gärna själv osv. Men det kan få framgå efter hand snarare än att jag lägger fram det direkt innan en träff.
Citera
2019-01-05, 01:17
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Du vet ju inte hur det gått med en mer catchig bio.

Falsk och falsk. Jag är också halvt nördig, är gärna själv osv. Men det kan få framgå efter hand snarare än att jag lägger fram det direkt innan en träff.

Ska följa ditt råd. En mer catchig bio i kombination av det jag redan skrivit.

Söker man brudar på 18-25 så kommer det där med böcker och nördighet inte fungera, men samtidigt söker jag inte pantade bimbobrudar. Men ska finslipa på presentationen.
Citera
2019-01-05, 01:21
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ska följa ditt råd. En mer catchig bio i kombination av det jag redan skrivit.

Söker man brudar på 18-25 så kommer det där med böcker och nördighet inte fungera, men samtidigt söker jag inte pantade bimbobrudar. Men ska finslipa på presentationen.

Jag låter kanske lite för hård. Det går ju ändå rätt bra för dig

Det går ändå att vara hyfsat nördig. Men precis som jag skrivit förut; är man introvert/halvnördig/tänkande/icke mainstream så torde man inte förstärka dessa sidor. Jag själv har lyckats hitta ett mellanting. Iofs är jag en social kameleont som kan passa in lite överallt trots en kärlek till att spendera tid ensam.
Citera
2019-01-05, 03:10
Medlem
Skepparn88s avatar
Som nybliven singel efter ett förhållande på fem år var det alltså min tur att prova denna mytomspunna app.

Jag lade in några schysta bilder där jag stolt visade upp min 198 cm långa kropp och skrev en sådär lagom medioker text.

Dra rätt ner i purjohålet om inte en enda matchning noterades på skärmen efter fyra dagar. Därav sprack den totala självkänslan man trodde ägdes inom området. Plötsligt kände man sig än mer singel.

Er olycksbroder.
Citera
2019-01-05, 03:27
Medlem
Presentpappers avatar
Har själv Tinder Gold och finner det tämligen menigslöst att försöka få till en lyckad träff med den vanliga versionen. Det är åtminstone stor skillnad att använda sig av Gold. Brukar inte gå mer än två månader mellan varje ny tjej jag har sex med via appen.

Hur som helst, efter ett lyckat ligg med en tjej häromdagen kom vi två in på ämnet Tinder och hur många likes och matchningar vi brukar få. Jag blev rent utsagt chockad över vad jag fick höra.

Alltså, den här tjejen hade också Tinder Gold och får lätt tusentals likes på ett par dagar. Vilket känns helt absurt för mig, jag tycker det är en bra dag om det trillar in upp mot 10 likes, om ens så väl.

Jag tackar min lyckliga stjärna här i livet att jag har en hyfsad förmåga att få tjejer på rygg för med lite sämre förutsättningar känns det ju fanimig lönlöst.
Citera
2019-01-05, 12:03
Medlem
Ruttet-apples avatar
Hade just en konversation på tinder som tog en ända med förskräckelse. Inte exakt återgiven då jag inte hann ta screenshot:

Kod:
Hej! Du är snygg! :)

Tack jag vet! :)

Väldigt het asså

Oj ok. Har du något annat kul att komma med än att objektifiera mig? 

Har du något annat kul att komma med än sarkasmer? 

Va, jag var inte alls sarkastisk, vet du ens vad sarkastisk betyder? 

Att skriva "har du något annat kul att komma med än att objektiviera mig" för att visa att du ogillar vad jag just skrev = sarkasm 

Du jag tror vi ska avbryta det här. Du verkar inte ens kunna kommunicera. Hej då! 

Hahaha säger hon som måste gå en universitetsutbildning i kommunikation eller? 
Ditt beteende är patetiskt på så många plan. Du vet att det finns en knapp för att ta bort matchningar? Testa att använda den. 
Och jag objektifierar dig? Det är du som är på tinder och har en bild där du ligger i baddräkt och visar upp din kropp. Du kanske kan lägga upp en bild på fittan också? 

Fan du är ju helt jävla sjuk i huvudet! Lycka till med att hitta någon ditt psykfall. 

Hahaha ja du säger det. 
Är det inte bara du som är lite överkänslig? 
Det konstiga är att du aldrig kan säga något konkret som faktyskt betyder någont, bara komma med meningslösa floskler som att jag objektifierar, är ett psykfall osv. 

Så vad tycker ni om det? Jag blev lite sur när hon anklagade mig för att objektifiera henne. Hur kan man anklaga någon för det om man har lättklädda sexiga bilder på tinder liksom? Vad är nästa steg i så fall? Kommer porrstjärnor bli arga för att de blir objektifierade?

Edit: En annan grej jag stött på ibland på baddoo är tjejer som ber om pengar. När det har hänt har jag gett dem det goda rådet att prostituera sig då jag tror att de skulle ge mycket bättre utdelning av att sitta på badoo och tigga. Då har de blivit arga och tagit bort mig. Mycket märkligt.
Senast redigerad av Ruttet-apple 2019-01-05 kl. 12:07.
Citera
2019-01-05, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruttet-apple
Hade just en konversation på tinder som tog en ända med förskräckelse. Inte exakt återgiven då jag inte hann ta screenshot:

Kod:
Hej! Du är snygg! :)

Tack jag vet! :)

Väldigt het asså

Oj ok. Har du något annat kul att komma med än att objektifiera mig? 

Har du något annat kul att komma med än sarkasmer? 

Va, jag var inte alls sarkastisk, vet du ens vad sarkastisk betyder? 

Att skriva "har du något annat kul att komma med än att objektiviera mig" för att visa att du ogillar vad jag just skrev = sarkasm 

Du jag tror vi ska avbryta det här. Du verkar inte ens kunna kommunicera. Hej då! 

Hahaha säger hon som måste gå en universitetsutbildning i kommunikation eller? 
Ditt beteende är patetiskt på så många plan. Du vet att det finns en knapp för att ta bort matchningar? Testa att använda den. 
Och jag objektifierar dig? Det är du som är på tinder och har en bild där du ligger i baddräkt och visar upp din kropp. Du kanske kan lägga upp en bild på fittan också? 

Fan du är ju helt jävla sjuk i huvudet! Lycka till med att hitta någon ditt psykfall. 

Hahaha ja du säger det. 
Är det inte bara du som är lite överkänslig? 
Det konstiga är att du aldrig kan säga något konkret som faktyskt betyder någont, bara komma med meningslösa floskler som att jag objektifierar, är ett psykfall osv. 

Så vad tycker ni om det? Jag blev lite sur när hon anklagade mig för att objektifiera henne. Hur kan man anklaga någon för det om man har lättklädda sexiga bilder på tinder liksom? Vad är nästa steg i så fall? Kommer porrstjärnor bli arga för att de blir objektifierade?

Edit: En annan grej jag stött på ibland på baddoo är tjejer som ber om pengar. När det har hänt har jag gett dem det goda rådet att prostituera sig då jag tror att de skulle ge mycket bättre utdelning av att sitta på badoo och tigga. Då har de blivit arga och tagit bort mig. Mycket märkligt.

Du verkar vara autistisk. Noll koll på det sociala spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in