2019-01-05, 09:40
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Spelar roll hur han ser ut, han har gjort ett övertramp och är dömd för detta nu.
Det var ett svar till en som skrev att JB inte hade ett fördelaktigt utseende!
Citera
2019-01-05, 09:44
Medlem
AvaChloes avatar
Internet är fantastiskt.

Googla Glenn Schiller och hela förundersökningsprotokollet dyker upp bland de första träffarna.
Underbart.
Citera
2019-01-05, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"Jo" på bägge; biologi/natur och förklara sina beteenden utifrån livshändelser. Ingen värdering i det, om det uppfattades så.

Det jag menar är mer bara att i just detta fall har jag svårt att känna sympati för de bägge (tycker det är solklart att han ska dömas, men knappast till tre år), av de skäl jag anförde. Men, tack och lov handlar inte detta forum om vad jag tycker.

Sorry att jag först uppfattade ditt inlägg fel. Mina tankar kring att en del i tråden verkar bli provocerade bara av att bo satte ner foten och anmälde var inte direkt riktad mot dig även om jag nu ser att det kanske kan uppfattas så.
Jag kan förstå hur du tänker ang sympati för de inblandade med tanke på en del bakgrundshistoria. Jag är dock glad att vårt rättsystem tycks fungera även för de som kommit lite snett från början av livet.
Citera
2019-01-05, 10:21
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men du anser att rätten gjort rätt bedömning, med din slutledningsförmåga så skulle en helt annan person som Kaj Linna tex sitta bakom galler livet ut trots att han är oskyldig.

Nej du vet inte men ändå så håller du stenhårt på JB trots att hon ljugit och försökt mörka sitt tidigare missbruk av kola. Det är ingen bra kvinna du tar i försvar. Har du någon ryggrad att tala om överhuvudtaget?
Du är ju fullständigt galen. Fallet Kaj Linna har jag inte läst någon förundersökning eller tagit del av vare sig rättegångar eller resning, så jag kan tyvärr inte göra någon bedömning. Håller inte bevisningen så var det självklart rätt att fria honom.

Jag "håller" inte stenhårt på JB. Det jag har gjort är att läsa förundersökningen och deltagit i diskussionerna. Baserat på det har jag, likt många andra här, gjort bedömningen att bevisen var tillräckligt starka för att Glenn skulle dömas för våldtäkt. Det visade sig att jag och andra hade rätt och av allt att döma kommer hovrätten också att fälla Glenn.

Själv är du i dina förutsägelser så långt från verkligt utfall man bara kan komma. Det finns stark bevisning mot Glenn och du sitter bara och yrar om att tingsrätten borde granska och väga in vad hon gjort tidigare i sitt liv. Det vill säga, du tycker att tingsrätten mer ska väga in JB:s förflutna och lägga mindre vikt vid den bevisning som faktiskt finns i målet. Nu har domen fallit och det visade sig att ditt sätt att resonera, dvs. att skuldbelägga offret och gå efter principen att vi inte alla är lika inför lagen inte tillämpas i Sverige. Du har totalfailat i din bedömning och det borde väcka tankar hos dig.
Citera
2019-01-05, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotschildjugend
Har själv våldtagit med berått mod ngra ggr. Och när man gör det så tappar offret talförmågan. Vilket är trist. Det avhjälps dock på olika sätt.

GS bör ha straff o fick ju det. Jävla pucko. Skulle ha tagit hennes mobil o kastat den åt helvete.

Hört talas om moln tjänster..(icloud), så vad hjälper det att kasta en mobil? Får ju upp allt i en ny mobil ändå
Citera
2019-01-05, 10:33
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Att en Sverigedemokratisk nämndeman är skiljaktig i domen säger mer om SD’s kvinnosyn än domen i sig.

Det har inget med kvinnosyn att göra utan enbart fakta i målet. JB har med berått mod satt dit GS för våldtäkt, förmodligen för att hon har ett horn i sidan till både MA och GS och vill förstöra för dem. Det var JB som tog med alla vinflaskorna. Det var JB som satte på inspelningsfunktionen på mobilen trots att hon var i total chock. Det var JB som sedan direkt på tåget hem googlade på skadestånd för våldtäkt.

