2020-08-03, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
BO är alltså denna person? Går det att ha lägre trovärdighet i en rättssal än den där kvinnan?

Kan både tingsrätten och Svea hovrätt ha gjort katastrofala felbedömningar i målet mot den meriterade fotbollsmästaren GS?

Våldtäkt betyder ingenting i Sverige längre så han har absolut sin trovärdighet kvar.
Citera
2020-08-03, 13:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Alternativt så kom de fram till en annan bedömning än din?

Det kan bero på svallvågorna av #Metoo eller det allmänna samhällsklimatet. Eller så drog dom helt fel slutsatser precis som i många andra mål. Det måste ställas höga krav på bevisningen i denna typ av mål.

Det är enligt min mening inte ställt utom allt rimligt tvivel att GS gjort sig skyldig till våldtäkt.

Målsägandens tveksamma karaktär och tidigare brottslighet bör dessutom påverka hennes trovärdighet i ett mål som detta.
Citera
2020-08-03, 15:47
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
BO är alltså denna person? Går det att ha lägre trovärdighet i en rättssal än den där kvinnan?

Kan både tingsrätten och Svea hovrätt ha gjort katastrofala felbedömningar i målet mot den meriterade fotbollsmästaren GS?

Vem är det då? Maskera namn om du vill
Citera
2020-08-03, 20:28
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Det kan bero på svallvågorna av #Metoo eller det allmänna samhällsklimatet. Eller så drog dom helt fel slutsatser precis som i många andra mål. Det måste ställas höga krav på bevisningen i denna typ av mål.

Det är enligt min mening inte ställt utom allt rimligt tvivel att GS gjort sig skyldig till våldtäkt.

Målsägandens tveksamma karaktär och tidigare brottslighet bör dessutom påverka hennes trovärdighet i ett mål som detta.

Är det där ett Ja som svar på min fråga?
Citera
2020-08-03, 20:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Vem är det då? Maskera namn om du vill

(FB) "Mästerkocken"-deltagare fast för kokain
Citera
2020-08-03, 21:04
Medlem
Provokatörs avatar
Det finns flera oklara omständigheter i detta fall och han dömdes på mycket vaga grunder, men nu är det som det är, att han var en kåtbock kan vi iaf vara överens om.

/Provokatör
Citera
2020-08-26, 07:34
Medlem
Citat:
Jag har inte försökt göra mig lustig på GS bekostnad, han var innan den här incidenten ostraffad till skillnad från den storljugande lögnaktiga tidigare dömda kokerskan.

(FB) Glenn Schiller dömd till 3 år för våldtäkt okt -18. Svea hovrätt mars -19

I ett mål som detta så borde den allmänna trovärdigheten och tidigare brottslighet och lögner beaktas. Tyvärr har varken tingsrätten eller hovrätten gjort detta.

Du svarar ju inte på frågan, vad fan är en meriterad fotbollsmästare? I mina öron låter det som att du gör dig lustig över honom och förringar hans person.
Citera
2020-09-28, 02:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det finns flera oklara omständigheter i detta fall och han dömdes på mycket vaga grunder

Att han är dömd på extremt vaga grunder är ställt utom allt rimligt tvivel och sannolikheten att det är frågan om ett begånget justitiemord är överhängande.

Att målsäganden är en patenterad mytoman och brukare av icke tillåtna ting är känt sen tidigare, det är obegripligt att domstolarna har fäst någon som helst tilltro till henne. Troligtvis handlar det om förvirrade smått labila #Metoo-vänliga krafter inom rättsväsendet som inte förmått tänka längre än näsan räcker.

Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
men nu är det som det är, att han var en kåtbock kan vi iaf vara överens om.

Det är inte olagligt att vara en kåtbock, i så fall skulle en stor del av Sveriges befolkning skaka galler. Att bruka kokain är dock väldigt olagligt. Att fara med osanning sänker också trovärdigheten hos vissa kriminella brukare.

Citera
2020-10-14, 09:19
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
"Jennies" egna ord...

Citat:
Fotbollsprofilen har hela tiden nekat till brott. Han har sagt att hon sa nej, men att han inte uppfattade det som ”motståndsnej”. Han hade en känsla av att hon ville.

– Jag gick in och satte mig på sängkanten bredvid henne. Jag vet inte riktigt vad vi sa men jag tror jag sade något som ”sover du i den där tjocka tröjan?”, har profilen sagt i förhör.

Jennie bor nu utomlands och har fått barn.

– Jag litar inte på min egen instinkt längre på samma sätt. Eftersom det här hände mig i den här miljön, så känns som att det kan verkligen ske var som helst och att vem som helst kan göra detta.
https://www.expressen.se/sport/jennie-jag-valdtogs-av-fotbollsprofilen/
Citera
2020-10-14, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"Jennies" egna ord...

https://www.expressen.se/sport/jennie-jag-valdtogs-av-fotbollsprofilen/

Den här historien hade man nästan glömt. Då dammar Expressen av en snyftare från ”kokerskan” om upplevelserna när Glenn olovligen juckade och slickade stjärt.

Lär dröja innan Glenn är inne i värmen igen
Citera
2020-10-14, 11:17
Medlem
Anmärkningsvärt så många som försvarar en svensk våldtäktsman på ett sätt ingen gjort om hans namn klingat minsta lilla utomeuropeiskt...
Citera
2020-10-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrollRoll
Anmärkningsvärt så många som försvarar en svensk våldtäktsman på ett sätt ingen gjort om hans namn klingat minsta lilla utomeuropeiskt...

Skillnaden är väl att den den här gubben inte uppvisat den typen av våldtäkt som utomeuropeiska män utför? Inga knivar och inte en maskerade gruppvåldtäkt och dessutom mot en kvinna som i historien uppvisar en del märkligheter.

Tre år fick äckelgubben.

Därav intresset att belysa händelsen från olika perspektiv?

Hur definierar du försvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in