Citat:
Ursprungligen postat av
TilleyHat
Tio profetior inför 2019:
1) Historiens 147:e maximum kommer under Masters.
2) Mark Allen försvarar sin Masterstitel.
3) Barry Hawkins vinner en rankingtitel.
4) Kyren Wilson går till VM-final där han möter Ding Junhui.
5) Mark Williams når inga rankingfinaler under 2019 och gör ett blekt VM.
6) Alan McManus ramlar utanför topp-64 och Ken Doherty kravlar sig över strecket.
7) Ali Carter vinner UK Championship.
8) Ingen spelare vinner mer än två rankingtitlar under innevarande säsong.
9) Liang Wenbo fortsätter sin kräftgång på rankingen och ramlar utanför topp-32.
10) Akani Songsermsawad når en rankingfinal under 2019.
Kommentarer?

1, 3, 5 och 9 håller jag med om, även om #1 kanske är lite önsketänkande, Masters är ju faktiskt en ganska kort turnering som kanske inte ger jättemånga chanser på 147.
Profetia 2, 4, 6 och 8 är jag något mer tveksam till. Jag tror att Allen kan vinna Masters igen redan nu, men magkänslan säger ändå att det kommer skita sig för honom. Wilson kan mycket väl nå VM-finalen, men jag tror inte han möter Ding där. Både McManus och Doherty kommer nog klara topp-64. För mig är känslan att antingen Allen eller O'Sullivan kommer vinna minst tre rankingtitlar denna säsong.
7 och 10 tror jag inte alls på. Carter har inte gjort det särskilt bra i någon Triple Crown på många år. Dessutom tycker jag att Akani är lite överskattad.
______
Själv har jag funderat lite över vilken/vilka spelare som lägger av under 2019. Hull och Ebdon har väl båda antytt att detta kanske är sista säsongen. Hur länge tänker Jimmy White fortsätta förlora? Det finns ett antal gubbar runt topp-64-strecket som verkligen borde lägga av, men vad ska de göra istället om de gör det?
Det är väl ingen spelare som lagt kön på hyllan sedan Davis gjorde det i samband med VM 2016?