2018-12-21, 21:15
Medlem
Trump har gjort maximum #146 i German Masters-kvalet under kvällen.

Förra säsongen var det rätt många skrällar i kvalet till German Masters vill jag minnas. I år är de flesta toppspelare som ställt upp också med bland de 32 som åker till Berlin i slutet av januari. Allen och O'Sullivan deltar inte, och spelare som Carter, Brecel och McGill har gått på minor i kvalet. I övrigt har de två kvalomgångarna gått ungefär som man kan vänta sig.
Citera
2018-12-21, 23:53
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat

Förra säsongen var det rätt många skrällar i kvalet till German Masters vill jag minnas. I år är de flesta toppspelare som ställt upp också med bland de 32 som åker till Berlin i slutet av januari. Allen och O'Sullivan deltar inte, och spelare som Carter, Brecel och McGill har gått på minor i kvalet. I övrigt har de två kvalomgångarna gått ungefär som man kan vänta sig.

Ojoj, nu gäller det. Nästa maximum blir nummer 147!
Citera
2018-12-22, 09:28
Medlem
Millediablos avatar
Citat:

Snygg, snabb och inte helt okomplicerad.https://youtu.be/eL1WN-BNk9k
Kommer nästa i Masters och blir det extra glam och glitter?
Citera
2018-12-22, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Kommer nästa i Masters och blir det extra glam och glitter?
Det skulle bli lite av ett antiklimax om nästa kommer i Championship Leauge.

Ronnie har lovat att han ska göra century #1000 i en Eurosport-tävling, vilket borde bli Welsh Open i februari. Det är väl då #147 ska komma också?
Citera
2018-12-22, 14:41
Medlem
Millediablos avatar
Det vore en höjdpunkt för den här säsongen som hittills varit den bästa jag någonsin sett. Ett flertal spelare har stundtals visat upp en snooker som är nästintill perfekt.
Sällan har dom lyckats att hålla formen en hel turnering men det är nog för mycket begärt.
Citera
2018-12-23, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo

Den elfte röda i gult hörn var ruggig.
Citera
2018-12-28, 17:44
Medlem
TilleyHats avatar
Tio profetior inför 2019:

1) Historiens 147:e maximum kommer under Masters.
2) Mark Allen försvarar sin Masterstitel.
3) Barry Hawkins vinner en rankingtitel.
4) Kyren Wilson går till VM-final där han möter Ding Junhui.
5) Mark Williams når inga rankingfinaler under 2019 och gör ett blekt VM.
6) Alan McManus ramlar utanför topp-64 och Ken Doherty kravlar sig över strecket.
7) Ali Carter vinner UK Championship.
8) Ingen spelare vinner mer än två rankingtitlar under innevarande säsong.
9) Liang Wenbo fortsätter sin kräftgång på rankingen och ramlar utanför topp-32.
10) Akani Songsermsawad når en rankingfinal under 2019.

Kommentarer?
Citera
2018-12-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Tio profetior inför 2019:

1) Historiens 147:e maximum kommer under Masters.
2) Mark Allen försvarar sin Masterstitel.
3) Barry Hawkins vinner en rankingtitel.
4) Kyren Wilson går till VM-final där han möter Ding Junhui.
5) Mark Williams når inga rankingfinaler under 2019 och gör ett blekt VM.
6) Alan McManus ramlar utanför topp-64 och Ken Doherty kravlar sig över strecket.
7) Ali Carter vinner UK Championship.
8) Ingen spelare vinner mer än två rankingtitlar under innevarande säsong.
9) Liang Wenbo fortsätter sin kräftgång på rankingen och ramlar utanför topp-32.
10) Akani Songsermsawad når en rankingfinal under 2019.

Kommentarer?
1, 3, 5 och 9 håller jag med om, även om #1 kanske är lite önsketänkande, Masters är ju faktiskt en ganska kort turnering som kanske inte ger jättemånga chanser på 147.

Profetia 2, 4, 6 och 8 är jag något mer tveksam till. Jag tror att Allen kan vinna Masters igen redan nu, men magkänslan säger ändå att det kommer skita sig för honom. Wilson kan mycket väl nå VM-finalen, men jag tror inte han möter Ding där. Både McManus och Doherty kommer nog klara topp-64. För mig är känslan att antingen Allen eller O'Sullivan kommer vinna minst tre rankingtitlar denna säsong.

