2018-12-30, 10:34
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Så kanske det är, men jag fick för mig att det är närmare en månad sedan han inte bestred? Nåja, det kan man såklart kolla upp, men det kan kvitta. Poängen är mer att han inte har mycket till val, antar jag, oavsett om de drivit fria-linjen eller ej...
Ja det är någon månad sedan eller drygt det han accepterade en häktningsperiod, men nästa period bestred han utan framgång. Så för att komma undan häktningen hade han fått rymma.
Citera
2018-12-30, 10:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ja det är någon månad sedan eller drygt det han accepterade en häktningsperiod, men nästa period bestred han utan framgång. Så för att komma undan häktningen hade han fått rymma.
Aha, tack. Följer inte fallet så noga, men intressant är det - i dessa nya tider.
Citera
2018-12-30, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Har du hört inspelningen med egna öron?

Går det förresten att utesluta att denna märkliga inspelning "i stundens hetta" kan ha varit en del i en ondsint plan som gick ut på att både kunna anklaga GS för våldtäkt och i slutändan inkassera ett fett skadestånd/försäkringspengar?

Du är verkligen trådens Bagdad-Bob. Det spelar ingen roll hur mycket fakta som presenteras, du hittar hela tiden omständigheter som enligt dig är relevant. Exakt vad är det i du i JB berättelse du tycker tyder på att det hela är planerat?? Att det är hennes mor som uppmanar henne att anmäla? Att GS inte en endaste gång i förhör uppger att JB skulle ha förfört henne? Att han säger att det var han som fick ett infall och väcka en sovande gäst?

Jag noterar också att övriga Incels i tråden heller inte kan förlika sig med att GS är skyldig. Efter att ha blivit överbevisade av flera skribenter i tråden har nu fokus börjat gå från JB till MA. För det måste ju bara vara så att det är en kvinnas konspiration som ligger bakom detta. Som om problemet i detta landet vore att kvinnor falskeligen anmäler män för våldtäkt när alla andra är mer bekymrade över alla övergrepp som varken leder till anmälan eller åtal. Ni är ta mig fan komiker på yrkesnivå.
Citera
2018-12-30, 12:19
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Du är verkligen trådens Bagdad-Bob. Det spelar ingen roll hur mycket fakta som presenteras, du hittar hela tiden omständigheter som enligt dig är relevant. Exakt vad är det i du i JB berättelse du tycker tyder på att det hela är planerat?? Att det är hennes mor som uppmanar henne att anmäla? Att GS inte en endaste gång i förhör uppger att JB skulle ha förfört henne? Att han säger att det var han som fick ett infall och väcka en sovande gäst?

Jag noterar också att övriga Incels i tråden heller inte kan förlika sig med att GS är skyldig. Efter att ha blivit överbevisade av flera skribenter i tråden har nu fokus börjat gå från JB till MA. För det måste ju bara vara så att det är en kvinnas konspiration som ligger bakom detta. Som om problemet i detta landet vore att kvinnor falskeligen anmäler män för våldtäkt när alla andra är mer bekymrade över alla övergrepp som varken leder till anmälan eller åtal. Ni är ta mig fan komiker på yrkesnivå.

Att bortse från fakta som den misstänkte själv lagt fram för att det inte passar den egna agendan är vardagsmat för rättshaverister av Billy Butt episka mått.
Citera
2018-12-30, 13:23
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:

Det är inte på sin plats att stena någon och speciellt inte innan vi har fått ta del av allt. Rätten har inte ens gett sitt utslag.

Det här är tragiskt, det är en tragisk händelse och det är ledsamt för dom inblandade och deras relationer. Tror dock att alla inblandade på något sätt kommer att hitta en egen profit.

Det finns ingen komik här. Omdömeslösa individer som kostar oss andra pengar.

Edit: Kan vara omdömeslös individ, men kan idag förstås inte vara säker på något.
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-12-30 kl. 13:42.
Citera
2018-12-30, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det är inte på sin plats att stena någon och speciellt inte innan vi har fått ta del av allt. Rätten har inte ens gett sitt utslag.

Det här är tragiskt, det är en tragisk händelse och det är ledsamt för dom inblandade och deras relationer. Tror dock att alla inblandade på något sätt kommer att hitta en egen profit.

Det finns ingen komik här. Omdömeslösa individer som kostar oss andra pengar.

Edit: Kan vara omdömeslös individ, men kan idag förstås inte vara säker på något.

Nu menade jag givetvis inte att fallet i sig är komiskt. Det jag syftade på är personer i tråden som inte kan förlika sig med att det är GS som till 100% är ansvarig för allt som har hänt. Den som inte ser något så infernaliskt uppenbart blir till åtlöje.
Citera
2018-12-30, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Svartmåla JB? Jag vill endast ha en rättvis bedömning av allt i detta mål.

