Citat:
Ursprungligen postat av
Matzolle
Nu menade jag givetvis inte att fallet i sig är komiskt. Det jag syftade på är personer i tråden som inte kan förlika sig med att det är GS som till 100% är ansvarig för allt som har hänt. Den som inte ser något så infernaliskt uppenbart blir till åtlöje.
Att uppfatta vissa som tomtar får man tyvärr räkna med när man diskuterar med okända människor som man inte känner, vet vilka de är, eller hur gamla de är heller förresten. Blir det för jobbigt skall man nog definitivt inte hänga på flashback.
Vem eller vilka som blir till åtlöje är nog en högst subjektiv bedömning som varierar beroende på betraktaren och vilken syn denne har på saken. Att påstå att GS är 100% skyldig och att detta är "bevisat" skulle t ex kunna uppfatttas som minst sagt naivt och kanske t om såra de som gläds åt att vi faktiskt instiftat institutioner vars uppgift är att göra den bedömningen och att det generellt sett i moderna samhällen anses vara deras bedömning som sedan gäller. Inte din, inte min och heller inte nån annan i detta forums, med mindre än att de råkar vara nämndemän eller domare i den aktuella rättegången.
Du kanske kan PM:a de du tycker är idioter, incels eller löjliga istället så slipper resten av oss ta del av dina åsikter om andra forumdeltagare och istället fortsätta diskutera, teorisera och skvallra om fallet?
Nåt annat är ju knappast möjligt nämnligen eftersom ingen av oss var där. Själv anser jag att det minst sagt ser mörkt ut för vår vän GS, mycket pekar ju på att han betett sig klandervärt på ett sätt som strider mot gällande lagstiftning. Men vet jag? Knappast.