2020-10-21, 15:39
Medlem
Millediablos avatar
Feeney och Hendry har satt målet att nå topp 16 på touren inom den 2-årsperiod som gäller för Stephens wild card.

Inte illa pinkat men är det möjligt?
https://wst.tv/hendry-has-point-to-prove-feeney/
Citera
2020-10-22, 07:14
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Feeney och Hendry har satt målet att nå topp 16 på touren inom den 2-årsperiod som gäller för Stephens wild card.

Inte illa pinkat men är det möjligt?
https://wst.tv/hendry-has-point-to-prove-feeney/

Ambitiöst, men väldigt svårt förstås. Topp-16 betyder 250-300.000 poäng vilket torde innebär att han behöver nå semifinalnivå och mer i rätt många turneringar de närmaste två åren. Det ska onekligen bli spännande att följa honom!
Citera
2020-10-22, 16:39
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Ambitiöst, men väldigt svårt förstås. Topp-16 betyder 250-300.000 poäng vilket torde innebär att han behöver nå semifinalnivå och mer i rätt många turneringar de närmaste två åren. Det ska onekligen bli spännande att följa honom!
Väldigt spännande och jag tror på en hygglig chans. Dom 2 största problemen för mig är att han måste spela fler turneringar vilket kan vara ett aber i utvecklingen om vinsterna inte kommer.

Det andra som hör ihop med det första är att med 0.0 rankingpoäng så blir motståndet i varje turnering stentufft. Se bara på Cahill som efterlyste "öppen lottning" efter att bara ha lottats mot toppspelare i dom senaste turneringarnas första omgång.

Det finns få turneringar som är lätta och det kommer att bli svårt som tusan men mycket intressant att se.
Citera
2020-10-23, 12:48
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Var det någon som kikade på SM-streamen på Youtube? Vad tyckte ni om kvaliteten på finalen?
Själv tyckte jag att det var ganska bra, inte alltför långt ifrån några av dom "sämsta" matcher jag sett från touren.

Jag tittade inte på den men däremot undrar jag hur de bästa svenskarna skulle klara sig mot de bästa kvinnorna, typ Reanne Evans?
Citera
2020-10-24, 02:55
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Jag tittade inte på den men däremot undrar jag hur de bästa svenskarna skulle klara sig mot de bästa kvinnorna, typ Reanne Evans?
Efter att ha tittat på 3 streams från SM så skulle jag med min högst amatörmässiga bedömning säga 50/50. Jag har sett alldeles för lite av Evans och Sverige-eliten för att göra en seriös bedömning.

Men ändå tror jag att sanningen ligger någonstans nära den uppskattningen. Det innebär i sin tur att om vi pratar t.ex VM-kval så skulle en svensk spelare med extrem tur i lottningen, motståndare ur form etc. klara ett avancemang till Sheffield 1 gång av 5 under en period av 5 år.

Sen tror jag dessutom att en matchlängd på 19 frames skulle missgynna ytterligare. Större chans för motståndare att återhämta sig och kanske ovana av långa matcher. Men säg bäst av 10 matcher mot Evans i bäst av 7 så tror jag på 50% vinstchans per frame.

Det bästa vore väl att ha SM öppet och ge Evans lite appearance money och en inbjudan.hit😀
Citera
2020-10-25, 13:08
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Efter att ha tittat på 3 streams från SM så skulle jag med min högst amatörmässiga bedömning säga 50/50. Jag har sett alldeles för lite av Evans och Sverige-eliten för att göra en seriös bedömning.

Men ändå tror jag att sanningen ligger någonstans nära den uppskattningen. Det innebär i sin tur att om vi pratar t.ex VM-kval så skulle en svensk spelare med extrem tur i lottningen, motståndare ur form etc. klara ett avancemang till Sheffield 1 gång av 5 under en period av 5 år.

Sen tror jag dessutom att en matchlängd på 19 frames skulle missgynna ytterligare. Större chans för motståndare att återhämta sig och kanske ovana av långa matcher. Men säg bäst av 10 matcher mot Evans i bäst av 7 så tror jag på 50% vinstchans per frame.

