2019-01-20, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ekonomiska motiv? Hämnd? Varför gör sig vissa kvinnor skyldiga till falsk tillvitelse? Varför begår människor brott? Kvinnan du försvarar är ju dessutom tidigare dömd för två narkotikabrott som hon förnekade och hon försökte dessutom muta en krogvakt för att hon skulle kunna fly. Visar inte detta på en rätt anmärkningsvärd historik?

Du kan iallafall stava till logik.

Är det mer "logiskt" att sätta på inspelning istället för att ropa på hjälp exempelvis eller trycka 112? Hon befann sig inte direkt på en öde plats med GS.

Han tillät ju henne att gå ut och röka på balkongen och senare lämna lägenheten? Hon var ju knappast slagen i bojor med munkavle?

Vad exakt har han erkänt?

Ekonomiska motiv?! Absolut att man ljuger om 2 våldtäkter för att få pengar, ändå rimligt faktiskt!!
Hämnd??? För vadå? GS, M & JB har alltid varit goda vänner så vad är det hon skulle hämnas för?
Förstår verkligen inte varför du tar upp det gång på gång när våldtäkten inte har någonting med det att göra? Skulle en människa som tagit kokain en gång inte kunna bli våldtagen?
Det är absolut mer logiskt än chansa på att bli nerslagen, strypt m.m.
Han har erkänt vad han har gjort & att hon har sagt nej upprepande gånger bl.a. Men du anser inte det som en våldtäkt? Otroligt märklig syn du har på sex isåfall.
Citera
2019-01-20, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Du får skämta hur du vill, men jag tycker bara det känns lite dumt att kasta ännu mer skit på GS, sånt som dessutom inte är sant. Han kan ju inte ens gå in här och försvara sig
Om du bläddrar lite i tråden så ser du att det kastats skit på Den meriterade fotbollspelaren så till den grad att det skulle ta en dag eller två att dementera allt. Med det menar jag sånt som det inte finns några underlag för, exv att han själv skulle vara kokainist. Det kan jag också känna är lite dumt, varför sparka på den som ligger, men nu är tråden placerad i forumdelen Kändisskvaller så då får man nog ta vissa inlägg med en nypa salt. I just det här fallet förstår jag inte vad det är du menar inte är sant. Är han inte meriterad? Är han inte våldtäktsdömd?

Skämtet ifråga, som jag inte kan ta nån som helst cred för själv eftersom det inte var jag som drog det, var dessutom helt klart inte riktat mot DMF utan mot hans PR-byrå. Den sistnämnde är dessutom den som bidrar mest till att skada DMF i nuläget eftersom han nästan ensam ser till att tråden hela tiden bumpas med sina upprepanden av saker han menar är "försvar" av DMF/DMV.
Senast redigerad av gohira 2019-01-20 kl. 10:07.
Citera
2019-01-20, 10:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Pitbullen-
Tror det är lite lättare och ett mer rimligt alternativ att sätta på en inspelning än att ringa till polisen o säga ”hej, du jag håller på bli våldtagen här skulle ni kunna komma hit”.
Ciggen på balkongen var ett sätt att leda honom därifrån. För att han skulle gå in o lägga sig igen. Men det funkade inte och därav satte hon på inspelning ifall att de skulle hända igen.
Sjuka tankar? Det är ju bara sanning? M tyckte ju att det var dumt att JB gick till polisen istället för att ta hjälp av henne.
Sluta snacka så mycket skit om något du inte vet någonting om.

Kommentar på allt detta BAGDAD-BOB.

Eftersom GS frågar JB om en trekant så finns väl ingen hjälp att få av MA, hon skulle säkert bara slätat över allt.

Att stoppa GS och ta en cigg på balkongen var väl ett väldigt klokt val, tron från JB var säkert att då går GS och lägger sej.

Han vägrar och då slår hon på inspelningen utifall han skulle börja igen, ett klokt val igen.

