2018-12-30, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ok tack för dina synpunkter men däremot verkar du ha en personlig kampanj emot GS och för JB trots att hon verkar vara en person med en något tvivelaktig moral. Det är dessutom högst en handfull förvirrade skribenter till förutom dig som inte gillar att fallet synas från alla upptänkliga vinklar och vrår.

För att inga missförstånd ska uppstå, i länken nedan så är det väl JB som är kocken som åkte dit?

Vi måste se det hela i ett vidare perspektiv och här är debatten fri, en lögnare och fd kolatorsk anklagar en fd fotbollsmästare för våldtäkt, sett ur det perspektivet är det väl inte det minsta konstigt om det uppstår tvivel om JB:s tillförlitlighet?

Ja, en fd fotbollsmästare vilken rykten går om att han gillar dyrt vitt pulver, en fd fotbollsmästare vilken bevisligen dricker alkohol väldigt ofta och mycket, bevisligen sett honom flertalet ggr ute i Sthlms innekretsar.
Detta mot en tjej som åkt dit för samma vita pulver, som säkert lever ett rätt livat liv, hon är nog absolut inte guds bästa barn men inte heller dess sämsta.

Som jag sagt hela tiden så är dessa saker och rykten om de båda helt utan värde vid denna händelse.
Denna händelse separat är vad som ska bedömas och lagföra ev brott vid den.
Citera
2018-12-30, 18:33
Avslutad
Hittade denna sida här på flashback:

(FB) Tina Höstlycke: Konsten att tjäna pengar och hyckla om ensamkommande "barn"

Då detta är mor till JB, vilken även rådde JB att polisanmäla GS, så finns det ett intresse för denna även här på denna tråd.

Sedan säger jag bara, herre jävlar, denna kvinna vet hur en slipsten skall dras..
Citera
2018-12-30, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Att uppfatta vissa som tomtar får man tyvärr räkna med när man diskuterar med okända människor som man inte känner, vet vilka de är, eller hur gamla de är heller förresten. Blir det för jobbigt skall man nog definitivt inte hänga på flashback.

Vem eller vilka som blir till åtlöje är nog en högst subjektiv bedömning som varierar beroende på betraktaren och vilken syn denne har på saken. Att påstå att GS är 100% skyldig och att detta är "bevisat" skulle t ex kunna uppfatttas som minst sagt naivt och kanske t om såra de som gläds åt att vi faktiskt instiftat institutioner vars uppgift är att göra den bedömningen och att det generellt sett i moderna samhällen anses vara deras bedömning som sedan gäller. Inte din, inte min och heller inte nån annan i detta forums, med mindre än att de råkar vara nämndemän eller domare i den aktuella rättegången.

Du kanske kan PM:a de du tycker är idioter, incels eller löjliga istället så slipper resten av oss ta del av dina åsikter om andra forumdeltagare och istället fortsätta diskutera, teorisera och skvallra om fallet?

Nåt annat är ju knappast möjligt nämnligen eftersom ingen av oss var där. Själv anser jag att det minst sagt ser mörkt ut för vår vän GS, mycket pekar ju på att han betett sig klandervärt på ett sätt som strider mot gällande lagstiftning. Men vet jag? Knappast.

Jag kommenterade trådens utveckling. Att den har gått från att försöka misskreditera JB till att det nu är MA och JBs mamma som är under attack. Det tycker jag är värt att notera.

Nä, visst, vi kan inte veta exakt vad som har hänt. Men i detta fall är det ju så enkelt att GS har berättat vad som har hänt. Och det han berättar om i förhören är en våldtäkt. As simple as that.

Hur det hela slutar juridiskt är för mig mer av en formalitet.
Citera
2018-12-30, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Jag kommenterade trådens utveckling. Att den har gått från att försöka misskreditera JB till att det nu är MA och JBs mamma som är under attack. Det tycker jag är värt att notera.

Nä, visst, vi kan inte veta exakt vad som har hänt. Men i detta fall är det ju så enkelt att GS har berättat vad som har hänt. Och det han berättar om i förhören är en våldtäkt. As simple as that.

Hur det hela slutar juridiskt är för mig mer av en formalitet.

Nja, det är inte as simple as that. Det han berättar om i förhören tolkar du som våldtäkt. Det är din fulla rätt och jag respekterar den och tolkningen i sig. Däremot har jag svårt att respektera att din tolkning skulle innebära case closed. Att folk är "under attack" i en svallertråd är inte nåt som jag tycker är märkligt, hade det är legat i ABoK så hade det ju kanske varit en annan sak.
Citera
2018-12-30, 19:38
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Nu menade jag givetvis inte att fallet i sig är komiskt. Det jag syftade på är personer i tråden som inte kan förlika sig med att det är GS som till 100% är ansvarig för allt som har hänt. Den som inte ser något så infernaliskt uppenbart blir till åtlöje.

100%,,, var du där ,,,
Berätta gärna vad som hände både under kvällen och natten ?
Citera
2018-12-30, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
100%,,, var du där ,,,
Berätta gärna vad som hände både under kvällen och natten ?