Det bästa vore väl att ha SM öppet och ge Evans lite appearance money och en inbjudan.hit😀

Öppet SM med appearance money för Reanne. Me like! Undrar om hon skulle nappa på idén?
Citera
2020-10-26, 14:21
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Öppet SM med appearance money för Reanne. Me like! Undrar om hon skulle nappa på idén?
Kanske om förutsättningarna är dom rätta. Vet inte vilka sponsorer hon har idag men kanske en sådan med lite nordisk anknytning skulle hjälpa.
I rena pengar så tror jag att det skulle gå att lösa på samma sätt med tillfällig sponsring, sen lär det behövas säljas in medialt också.
Där är jag osäker på vad det finns för resurser men det har bjudits in proffs förr.

En svensk spelare på touren hade naturligtvis ökat chanserna betydligt, en Maflin hade suttit mumma för att åtminstone få till en inbjudan till lite uppvisningsspel. Men situationen idag gör att allt blir till framtida önskedrömmar. 14-dagars karantän i UK efter inresa, intresse blir 0.0% när t.o.m dom "inhemska" Home Nations spelas på samma ställe.

Idag rullar CL igång men då Matchroom inte sänder i Sverige så behöver jag ingen matchtråd och kommer inte heller titta på några resultat. Pissluffarnas förening har dödat hela den turneringen och allt annat som dom sänder därifrån.
Nästa är väl CoC och jag förmodar att det blir samma visa där.

Så 16-22 November Nordirländska öppna också den i Milton Keynes lär bli nästa gång jag kan se snooker på tv. Tills dess tittar jag på https://youtu.be/TFpMWog98Vc
för att se om jag kan gå från soffpotatis till halv-hundring innan nästa VM😀

Tänkte nog köpa en egen kö också, minst 2-delad, någon med tips på vad, var och hur. En anständig kö som passar en normallång person, gärna med förläggare också.
Citera
2020-11-01, 11:09
Moderator
Hjv9s avatar
Higgins gjorde för ett par dagar sedan maximum break #11 och tangerade därmed Hendrys notering, båda är nu delad tvåa efter Ronnie i flest 147or.
Citera
2020-11-02, 02:02
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Higgins gjorde för ett par dagar sedan maximum break #11 och tangerade därmed Hendrys notering, båda är nu delad tvåa efter Ronnie i flest 147or.
Imponerande, det var ju inte heller speciellt länge sedan han tryckte till en på självaste VM.

Higgins den store trollkarlen tycks ha förfinat sina magiska formler helt enkelt! Nu jobbar han säkert frenetiskt i sitt torn långt upp i norr för att hitta den vises sten. För att kunna bryta förbannelsen som hindrat honom vinna VM på senare år!
Citera
2020-11-03, 23:48
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Imponerande, det var ju inte heller speciellt länge sedan han tryckte till en på självaste VM.

Higgins den store trollkarlen tycks ha förfinat sina magiska formler helt enkelt! Nu jobbar han säkert frenetiskt i sitt torn långt upp i norr för att hitta den vises sten. För att kunna bryta förbannelsen som hindrat honom vinna VM på senare år!
Han missade att gå vidare i CoC men satte sin 800:e hundraserie , Robertson och Trump vidare efter var sin gruppfinal.
Citera
2020-11-06, 01:55
Medlem
Neofytens avatar
Det blev visst en hel del drama från Ronnies sida mot Allen igår kväll. Han tyckte tydligen att Allen hade stört honom när han skulle stöta... Allen var iskall i sin stol och fick ta emot en redig rant. Nåja jag har ingen aning om det var befogat eller inte, såg inte matchen men såg delar av händelsen på insta.

Ronnie the Drama Queen!
Senast redigerad av Neofyten 2020-11-06 kl. 02:01.
Citera
2020-11-06, 13:12
Moderator
Hjv9s avatar
Alltid händer det något speciellt när Ronnie spelar.

Såg matchen och tyckte inte Allen gjorde något som skulle kunna uppfattas som störande. Det kändes mest som Ronnie tappade tålamodet helt plötsligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in