2018-12-20, 04:18
Medlem
Jag förstår inte att det är så varje gång att avståndet är ett problem.

Tror tjejerna på fullaste allvar att bönderna ska sälja gården och flytta till dom utan hela programmet går ju ut på att dom ska flytta dit.
Citera
2018-12-20, 06:40
Medlem
Hannes känns kär men jag är tveksam till att detsamma gäller för Susanna. Hon blir känd på detta, får massa PR, blir stor på sociala medier, TV och får synas. Hon gillar säkert tryggheten och uppmärksamheten från Hannes. Men om dom blev ett par på riktigt verkar det skumt att han höll sig hemlig på gården när hennes ”vilda” sida särade på benen för Ha***z Mä***nd hela sommarlovet. Det känns som hon bara spelar ett spel.
Citera
2018-12-20, 06:59
Medlem
Evintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Slank, ser hyfsat tränad ut, vackra ögon och fina läppar. Vad är det som saknas? Om Susanna inte ansågs snygg så hade inte snygga killar skrivit till henne.

Slank och tränad ja, men resten håller jag inte med om.
Hon är långt under Hannes nivå tycker jag och det är något med henne som inte stämmer.
Men vad vet jag, känner ju inte henne och har bara sett det som visas på tv.
Citera
2018-12-20, 07:22
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tflex
Hannes känns kär men jag är tveksam till att detsamma gäller för Susanna. Hon blir känd på detta, får massa PR, blir stor på sociala medier, TV och får synas. Hon gillar säkert tryggheten och uppmärksamheten från Hannes. Men om dom blev ett par på riktigt verkar det skumt att han höll sig hemlig på gården när hennes ”vilda” sida särade på benen för Ha***z Mä***nd hela sommarlovet. Det känns som hon bara spelar ett spel.

Att tjejer har en vild sida och ännu vildare historia är ingen nackdel
Citera
2018-12-20, 10:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Fast kontraktsbrott är det ju oavsett i och med att man genom avtal förbinder sig till programmet. Produktionen blir lidande i och med att man måste skaffa fram en annan bonde snabbt, nya personer måste söka till programmet osv. Allt sådant kostar såklart.
Om något så borde kontraktsbrott från böndernas sida vara värre än när det handlar om brevskrivarna eftersom bönderna är huvudpersoner så att säga och insatserna därmed är högre.

Alla brevskrivare behöver ju inte testas, enbart de som bonden väljer ut till Sundbyholm/Siggesta.

Bättre det än att råka illa ut senare som Simon nu gjorde. Initialt är det ju inte alls samma förlust om någon plockas bort pga att denne bedöms som psykisk olämpligt att deltaga i programmet. Skadan blir ju däremot större känslomässigt när bonden lärt känna brevskrivarna mer.

Det har ju som sagt gjorts psykologiska utvärderingar i andra produktioner så jag fattar inte varför det ska vara omöjligt här.
Är det bara tur kanske att det inte dykt upp värre psykfall hittills? Det har ju varit lite lustiga deltagare genom åren men å andra sidan blir det ju "bra tv" också såklart.
Svår balansgång det där men tycker absolut att de borde ha lite bättre koll på deltagarna än vad de verkar ha i dagsläget. Såväl för böndernas skull som för deltagarnas egen.

Jag tror nog att én bonde som valt ut tio brevskrivare och sedan får veta att en inte får lov att komma för att denne inte "klarat testerna" blir rätt besviken och lätt hamnar i en sits vi sett några gånger när böndernas val inte kommer till gården av olika anledningar, det brukar sällan bli någon kärlek alls där.

Givetvis går det att göra men den stora skillnaden om man nu ska göra det är fortsatt att vid andra produktioner så har man samlat kanske 30 pers på ett ställe för att sedan försöka få fram 10 som ska deltaga i dokusåpan. Klarar några inte testerna där drabbas ingen annan än dom själva, här drabbas bonden om det är en favorit.
Givetvis kan man hävda att det är bra att det sållas men det är lite svårare att göra med BSF upplägg än inför t.ex. ett Robinson.

Citat:
Ursprungligen postat av Spiacca
Fan vad naket å visa en av bönderna helt trasig. Å att måla ut Frida som en ond person, hon kan ju inte försvara sig om hon inte är med i avsnittet.

Frida är ju en ond person, oavsett psykiska besvär beter man sig inte så.

Citat:
Frida hade väl haft möjlighet att medverka om hon hade velat.
Frågan är varför man körde den där Facebook-intervjun istället? Hade väl varit bättre om hon medverkat i programmet nu. Även om hon inte varit på plats på Öland så hade de ju kunnat haft ett intervju-inslag med henne.
Förstår att Facebook-intervjun fungerade som en slags damagecontrol för stunden men genomslaget borde vara bättre i det ordinarie programmet.

Ja, det finns ju mängder med tittare som inte direkt följer BSF på fejjan. Dessa har eventuellt hört om vad hon har att säga via artiklar men ändå. En kort medverkan i programmet hade varit på sin plats. Hade man t.ex. bara haft en vettig kamera vid fejjanintervjun hade man kunnat sända det väldigt förkortat med svar på dom viktigaste frågorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Men det kom inte fram nåt alls om vilket par det är som väntar tillökning så är väl antagligen inget par från årets säsong då?!

Nästa vecka ser man fram emot bonusprogrammet med tidigare bönder och deras lycka respektive fortsatta sökande.