Du vill mörka hennes tidigare narkotikaproblem och eventuella psykiska problem?

Hypotesen att hennes tidigare missbruk av kola kan ha en koppling till hennes agerande den där kvällen och natten och inte minst anklagelserna mot GS går väl ändå inte att utesluta? Litar du fullt ut på narkomaner?

Finns det måhända en personlig agenda bakom din hatkampanj mot GS? Vill du att han döms på felaktiga grunder?

Nej, absolut inte, men däremot verkar du ha en personlig kampanj emot JB och för GS, vilken jag inte heller är ensam här på FB att inse att du har.

Det enda som ska bedömas av rätten här är vad som hänt den natten detta gäller, vad JB och GS gjort eller inte gjort innan och efter detta är totalt ointressant för det rättsliga.
Citera
2018-12-30, 15:35
Avslutad
Antar att vi alla är lika inför lagen vart vi än befinner oss på samhällsstegen.
Eller har inte en ev narkotikapåverkad kvinna samma rättigheter vid en våldtäkt som någon annan?
Senast redigerad av LawNumberSix 2018-12-30 kl. 15:36. Anledning: Fel i kopiering.
Citera
2018-12-30, 15:46
Medlem
Citat:
Nu menade jag givetvis inte att fallet i sig är komiskt. Det jag syftade på är personer i tråden som inte kan förlika sig med att det är GS som till 100% är ansvarig för allt som har hänt. Den som inte ser något så infernaliskt uppenbart blir till åtlöje.

Att uppfatta vissa som tomtar får man tyvärr räkna med när man diskuterar med okända människor som man inte känner, vet vilka de är, eller hur gamla de är heller förresten. Blir det för jobbigt skall man nog definitivt inte hänga på flashback.

Vem eller vilka som blir till åtlöje är nog en högst subjektiv bedömning som varierar beroende på betraktaren och vilken syn denne har på saken. Att påstå att GS är 100% skyldig och att detta är "bevisat" skulle t ex kunna uppfatttas som minst sagt naivt och kanske t om såra de som gläds åt att vi faktiskt instiftat institutioner vars uppgift är att göra den bedömningen och att det generellt sett i moderna samhällen anses vara deras bedömning som sedan gäller. Inte din, inte min och heller inte nån annan i detta forums, med mindre än att de råkar vara nämndemän eller domare i den aktuella rättegången.

Du kanske kan PM:a de du tycker är idioter, incels eller löjliga istället så slipper resten av oss ta del av dina åsikter om andra forumdeltagare och istället fortsätta diskutera, teorisera och skvallra om fallet?

Nåt annat är ju knappast möjligt nämnligen eftersom ingen av oss var där. Själv anser jag att det minst sagt ser mörkt ut för vår vän GS, mycket pekar ju på att han betett sig klandervärt på ett sätt som strider mot gällande lagstiftning. Men vet jag? Knappast.
Citera
2018-12-30, 16:01
Avslutad
Eftersom denna sida ligger under "skvaller", undrar jag vad vet vi om JB:s mamma (TH) vilken i fallet rådde sin dotter att polisanmäla om jag inte minns fel.
TH har ett cv vilket nog är längre än den längsta lambi toarullen . En del lite utmanande bilder på sin Facebooksida.
Citera
2018-12-30, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Eftersom denna sida ligger under "skvaller", undrar jag vad vet vi om JB:s mamma (TH) vilken i fallet rådde sin dotter att polisanmäla om jag inte minns fel.
TH har ett cv vilket nog är längre än den längsta lambi toarullen . En del lite utmanande bilder på sin Facebooksida.

Det har jag också varit nyfiken på. Har du nån länk till hennes fejja och cv? (själv har jag t om misslyckats med att lista ut vad hon heter...)
Citera
2018-12-30, 16:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nej, absolut inte, men däremot verkar du ha en personlig kampanj emot JB och för GS, vilken jag inte heller är ensam här på FB att inse att du har.

Ok tack för dina synpunkter men däremot verkar du ha en personlig kampanj emot GS och för JB trots att hon verkar vara en person med en något tvivelaktig moral. Det är dessutom högst en handfull förvirrade skribenter till förutom dig som inte gillar att fallet synas från alla upptänkliga vinklar och vrår.

För att inga missförstånd ska uppstå, i länken nedan så är det väl JB som är kocken som åkte dit?

Citat:
Det enda som ska bedömas av rätten här är vad som hänt den natten detta gäller, vad JB och GS gjort eller inte gjort innan och efter detta är totalt ointressant för det rättsliga.

Vi måste se det hela i ett vidare perspektiv och här är debatten fri, en lögnare och fd kolatorsk anklagar en fd fotbollsmästare för våldtäkt, sett ur det perspektivet är det väl inte det minsta konstigt om det uppstår tvivel om JB:s tillförlitlighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in