Tyvärr så säger den här domen mer om det svenska samhällets syn på män.
Citera
2019-01-05, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tror inte hon kommer skilja sig faktiskt. Ett spel för galleriet. De flyttar nog utomlands och fortsätter ihop.

Skilsmässoansökan blev inskickad någon vecka innan dom skulle falla. Monikas offentliga plattform visar fortfarande kärleksfulla bilder och bröllopsfoton på paret. Hon likar kommentarer där följare/vänner skriver hälsningar till maken. Hon plockar bort kommentarer där någon ifrågasätter hennes bristande stöd till maken. Just nu framstår den skilsmässoansökan bara vara ett försök till att distansera sig från maken affärsmässigt och ekonomiskt och kanske med en förhoppning att media ska lämna henne ifred.

Gifta par har väll också ett solidariskt betalningsansvar för skulder som uppkommer. T ex skadestånd till bo ?
Citera
2019-01-05, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Snacka om häxjaktsbeteende.

Han är inte dömd än...

Nu är han det.
Citera
2019-01-05, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Skilsmässoansökan blev inskickad någon vecka innan dom skulle falla. Monikas offentliga plattform visar fortfarande kärleksfulla bilder och bröllopsfoton på paret. Hon likar kommentarer där följare/vänner skriver hälsningar till maken. Hon plockar bort kommentarer där någon ifrågasätter hennes bristande stöd till maken. Just nu framstår den skilsmässoansökan bara vara ett försök till att distansera sig från maken affärsmässigt och ekonomiskt och kanske med en förhoppning att media ska lämna henne ifred.

Gifta par har väll också ett solidariskt betalningsansvar för skulder som uppkommer. T ex skadestånd till bo ?

Hon gör allt hon kan för att rädda affärsverksamheten kan jag säga.
Citera
2019-01-05, 11:11
Medlem
everythingiss avatar
Rubriken säger att han är MISSTÄNKT, men nu när dom fallit ändras rubriken då,eller hur brukar det gå till? Sedan undrar jag om det är ok att skriva GM fulla namn när en dom fallit, eller är det kotym att *** namnet ändå?
Citera
2019-01-05, 11:11
Medlem
Hovrätten tar upp det här i februari eller mars. Det som förvånar mig en smula är att hans advokat inte klagat på häktningen. Dom kan ge honom reseförbud också och att han måste anmäla sig på en polisstation varje dag.

Men om vi tittar på straffsatsen som väntar Glenn efter Hovrätten. 2 år max... av det skall det räknas av 2/3-delar och dessutom häktningstid på det. Han är ute med boja efter hovrätten. Min gissning.
Citera
2019-01-05, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det har inget med kvinnosyn att göra utan enbart fakta i målet. JB har med berått mod satt dit GS för våldtäkt, förmodligen för att hon har ett horn i sidan till både MA och GS och vill förstöra för dem. Det var JB som tog med alla vinflaskorna. Det var JB som satte på inspelningsfunktionen på mobilen trots att hon var i total chock. Det var JB som sedan direkt på tåget hem googlade på skadestånd för våldtäkt.

Tyvärr så säger den här domen mer om det svenska samhällets syn på män.

Vilka uppgifter menar du tyder på att JB skulle hysa agg mot GS och MA? Utredningen pekar tvärt emot det du säger. Hon ville inte ens anmäla med hänsyn till GS och MA. Det var JB’s anhöriga som uppmanade henne att anmäla.

Vidare så hade hon inte ens själv lyssnat på inspelningen, hon kunde omöjligt veta om den skulle ha något värde när hon väl kontaktade polisen.

Om JB nu är så beräknade och slug. Borde hon då inte sett till att ha fyllt på sin telefon innan hon sätter sin plan i verket?

Borde hon inte ha googlat skadestånd före allt det inträffade, om det nu är en del av planen? Lite dumt att ha en plan utan att vara klar över hur mycket planen skulle inbringa?

Sen är jag också väldigt nyfiken på hur JB lyckades få in GS till det lilla sovrummet för att kunna skrida till verket? Telepati? Hypnos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in