Det går att läsa ganska utförligt i FUP.
Citera
2018-12-31, 01:37
Medlem
knight1056s avatar
Citat:
För det måste ju bara vara så att det är en kvinnas konspiration som ligger bakom detta.

Det roliga/skrämmande är ju att om det varit en invandrare så hade ingen på Flashback trott på att det var en kvinnas konspirerande utan allt fokus hade varit på ”babbar våldtar kvinnor”. Flashback förnekar sig sannerligen inte.
Citera
2018-12-31, 02:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Det är ingen som har försökt misskreditera JB men hennes tidigare försök att muta en krogvakt med 10 000 kr för att denne skulle låta henne gå innan polisen kom indikerar en gränslös personlighet som kan hitta på i princip vad som helst. Hon kan inte ens erkänna att hon är en lögnhals och det innebär att hennes trovärdighet ligger på en bottennivå.

Citat:

Vad är egentligen värst? Att komma med skamliga förslag som GS och försöka tjata till sig någon form av sexuell samvaro eller bruka kokain som i sin tur bara gynnar den organiserade brottsligheten och knarkmaffian för vi ska ha i minnet att det här är en väldigt smutsig hantering som vållar ett antal dödsoffer runt om i världen varje år.

GS intensiva uppvaktning kan knappast betecknas som århundradets brott utan känns mer ett sexuellt ofredande. JB:s del i det hela kan man dessutom diskutera, den där damen har inte rent mjöl i påsen, det är då en sak som är säker.
Citera
2018-12-31, 09:00
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Det är ingen som har försökt misskreditera JB men hennes tidigare försök att muta en krogvakt med 10 000 kr för att denne skulle låta henne gå innan polisen kom indikerar en gränslös personlighet som kan hitta på i princip vad som helst. Hon kan inte ens erkänna att hon är en lögnhals och det innebär att hennes trovärdighet ligger på en bottennivå.
Det är i så fall försvarets uppgift att slå hål på hennes berättelse och om det är relevant, att använda sig av saker som hänt tidigare. Men du känner säkert till att rättens uppgift är att ta ställning till vad som hänt vid tillfället för den påstådda gärningen och om åklagarens bevis håller?

Det kanske fungerar i andra länder, men i Sverige kan man inte bara fria någon för att denne är av "god familj" och kvinnan "inte är att lita på" eller resonera som att det inte är ovanligt att kvinnor ljuger vid våldtäkter. Rätten uppgift är att ta ställning till om bevisningen håller för en fällande dom.

Här är faktiskt ett fall i Sverige där man i tingsrätten dömt enligt den princip du förordar, men domen revs upp i hovrätten. Två nämndemän ansåg att den åtalade mannen var av god familj och att kvinnan inte var att lita på och han friades därför i tingsrätten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xR7yBV/solna-tingsratt-friade-make-i-misshandelsfall--for-han-var-av-god-fam

Citat:
Vad är egentligen värst? Att komma med skamliga förslag som GS och försöka tjata till sig någon form av sexuell samvaro eller bruka kokain som i sin tur bara gynnar den organiserade brottsligheten och knarkmaffian för vi ska ha i minnet att det här är en väldigt smutsig hantering som vållar ett antal dödsoffer runt om i världen varje år.

Flera har i tråden försökt förklara för dig att i Sverige får man inte våldta kvinnor, inte ens om de brukat droger tidigare. Det är två olika brott som två olika domstolar tar eller har tagit ställning till.

Citat:
GS intensiva uppvaktning kan knappast betecknas som århundradets brott utan känns mer ett sexuellt ofredande. JB:s del i det hela kan man dessutom diskutera, den där damen har inte rent mjöl i påsen, det är då en sak som är säker.
Även om man inte begått ""århundradets brott" utan mindre allvarliga brott som snatteri så kan man bli dömd.
Citera
2018-12-31, 10:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Hittade denna sida här på flashback:

(FB) Tina Höstlycke: Konsten att tjäna pengar och hyckla om ensamkommande "barn"

Då detta är mor till JB, vilken även rådde JB att polisanmäla GS, så finns det ett intresse för denna även här på denna tråd.

Sedan säger jag bara, herre jävlar, denna kvinna vet hur en slipsten skall dras..
Jisses, en komplett galning & tillika ett #skickamigistället-hjon.
Citera
2018-12-31, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jisses, en komplett galning & tillika ett #skickamigistället-hjon.
Japp med sina älsklingar Mohammed och Ruhollah.
Citera
2018-12-31, 15:47
Medlem
Citat:

Du resonerar som Cissi Wallin. "Han våldtog mig, därför borde inte jag dömas till förtal".
Du tar upp två olika brott, två olika händelser, så blanda inte ihop dem.
Glenn får inget frikort bara för att hon gjort saker tidigare. Om hon så har trekant varje helg hög på kokain så har han ingen rätt att göra vad han gjort.

Jag har fortfarande inte förstått vad det är ni tänker att JB skulle tjäna på att ljuga om det här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in