2019-01-05, 03:49
Medlem
Varför benämns BO med både JB och MÄ som initialer?
Citera
2019-01-05, 06:17
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Varför benämns BO med både JB och MÄ som initialer?
Måls Ägande
Citera
2019-01-05, 06:53
Medlem
erikbes avatar
Hittade en gammal krönika av Glenn Hysén där han tar upp våldtäkt och ironiskt nog dyker GS upp i texten fast som brottsoffer

https://www.expressen.se/gt/kronikorer/glenn-hysen/valdtaktsdomarna-gor-mig-forbannad/
Citera
2019-01-05, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Om det står tidigare i tråden att ägarna hotat Monika att "dra in kontraktet" för Thielska så utgår jag från att 1) det finns ingen källa och 2) det är inte sant. Det är i så fall ett rykte eller "trådsanning" som vi kallar det på Flashback.

Jag gissar att det finns flera orsaker till att MA väljer att skilja sig från Glenn och inte bara att hans rykte skulle förstöra affärerna för henne. Vem vill vara i hop med en man som har sexuellt umgänge med hennes anställde samtidigt som man ligger i samma lägenhet och sover? Fullständigt respektlöst. Lägg därtill att det även för MA framgått att det var frågan om våldtäkt och att Glenn då riskerade flera år i fängelse. Är det en kille man väntar på? Och skulle hon gjort det så skulle livet blivit mycket annorlunda efter det då hon knappast skulle kunna involvera Glenn i något eller inte få vara med på vimmelbilder längre. Deras kändisskap hade nog fått en annan prägel.

Vidare som någon klok nyss skrev i tråden. Glenn saknar spärrar och gränser vilket han visar. Den här gången blev det en ung vän till Monika som blev utsatt, men det skulle lika gärna kunna varit någon av hennes döttrar istället. Den tanken måste rimligen finnas hos MA. Det var lika bra att klippa banden redan nu av många anledningar.

Källan skrev att han rörde sig i de kretsarna inom restaurangbranchen.

Så någon tidninsartikel källa kan jag inte ge dig, det förstår du väl själv.
Citera
2019-01-05, 08:00
Medlem
Eftersom Glenn gick in till en sovande JB och då hon var i en extremt utsatt situation, hon var i underläge hemma hos honom. Samtidigt var hon i en beroendeställning med vuxna äldre arbetsgivare därför är tre år absolut givet och rimligt.

Mindre ska han inte ha!
Citera
2019-01-05, 08:12
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men om alla fått klart för sig vilken lögnare JB är och att hon kan ljuga när som helst när det passar hennes syften så varför då stå på hennes sida?

Är det för att hon är kvinna och måste försvaras till varje pris trots att hon saknar trovärdighet?

Jag tror att du bör kolla igenom FUP och vittnesförhör. Lite förenklat kan man ju säga att det råder ingen oklarhet om vad som skett. GS har tyckt det varit OK att tjata och slicka och fingra på i trekvart, medan JB har sagt ”nej”, ”sluta” o s v under lika lång tid, vilket framgår av inspelning och vilket också medges av GS.
Citera
2019-01-05, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Denna nämndeman visar med detta sin stora brist på kompetens att döma. Mycket amatörmässigt utspel. Ingen risk för något liknande i HR där jurister dömer. För det hamnar väl i HR naturlugtvis?
Aktuell nämndeman visar en stor rättspatos, när denne, trots samhörighet visavi samma kön, vågar ifrågasätta sanningshalten i kvinnas berättelse. Kudos till hennes vilja att stå upp för rättssäkerheten.
Citera
2019-01-05, 08:21
Medlem
Rotschildjugends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
I FUPen framgår att sonen gick och la sig tidigare då han var/varit sjuk. Det borde JB ha förstått/minnts, även om det i domen står att hon inte visste om sonen var kvar.
Hon borde alltså tycker man när som helst kunnat ha skrikit till högt och 2 personer (MA/sonen) skulle ha vaknat. Detta är mkt märkligt menar jag.