Sedan en av dina "mantrainvändningar" ang googlande av skadestånd.
Detta sker ju efter våldtäkten INTE innan!
Vilket är en enorm skillnad, finns väl inget konstigt i att googla det efteråt?
Det kan t.o.m vara så att den nattens kontakter med andra människors gjorde att hon gick in och googlade.
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-01-20 kl. 10:24.
Citera
2019-01-20, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Kommentar på detta Bagdad-Bob.

Eftersom GS frågar JB om en trekant så finns väl ingen hjälp att få av MA, hon skulle bara slätat över allt.

Att stoppa och ta en cigg var väl väldigt klokt, tron från JB var säkert att då går GS och lägger sej.

Han vägrar och då slår hon på inspelningen utifall han skulle börja igen, klokt val igen.

Sedan en av dina mantrainvändningar ang googlande av skadestånd.
Detta sker ju efter våldtäkten INTE innan det är väl en enorm skillnad, finns väl inget konstigt att googla det, kan t.o.m vara så att den nattens kontakter med andra människors gjort att hon gick in och googlade.

Det här är en bra sammanfattning av några av de saker som talar för att det skulle vara våldtäkt. Detta, och annat, väger enligt min stilla förmening tyngre än det som talar MOT att det skulle vara det. Det sistnämnda består uteslutande av hypoteser och tankevurpor. Dvs i stort sett endast "hon har tidigare tagit kola, raderat sitt tinder och dessutom sugardejtat - alltså är det sannolikt at hon hittat på allt" eller "hon har tittat på snusk (eller mer korrekt "det har tittats på snusk på hennes telefon") - alltså måste hon varit med på det.

Det finns helt enkelt ingen vare sig rimlig eller välunderbyggd version av händelseförloppet som talar MOT att det skulle vara våldtäkt.
Citera
2019-01-20, 12:29
Medlem
Citat:
Ekonomiska motiv?! Absolut att man ljuger om 2 våldtäkter för att få pengar, ändå rimligt faktiskt!!
Hämnd??? För vadå? GS, M & JB har alltid varit goda vänner så vad är det hon skulle hämnas för?
Förstår verkligen inte varför du tar upp det gång på gång när våldtäkten inte har någonting med det att göra? Skulle en människa som tagit kokain en gång inte kunna bli våldtagen?
Det är absolut mer logiskt än chansa på att bli nerslagen, strypt m.m.
Han har erkänt vad han har gjort & att hon har sagt nej upprepande gånger bl.a. Men du anser inte det som en våldtäkt? Otroligt märklig syn du har på sex isåfall.

Hon kanske anmälde honom på grund av sitt hat mot vita män?
Citera
2019-01-20, 12:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Är dom goda vänner idag kanske?

Du vet inte vad som eventuellt kan ha rört sig i JB:s skalle, kanske kände hon en ekonomisk press på sig (hon har stora skulder) men välkomnande kanske först GS nattliga besök hos henne då hon verkar gilla sex med äldre (hennes sökhistorik) men sen har något gått snett och hon har börjat spela in akten för att ha någon typ av hållhake på honom och har då fullt medvetet sagt nej bara för att ha "bevis" om det skulle behövas.

GS i sin tur har inte uppfattat denna totala omsvängning utan tror att det hela är en lek eftersom hon tydligen var mer välvilligt inställd i början?

Du tycks också ha en övertro på den tidigare narkotikadömda kvinnans tillförlitlighet, hennes tidigare eskapader i rättsliga sammanhang visar inte på ärlighet och en vilja att alltid tala sanning ens om små detaljer.
Citera
2019-01-20, 13:12
Avslutad
Citat:

Du vet inte vad som eventuellt kan ha rört sig i JB:s skalle, kanske kände hon en ekonomisk press på sig (hon har stora skulder) men välkomnande kanske först GS nattliga besök hos henne då hon verkar gilla sex med äldre (hennes sökhistorik) men sen har något gått snett och hon har börjat spela in akten för att ha någon typ av hållhake på honom och har då fullt medvetet sagt nej bara för att ha "bevis" om det skulle behövas.

