2019-03-19, 12:56
Medlem
Någon som vet ifall G o M fortfarande är ett par?
Citera
2019-03-19, 13:10
Medlem
FedupFlorences avatar
Ok gott folk, då ses vi kanske nästa höst om jag har räknat rätt, om inte innan dess. Det har varit nyanserande att läsa oeniga som skrivit för sin sak. Det här fallet är mig idag ett typfall för där vi har gått fel i vår moderna utveckling som vi torgför ska genomsyras av etik.

Jag får se om jag själv förändrar åsikt och/eller om vårt rättsväsende fortsätter debatten om rättspraxis inom sexualbrott, även om vi dock tycks ha större problem än för höga straff. Jag hoppas att vi slutar att gå i bräschen för varje strid och att vi rör oss närmare det sunda förnuftet.
Citera
2019-03-19, 13:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walnut
Någon som vet ifall G o M fortfarande är ett par?

Hon ansökte om skilsmässa förra året, men tog sedan tillbaka det. Efter det kalkades en stjärnadvokat in. Förmodligen betalade hon för det. Nu när även HR dömt honom, så kanske hon ansöker igen.
Citera
2019-03-19, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Nu är i alla fall Glenn dömd för våldtäkt av Hovrätten. Tre år. För eller emot går säkert att diskutera hur länge som helst. Kanske en egen tråd?

En annan fråga som aktualiseras nu när Glenn dömts som våldtäktsman. Kommer då det efter honom döpta tåget som går mellan Göteborg och Stockholm att fortsätta bära namnet Glenn?

Jag hoppas man döper om eller tar bort namnet. Vem vill åka ”våldäktsglenntåget”?

Haha. Tror man syftar på fler goa Glenn. 1979 hette fyra spelare i IFK Göteborg Glenn i förnamn.
Citera
2019-03-19, 14:15
Medlem
Varför ens ligga med någon som inte vill och varför slicka i rumhålet?
Citera
2019-03-19, 14:22
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Varför ens ligga med någon som inte vill och varför slicka i rumhålet?

För att man är pilsk och full. Därför. Ingen ursäkt, bara en förklaring.
Citera
2019-03-19, 14:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon ansökte om skilsmässa förra året, men tog sedan tillbaka det. Efter det kalkades en stjärnadvokat in. Förmodligen betalade hon för det. Nu när även HR dömt honom, så kanske hon ansöker igen.

Varför ska hon ansöka om skilsmässa när maken anser att han är oskyldig och inte bara det, det finns fortfarande luckor i målsägandens ihåliga berättelse som känns oerhört märkliga.

Det torde höra till ovanligheterna att ett påstått offer för våldtäkt sitter och röker och samtalar med GM i lugn och ro mellan de påstådda brotten, varför påkallade inte den tidigare dömda målsäganden och kokerskan hjälp från sin kvinnliga arbetsgivare som befann sig i samma lägenhet?

Det är inte heller ovanligt att både TR och HR gör felaktiga bedömningar och att fallen går till HD.

Om vi ska hörsamma en liten verklighetsfrånvänd pöbel i tråden så borde den här mannen suttit av sitt straff och ej fått resning i HD med påföljande miljonskadestånd.

Det är ingalunda en orimlig tanke att även den tidigare ostraffade fotbollsmästaren kan vara föremål för ett justitiemord?
Citera
2019-03-19, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Haha. Tror man syftar på fler goa Glenn. 1979 hette fyra spelare i IFK Göteborg Glenn i förnamn.

Nej. Man syftar endast på fyra Glennar. Det finns film när tåget döps och Glenn Schiller är mycket nöjd över att få ett tåg uppkallat efter sig.

Annars hade jag inte gnällt.

(Finns för övrigt en egen tråd om tågnamnet)

När kommer Glenn ut från fängelset?
Citera
2019-03-19, 14:28
Medlem
Varför blev domen 3 år? Istället för normalstraffet som är 2 år. Det rör ju sig inte om grov våldtäkt.
Citera
2019-03-19, 14:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insida
Varför blev domen 3 år? Istället för normalstraffet som är 2 år. Det rör ju sig inte om grov våldtäkt.

Det är 2 tillfällen under samma natt.
Citera
2019-03-19, 14:57
Medlem
Malacodas avatar
Citat:

2 tillfällen under samma natt? Var hon fastbunden i lägenheten?
Citera
2019-03-19, 15:03
Medlem
Citat:

Här tycker jag faktiskt att lagen är lite märklig.

Finns det förresten en stigande skala för hur många tillfällen som sker under samma natt?
En gång = 2 år osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in