2018-12-30, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
JB:s tidigare användning av kokain är i högsta grad relevant för debatten eftersom kokain kan vålla hallucinationer, delirium, ökad misstänksamhet och vanföreställningar för att nämna några punkter.

https://www.drugsmart.com/faq/hur-tar-kroppen-stryk-av-kokain/

Det är JB med men ändå har hon använt en farlig drog som kokain tidigare.Varför litar du på henne?
För att inspelningen talar sitt tydliga språk. Hon sa nej flera gånger. Hennes eventuella användning av droger är irrelevant
Citera
2018-12-30, 03:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Hur mkt du än försöker svartmåla JB så kommer GS likväl bli dömd, annars hade de släppt honom vid sista förhandlingen.

Svartmåla JB? Jag vill endast ha en rättvis bedömning av allt i detta mål.

Citat:
Sedan vad hon gjort tidigare i sitt liv är inte heller det minsta relevant i målet.

Du vill mörka hennes tidigare narkotikaproblem och eventuella psykiska problem?

Hypotesen att hennes tidigare missbruk av kola kan ha en koppling till hennes agerande den där kvällen och natten och inte minst anklagelserna mot GS går väl ändå inte att utesluta? Litar du fullt ut på narkomaner?

Citat:
Så du får nog tjingsa på GS "in Jail".

Finns det måhända en personlig agenda bakom din hatkampanj mot GS? Vill du att han döms på felaktiga grunder?
Citera
2018-12-30, 03:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
För att inspelningen talar sitt tydliga språk. Hon sa nej flera gånger. Hennes eventuella användning av droger är irrelevant

Har du hört inspelningen med egna öron?

Går det förresten att utesluta att denna märkliga inspelning "i stundens hetta" kan ha varit en del i en ondsint plan som gick ut på att både kunna anklaga GS för våldtäkt och i slutändan inkassera ett fett skadestånd/försäkringspengar?
Citera
2018-12-30, 06:45
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Hur mkt du än försöker svartmåla JB så kommer GS likväl bli dömd, annars hade de släppt honom vid sista förhandlingen.

Sedan vad hon gjort tidigare i sitt liv är inte heller det minsta relevant i målet.

Så du får nog tjingsa på GS "in Jail".
Vad har du för information som gör att du vet att GS blir dömd? Oavsett så har jag svårt att förstå varför GS fortsatt sitter häktad. Hade det varit en blatte som utfört en brutal överfallsvåldtäkt så hade denne släppts dagen efter.
Citera
2018-12-30, 09:05
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vad har du för information som gör att du vet att GS blir dömd? Oavsett så har jag svårt att förstå varför GS fortsatt sitter häktad. Hade det varit en blatte som utfört en brutal överfallsvåldtäkt så hade denne släppts dagen efter.
Jag tycker också den långa häktningstiden är lite lurig, men jag undrar om inte GS och advokaten resonerat sig fram till att det är lika bra att sitta av tid på det straff som ändå sannolikt lär utmätas. Han har suttit av 2,5 månader redan...
Citera
2018-12-30, 09:40
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
JB:s tidigare användning av kokain är i högsta grad relevant för debatten eftersom kokain kan vålla hallucinationer, delirium, ökad misstänksamhet och vanföreställningar för att nämna några punkter.
Ja, självklart. Din nya teori är alltså att hon hallucinerat och inbillat sig att hon blivit våldtagen?

Du är så inställd på att detta inte har hänt, att Glenn omöjligt kan ha förgripit sig på henne och du tar nu varje halmstrå du kan för att bevisa din tes, men du blundar för den fakta som finns i förundersökningsprotokollet i form av förhör, transkribering av inspelat ljud och andra omständigheter. Jag säger inte till hundra procent att Glenn är skyldig och det får slutligen tingsrätt och hovrätt ta ställning till. Men att blunda för fakta och hitta på saker som är helt irrelevant för målet gynnar väl knappast diskussionen?
Citera
2018-12-30, 09:45
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tycker också den långa häktningstiden är lite lurig, men jag undrar om inte GS och advokaten resonerat sig fram till att det är lika bra att sitta av tid på det straff som ändå sannolikt lär utmätas. Han har suttit av 2,5 månader redan...
Av de jag pratat med så är det betydligt värre att sitta häktad men håller med, 2,5 månad är lurigt eller snarare märkligt lång.
Citera
2018-12-30, 09:48
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

Du vill mörka hennes tidigare narkotikaproblem och eventuella psykiska problem?

Hypotesen att hennes tidigare missbruk av kola kan ha en koppling till hennes agerande den där kvällen och natten och inte minst anklagelserna mot GS går väl ändå inte att utesluta? Litar du fullt ut på narkomaner?

Berätta gärna lite mer om hur hon skulle ha agerat beroende på ditt påstående om tidigare "narkotikaproblem och eventuella psykiska problem". Skulle det göra någon förändring av själva händelseförloppet menar du? Glenn har erkänt att han gått in till JB, lagt sig i sängen och börjat kyssa henne och kallat det hela "en frisk idé". Hur tänker du sedan då? Att JB skulle varit med på allt för att sedan rusa ut ur lägenheten, ringa polisen och anmäla honom för våldtäkt? Jag vill gärna veta lite mer om vad du anser har hänt.
Citera
2018-12-30, 09:52
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Av de jag pratat med så är det betydligt värre att sitta häktad men håller med, 2,5 månad är lurigt eller snarare märkligt lång.
Exakt, det kan försvaret hävda, men vad är alternativet? Han är helt knäckt och kanske osugen på att be att få slagga hos någon släkting. Nu kan det vara så att han har det hyggligt ok, kanske psykar lite så han står på benso, tre mål mat om dagen, radio och samtal med advokat/plitar/ev. andra intagna. Eventuellt lite träning på det...
Citera
2018-12-30, 10:19
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Exakt, det kan försvaret hävda, men vad är alternativet? Han är helt knäckt och kanske osugen på att be att få slagga hos någon släkting. Nu kan det vara så att han har det hyggligt ok, kanske psykar lite så han står på benso, tre mål mat om dagen, radio och samtal med advokat/plitar/ev. andra intagna. Eventuellt lite träning på det...
Av tiden han suttit häktad är det någon vecka han accepterat häktningen utan att begära förhandling eller överklaga. Resterande häktningstid har han suttit där han suttit helt tvingad genom domstolsbeslut.
Citera
2018-12-30, 10:24
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Av tiden han suttit häktad är det någon vecka han accepterat häktningen utan att begära förhandling eller överklaga. Resterande häktningstid har han suttit där han suttit helt tvingad genom domstolsbeslut.
Så kanske det är, men jag fick för mig att det är närmare en månad sedan han inte bestred? Nåja, det kan man såklart kolla upp, men det kan kvitta. Poängen är mer att han inte har mycket till val, antar jag, oavsett om de drivit fria-linjen eller ej...
Citera
2018-12-30, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det står rekommenderar vilket dom alltid gör. Det är en ren fars när Kriminalvården yttrar sig många gånger, och personutredningen är skriven utifrån det GS lämnar. Tar ställning? Trams!

I de fall MGM är grov missbrukare av det ena och/eller det andra bedöms samhällstjänst inte vara lämplig.

Var brottet ligger i straffskalan avgör domstol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in