GS i sin tur har inte uppfattat denna totala omsvängning utan tror att det hela är en lek eftersom hon tydligen var mer välvilligt inställd i början?

Du tycks också ha en övertro på den tidigare narkotikadömda kvinnans tillförlitlighet, hennes tidigare eskapader i rättsliga sammanhang visar inte på ärlighet och en vilja att alltid tala sanning ens om små detaljer.

Du fortsätter din vana trogen att ducka för alla frågor som inte passar in i din agenda!

Kommentar på detta BAGDAD-BOB.

Eftersom GS frågar JB om en trekant så finns väl ingen hjälp att få av MA, hon skulle säkert bara slätat över allt.

Att stoppa GS och ta en cigg på balkongen var väl ett väldigt klokt val, tron från JB var säkert att då går GS och lägger sej.

Han vägrar och då slår hon på inspelningen utifall han skulle börja igen, ett klokt val igen.

Sedan en av dina "mantrainvändningar", googlande av skadestånd.
Vilket är en enorm skillnad, finns väl inget konstigt i att googla på det efteråt?
Det kan t.o.m vara så att den nattens kontakter med andra människor gjorde att hon gick in och googlade.
Citera
2019-01-20, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Du fortsätter din vana trogen att ducka för alla frågor som inte passar in i din agenda!

Kommentar på detta BAGDAD-BOB.

Sedan en av dina "mantrainvändningar", googlande av skadestånd.
Vilket är en enorm skillnad, finns väl inget konstigt i att googla på det efteråt?
Det kan t.o.m vara så att den nattens kontakter med andra människor gjorde att hon gick in och googlade.

Svara nu på hela min teori och klipp/klistra inte ut halv stycken som du sedan förvrider svaren på som vanligt, tack!
Citera
2019-01-20, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Hon kanske anmälde honom på grund av sitt hat mot vita män?

Verkligen. Ändå värt att hitta på 2 våldtäkter och gå igenom en tre månader lång process med bl.a resa till Sthlm, löpsedlar, ca 500 sidor på Flashback av hat, hotbrev & idioter som du pga att hon hatar vita män.
Citera
2019-01-20, 17:53
Medlem
Citat:

Tror inte någon är god vän med sin våldtäktsman faktiskt.
Japp, tror säkert man hoppar i säng med någon & sedan kommer på ”juste jag har skulder, jag kanske ska anmälda detta som en våldtäkt istället så att jag kan betala av dom”
Bara för att man gillar äldre män betyder inte det att man vill ha sex med sin chefs man bara för att han är äldre.
Kan knappast tro att hon var med på det från början eftersom att hon låg och sov med stängd dörr.
Citera
2019-01-20, 17:58
Medlem
FedupFlorences avatar
Tråden har gått mot ytterligheter men jag tror att fler än jag har problem med både brottsrubricering och dom, även om vi tycker att GS har handlat fel.

Jag är inte ok med domen. Jag är inte ok med brottsrubriceringen, med påföljd eller med skadestånd. Jag tycker inte heller att ett offers handlande bör kunna ligga i fältet där man inte kan utesluta och även kunna misstänka en anstiftan till brottet hon utsätts för. För mig finns det tvivel.

Vad som faktiskt har hänt har dom båda berättat. Han har inte velat skada henne. Hon har inte gjort nåt för att få honom att förstå att hon inte vill.

Ser man till det som har hänt och försöker känna efter vad straffet kan vara mot den skada offret har fått så känns domen ha slagsida. Ser man till notan för folket och skadeståndet till offret känns även det som en slagsida. Proportionerna är för mig felaktiga, det står inte heller i proportion till andra domar.
Citera
2019-01-20, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Hon har inte gjort nåt för att få honom att förstå att hon inte vill. .

Hon har bara sagt nej till alla förslag han kommit med och bett honom gå därifrån flera gånger. Hon har heller inte gjort något enligt Glenn för att visa att hon vill. Men det kanske är vanligt i er värld att kvinnor ni har sex med ligger helt stilla och inte smeker tillbaka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in