Nu hade ju GS ändå åkt dit för sitt minst sagt patetiska beteende, men 3 år för detta känns galet länge. Känns som TR vill passa på att visa den nya lagstiftningen för 'omvärlden' när det är en 'kändis' som varit åtalad, en hel del har följt detta. GS får ta en hel del kulor för laget s a s., även om han borde avbrutit vid första nejet, trots att han fick hjälpa henne av med kläderna.

Har själv våldtagit med berått mod ngra ggr. Och när man gör det så tappar offret talförmågan. Vilket är trist. Det avhjälps dock på olika sätt.

GS bör ha straff o fick ju det. Jävla pucko. Skulle ha tagit hennes mobil o kastat den åt helvete.
Citera
2019-01-05, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tror du inte Monika är medveten om sin "unga väns" tidigare historik där lögner och kokainmissbruk staplas på hög?

Tror du inte att hon är medveten om att den "unga vännen" JB ej alltid talar sanning ens i rättsliga sammanhang?

Att sen försöka misstänkliggöra Glenn och utmåla döttrarna som potentiella offer känns sjukligt. Det är ingen klok vettig normal människa som skrivit detta tidigare utan en person som gjort det till sin uppgift att sprida illvilligt skvaller och förtal.

Fantastiskt att du i samma inlägg lyckas med att anklaga andra för illvilligt skvaller och förtal av GS, samtidigt som du själv skvallrar och förtalar JB genom att hävda att denne är narkotikamissbrukare. Hur tänkte du där? Vad har du för belägg för att hon missbrukar kola? Eller är alla som drar lite ladd på fest missbrukare? Varför i hela helvete skulle hon erkänna ett ringa narkotikabrott? Vem fan gör det?? Blev hon dömd för mutförsök?? Nej, det blev hon inte.
Citera
2019-01-05, 09:23
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diversus
Ja verkligen, om denna domen står sig är "Svenska" män rättslösa i dagens Sverige.
Att GS bettet sig omdömmeslöst är nog alla överens om men inget våld eller ens hot om våld har förekommit.

Det värsta brottet tycks vara att GS blivit gammal fet och ful, en alfahanne som passerat bäst före datum precis som så många andra män som blir måltavlor i dessa MeToo tider.

Men ska sanningen fram så är inte heller JB särdeles attraktiv och efter detta lär nog all tänkbar uppvaktning hålla sig på behörigt säkerhetsavstånd.
JB ser väldigt bra ut och riktiga karlar som vet hur man beter sig och var gränserna går, oroar sig inte, lovar jag dig.
Citera
2019-01-05, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
JB ser väldigt bra ut och riktiga karlar som vet hur man beter sig och var gränserna går, oroar sig inte, lovar jag dig.
Spelar roll hur han ser ut, han har gjort ett övertramp och är dömd för detta nu.
Citera
2019-01-05, 09:38
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Om det står tidigare i tråden att ägarna hotat Monika att "dra in kontraktet" för Thielska så utgår jag från att 1) det finns ingen källa och 2) det är inte sant. Det är i så fall ett rykte eller "trådsanning" som vi kallar det på Flashback.

Jag gissar att det finns flera orsaker till att MA väljer att skilja sig från Glenn och inte bara att hans rykte skulle förstöra affärerna för henne. Vem vill vara i hop med en man som har sexuellt umgänge med hennes anställde samtidigt som man ligger i samma lägenhet och sover? Fullständigt respektlöst. Lägg därtill att det även för MA framgått att det var frågan om våldtäkt och att Glenn då riskerade flera år i fängelse. Är det en kille man väntar på? Och skulle hon gjort det så skulle livet blivit mycket annorlunda efter det då hon knappast skulle kunna involvera Glenn i något eller inte få vara med på vimmelbilder längre. Deras kändisskap hade nog fått en annan prägel.

Vidare som någon klok nyss skrev i tråden. Glenn saknar spärrar och gränser vilket han visar. Den här gången blev det en ung vän till Monika som blev utsatt, men det skulle lika gärna kunna varit någon av hennes döttrar istället. Den tanken måste rimligen finnas hos MA. Det var lika bra att klippa banden redan nu av många anledningar.
Jag tror inte hon kommer skilja sig faktiskt. Ett spel för galleriet. De flyttar nog utomlands och fortsätter ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in