Citat:
Ursprungligen postat av
NotReally...
Har velat testa amfetamin ett tag nu och frågade igår en nära vän om han kunde köpa 2g åt mig då jag inte har några kontakter som kränger tjack, eftersom han är en foglig och snäll påg åker han en bit och träffar kranen åt mig.
Välkommen hit till denna underbara tjacktråd. Jag tycker att det är riktigt kul att du tog dig tiden att skriva ett väldigt intressant och utförligt inlägg om din tjackdebut. Schysst av din polare att han utan att klaga hjälper att fixa fram lite pulver!
Citat:
Ursprungligen postat av
NotReally...
Jag skulle ju självklart åkt och köpt det själv men nämnda kran var (med rättfärdighet) försiktig med vem som köpte av honom. Inga främlingar, med andra ord.
Jag har själv märkt att just tjacksäljarna är dom jobbigaste att göra affärer med. Ofta nojjiga ofta överdrivet försiktiga. Vid ett av mina tidigare köp så fick jag hälften av tjacket kastat till mig genom ett fönster. Jag la sedan pengarna i brevinkastet för att sen få andra hälften genom fönstret igen. Detta för att han inte vågade öppna dörren.
Har en till historia men håller nog den för mig själv då det är lite off-topic. Kanske skriver det lite senare i inlägget, bestämmer mig sen. Om jag inte skriver det och någon av er skulle vara intresserad av att höra historian så är det bara att slänga iväg ett PM till mig.
Har man en stor mängd pulver så måste man självklart ta det försiktigt ta det försiktigt. Missförstå mig inte, klagar absolut inte på hur säljarna vill gå till väga vid köpet. Tvärtom egentligen, tycker att det är bra gjort och respekterar det till 100%.
Citat:
Ursprungligen postat av
NotReally...
Jag betalade 400 för 2g och när jag köpte det tyckte jag att det var ett skönt pris men senare fattade jag. Fast innan vi kommer dit så gick jag i min ensamhet hem och granskar bitarna lite snabbt under tiden. 2 vita mjuka bitar inlindat i varsin bit plastfolie och därefter är båda klumparna i den klassiska ciggpaketsplasten. Det ser ungefär ut som rätt mängd, 2 st 1x1cm kuber. När jag sen kommer hem river jag av plastfolien och märker att det är lite kladdigt men torkar ganska snabbt till ett kritvitt pulver, jag hade även hört/läst om den lite blommiga lukten som jag kände då. Jag hällde ut allt som lossnade på bordet men då var det fortfarande en mängd rester kvar på plasten. Utan större framgång försökte jag skrapa av de småfuktiga smulorna från folien tills mitt tålamod tog slut (det är visst ganska enkelt att riva sönder plastfolie om man skrapar på det med en liten knivegg

). När det låg på bordet såg det ut som en betydligt mindre mängd än när det var inlindat och när jag vägde det (på min nykalibrerade våg) stod det 0.86g!!!
Visst, klart man blivit blåst förr men detta var väl fan att ta i, mindre än 50% av det jag betalade för.
Åhh vilken besvikelse det måste ha varit, samtidigt som du antagligen skakade av ilska. Försök att se det positivt även om det troligtvis är svårt. Du hade ju t.ex kunnat få endast mjöl som inte innehåller en endaste partikel av amfetamin, då hade du fortfarande varit amfetaminoskuld
Tror du att din polare tog hälften av dig och inte trodde att du skulle uppmärksamma det? Vet han att du har våg?
Hahahah. Skrapa plastfolie med en knivegg, vilken sjuk djävla idee
Citat:
Ursprungligen postat av
NotReally...
Men jag skiter i det och drar två linor på ungefär 140mg tillsammans och sätter mig och kollar tv, käkar något litet och börjar känna av det ganska så snabbt men detta är ju fan ingen rusrapport så skit i det.
Helt rätt val att inte tänka på blåsningen och istället satsa på att kvällen blir lyckad, intressant och spännande som möjligt. Såg du bara på TV i 5 timmar eller sysselsatte du dig även med någonting annat?
Citat:
Ursprungligen postat av
NotReally...
Iallafall det steg ett tag och efter ungefär 5 timmar började det gå neråt så jag drog ett par 25 mg och då mådde jag mysigt och bra.
Fast det var ju verkligen inte denna effekt jag förväntade mig, det har ju onekligen att göra med att jag bara satt hemma i fåtöljen och degade, det är ju inte den optimala drogen för lugna måndagsnätter direkt
Du satt alltså bara i en fåtölj under hela ruset? Eller har jag förstått det helt fel?
