Citat:
Ursprungligen postat av
lagligmaffia
Vad är skillnaden när det kommer till ruset på Elvanse och klassiskt amfetamin?
Klassiskt amfetamin är traditionellt racemiskt. Dvs 50/50 dexamfetamin och levoamfetamin. Dexamfetamin och levoamfetamin är varandras spegelbilder.
Elvanse innehåller lisdexamfetamin. Elvanse bryts ned till dexamfetamin i kroppen och är därför långtidsverkande. Det ger ett cleant och vaket rus med högt fokus utan enligt mig större biverkningar. Det är lugnt och lätthanterligt och ens omgivning märker troligtvis inte att man på kemisk väg ökat sin energi och sitt fokus.
Jag kan föredra att ta Elvanse om jag har mycket att göra under dagen men inte kan gå runt och vara tjackad. Det smäller inte på så som amfetamin vanligtvis gör. 70 mg på morgonen innan en arbetsdag är good enough för mig. Eventuellt att jag fyller på med 10 mg Attentin mot dagens slut om det är körigt.
Till fest och lediga dagar, gatutjack. Till arbetsdagar och liknande Elvanse.
Rätta mig gärna om jag har fel. Jag är blott en enkel pundare och är varken utbildad kemist eller läkare. Kan nog också ha uttryckt mig klantigt och oförståeligt. Är inne på Femte dygnet med gatupulver och det börjar bli lite grötigt.