7 och 10 tror jag inte alls på. Carter har inte gjort det särskilt bra i någon Triple Crown på många år. Dessutom tycker jag att Akani är lite överskattad.

______

Själv har jag funderat lite över vilken/vilka spelare som lägger av under 2019. Hull och Ebdon har väl båda antytt att detta kanske är sista säsongen. Hur länge tänker Jimmy White fortsätta förlora? Det finns ett antal gubbar runt topp-64-strecket som verkligen borde lägga av, men vad ska de göra istället om de gör det?

Det är väl ingen spelare som lagt kön på hyllan sedan Davis gjorde det i samband med VM 2016?
Citera
2018-12-29, 15:57
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
1, 3, 5 och 9 håller jag med om, även om #1 kanske är lite önsketänkande, Masters är ju faktiskt en ganska kort turnering som kanske inte ger jättemånga chanser på 147.

Profetia 2, 4, 6 och 8 är jag något mer tveksam till. Jag tror att Allen kan vinna Masters igen redan nu, men magkänslan säger ändå att det kommer skita sig för honom. Wilson kan mycket väl nå VM-finalen, men jag tror inte han möter Ding där. Både McManus och Doherty kommer nog klara topp-64. För mig är känslan att antingen Allen eller O'Sullivan kommer vinna minst tre rankingtitlar denna säsong.

7 och 10 tror jag inte alls på. Carter har inte gjort det särskilt bra i någon Triple Crown på många år. Dessutom tycker jag att Akani är lite överskattad.

______

Själv har jag funderat lite över vilken/vilka spelare som lägger av under 2019. Hull och Ebdon har väl båda antytt att detta kanske är sista säsongen. Hur länge tänker Jimmy White fortsätta förlora? Det finns ett antal gubbar runt topp-64-strecket som verkligen borde lägga av, men vad ska de göra istället om de gör det?

Det är väl ingen spelare som lagt kön på hyllan sedan Davis gjorde det i samband med VM 2016?

Ali Carter är den bäste spelaren som kommit fram under de senaste 15-20 åren som ännu inte vunnit en Triple Crown. Han har spelet i sig men det har låst sig för honom under senare år. Nu är det hög tid att bryta barriären och jag gör en chansartad profetia att han tar det steget i år.

Vad gäller Akani är det också en chanstagning. Han är grymt ojämn men matchen han gjorde mot Ronnie i UK var mycket imponerande, även om han till slut förlorade. Den matchen visade stor kvalitet och kan han tygla sin ojämnhet kan han mycket väl gå till en och annan final under 2019.

Det är märkligt med Jimmy White. Han förlorar nästan jämt men är ändå inte jättelångt ifrån en topp-64-plats. Hur kommer det sig egentligen? För framtiden har han sannolikt en fortsatt karriär som expertkommentator, samma med McManus.
Citera
2018-12-29, 16:07
Medlem
Citat:
Det är märkligt med Jimmy White. Han förlorar nästan jämt men är ändå inte jättelångt ifrån en topp-64-plats. Hur kommer det sig egentligen? För framtiden har han sannolikt en fortsatt karriär som expertkommentator, samma med McManus.
Ja, White, McManus och Ebdon lär ju fortsätta med sina TV-jobb. Därför känns det också som att någon av dessa herrar kanske är närmast att lägga av.

White hade en rätt bra period under förra säsongen, men som han har spelat i år lär inte topp-64 vara aktuellt.
Citera
2018-12-29, 20:48
Medlem
liddens avatar
Citat:
Tio profetior inför 2019: <snip>

Så vem är etta på rankingen efter VM? O'Sullivan eller kan Selby hålla sig kvar? Någon annan?
Citera
2018-12-29, 23:47
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Så vem är etta på rankingen efter VM? O'Sullivan eller kan Selby hålla sig kvar? Någon annan?

Ronnie borde ha en bra chans att bli etta om Selby spelar dåligt i de två sista rankingtävlingarna där han har massor av poäng att försvara, alltså China Open och VM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in