Det bästa med tjacket är ju att allting blir så oerhört intressant, själv så fastnar jag alltid i flera timmar med helt ovettiga saker. Någonting där man använder händerna gillar jag bäst, t.ex som nu när jag skriver det här inlägget. Det smattrar högt och i en djävla fart av allt mitt skrivande. Det perfekta hade varit om grannen knackar på och säger typ "sluta att skriv så hårt och fort på tangentbordet, jag kan inte sova", då hade jag blivit stolt!
Citat:
Ursprungligen postat av
NotReally...
Men under nattens gång har jag fått lite funderingar som jag skulle uppskatta svar på, jag skriver dessa till såväl tjackveteraner som förstagångare.
Jag ska försöka att ge dig bra svar på dina funderingar. Jag vågar inte riktigt kalla mig för en tjackveteran, men brukar kunna det mesta. I värsta fall så får jag googla fram svaret.
Citat:
Ursprungligen postat av
NotReally...
Som sagt så var/är detta första gången jag tar amfetamin men jag har också tagit/rökt andra droger så jag fattar ju "hur spelet spelas" i brist på bättre uttryck, men jag har lite frågor om just affe.
När ni köper tjack, hur får ni det? Zippåsar känns ju som det är det mest praktiska vilken konsistens tjacket än har... vid små mängder då så klart... men i vad får ni oftast ert tjack?
Jag får alltid mitt tjack i en zip-påse och tycker att det är smidigast!
Citat:
Ursprungligen postat av
NotReally...
I en klar zippåse kan man ju enkelt se ungefär hur stor mängd man egentligen köper men om ens kran vill blåsa en eller bara är dum i huvudet så kanske hon lindar in det i något t.ex då folie, då är det ju jävligt svårt att se hur mycket det faktiskt är för att den är tillknycklad och lindad runt flera gånger. Hur gör ni då för att vara säkra på att ni får det ni betalar för? Att väga det på plats är ju den första tanken men då måste man räkna bort t.ex. zippåsens eller plast/aluminium-foliens vikt och det kan bli lite svårt... och om man träffas på någon offentlig plats kan det bli lite problematiskt att dra fram vågen och hålla på med den och samtidigt vara diskret... Sedan känner i alla fall jag att det känns lite osoft (i brist på annat uttryck) att dra fram vågen och hålla på att fiffla med den när det gäller små mängder. Trots detta vill man ju självklart veta att man fick det man betalade för så om någon sitter på något bra tips för oss som inte litar på våra langare så skriiv.
Jag har inte haft några problem med att få rätt mängd på ett bra tag. Detta eftersom att jag alltid köper av en nära polare.
Om du träffar en ny säljare kan det nog vara en bra idee att innan köpet berätta att du vill hitta en stabil kran där du kan göra alla dina framtida köp. Troligtvis vill han då göra ett bra första intryck så att du i framtiden köper allt amfetamin från honom, för alla vill väl ha en stabil kundkrets?
Sen uppskattas det alltid om du inte springer fram och tillbaka för att bara köpa 1 gram eller så. Ta hellre en 5a direkt istället som kan användas vid flera tillfällen!
Citat:
Ursprungligen postat av
NotReally...
Tjacket som jag köpte var ganska fuktigt och då när man använt allt så har man ju kvar dessa plastfoliebitar som är helt fyllda med små goa smulor som en snål/fattig person som en själv ogärna skulle vilja slänga... Om man skulle ta och spara på sig några av dessa plastbitar så skulle man väl kunna köra ner dem i en vätska som tvättar av amfetaminet och indunsta vätskan och få kvar en ansenlig mängd pulver? Vilken vätska kan man isåfall använda? Löser amfetamin sig i någon dryck så att man kan lösa smulorna och sedan dricka blandningen?
Btw. Jag började skriva detta inlägget för 4 timmar sen, har skrivit om hela texten kanske 11-12 gånger och byggt om meningar och ändrat synonymer otaliga gånger, och under dessa 4 timmar blev jag inte uttråkad en enda gång
Så, första intryck av Tjack:

Efter sista dosen så brukar jag alltid tugga på zip-påsen, slicka tallriken + korten, krypa efter golvet och leta efter tjackpartiklar. Inte mycket tjack kan då bli förlorat
Jag hoppas att du är nöjd över svaren!
Kommer du att prova på amfetamin igen inom en snar framtid? Eller uppskattar du andra typer av droger mer?
Vad gör du idag då?
Det är bara att skicka ett PM till mig om du har fler funderingar eller bara vill snacka.
Ha det bra grabben!