Även om några tycker det är naivt så kan det ju vara från årets säsong än. Kommentaren om att ett par väntade barn kom ju en bit in på säsongen och då har det ju redan gått 4-5 månader sedan dom var på gården och ett par månader sedan Linda var på gården för uppföljningen.
Ingen visste ju som sagt om att det skulle komma ett extraavsnitt med gamla bönder och Linda sa ju att det barnet var så tidigt än att dom inte ville avslöja nåt. Säg då att paret träffades i juni, det var i september/oktober Linda var på gården för uppföljning då är det inte orimligt att graviditeten var ett par månader in i oktober t.ex. (Minns ej exakt när det avslöjades att det skulle komma ett barn).

Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Inga stora överraskningar direkt, tråk-Erik verkar ha ett ganska tunt känsloliv, allt skall vara praktiskt o funka.

Per o Sofie, jag blir glad att se dem ihop.

Simon, stackars Simon, tror nog att efter denna livets läxa kommer att träffa nån typ Amanda. Linda gjorde värsta reklaminslaget, tror det kommer välla in en hel del nya kandidater.

Susanna o Hannes, tror att det kan hålla. De matchar varandra bra. Att hon tidigare fallit för en bad boy tror jag beror på ren naivitet. Tror inte hon börjar kolla efter andra, fattar inte vad ni får allt ifrån. Till sist, hon är helt klart på den övre skalan, fantastisk kropp, sött ansikte o hon har utstrålning.

Stämmer mycket väl på hur jag också ser på det. Vissa tycker Per är för flamsig men man blir ändå glad av att se honom och Sofie ihop, det är verkligen kärlekens glädje runtom dessa två.

Simon får säkert chansen i nästa års KÅA.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag förstår inte att det är så varje gång att avståndet är ett problem.

Tror tjejerna på fullaste allvar att bönderna ska sälja gården och flytta till dom utan hela programmet går ju ut på att dom ska flytta dit.

Just i Eriks fall är ju hon dock redo att flytta enligt vad hon sa i gårdagens avsnitt så det är ju Erik som inte ville vara enda anledningen till en flytt tydligen. Vad tror han att hon ska flytta för då?
Hur många har inte flyttat för att dom träffat kärleken på annan ort?
Det går inte att få ihop hans resonemang, han vill att hon bor hos honom/nära honom men vill inte att han är enda anledningen till att hon flyttar ner...
Citera
2018-12-20, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det går inte att få ihop hans resonemang, han vill att hon bor hos honom/nära honom men vill inte att han är enda anledningen till att hon flyttar ner...

hela han är ju motsägelsefull och trist. hon borde gå vidare o sluta klamra sig fast vid honom.
Citera
2018-12-20, 13:30
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:

Hannes kanske tänder på cuckold?
Citera
2018-12-20, 20:15
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Det var väl ett par månader sedan återträffen spelades in. Hannes verkar inte bo hos Susanna än, han är i alla fall inte skriven där.
I dagens Metro säger Susanna följande:
Han flyttade in hos mig i höst och bytte tillbaka till ett tidigare jobb som ligger närmare gården. Vi har också skaffat en hund ihop. [...] Hannes och jag ska fira jul ihop snart och planerar framtiden ihop.

Citat:
Menar du att hon träffat en annan man i anslutning till när programmet spelades in?
Är denne man någon lokal förmåga? Någon som hon träffat tidigare?

Citat:
Ursprungligen postat av Evinta
Slank och tränad ja, men resten håller jag inte med om.
Hon är långt under Hannes nivå tycker jag och det är något med henne som inte stämmer.
Men vad vet jag, känner ju inte henne och har bara sett det som visas på tv.
Jag instämmer. Hannes kan få en tjej som både är snyggare och mer pålitlig.
Rent utseendemässigt tror jag att många människor kan tycka att hon är söt och charmig osv. Ska man vara mer objektiv rent estetiskt så har hon dock rätt grova drag. Någon klassisk skönhet är hon knappast.

Citat:
Ursprungligen postat av Mommi
Att tjejer har en vild sida och ännu vildare historia är ingen nackdel
Det kan ju definitivt vara en nackdel om man planerar att ingå i ett seriöst förhållande.
Citera
2018-12-20, 20:59
Bannlyst
Citat:
I dagens Metro säger Susanna följande:
Han flyttade in hos mig i höst och bytte tillbaka till ett tidigare jobb som ligger närmare gården. Vi har också skaffat en hund ihop. [...] Hannes och jag ska fira jul ihop snart och planerar framtiden ihop.

Menar du att hon träffat en annan man i anslutning till när programmet spelades in?
Är denne man någon lokal förmåga? Någon som hon träffat tidigare?

Jag instämmer. Hannes kan få en tjej som både är snyggare och mer pålitlig.
Rent utseendemässigt tror jag att många människor kan tycka att hon är söt och charmig osv. Ska man vara mer objektiv rent estetiskt så har hon dock rätt grova drag. Någon klassisk skönhet är hon knappast.

Det kan ju definitivt vara en nackdel om man planerar att ingå i ett seriöst förhållande.

Mycket märkligt då att Hannes inte är skriven hos henne eller i Valdemarsvik överhuvudtaget, kollade nyss.
Senast redigerad av kattemaks 2018-12-20 kl. 21:01.
Citera
2018-12-20, 21:05
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Jag tror nog att én bonde som valt ut tio brevskrivare och sedan får veta att en inte får lov att komma för att denne inte "klarat testerna" blir rätt besviken och lätt hamnar i en sits vi sett några gånger när böndernas val inte kommer till gården av olika anledningar, det brukar sällan bli någon kärlek alls där.
Det resonemanget gäller ju bara om det handlar om någon som bonden på förhand fått som favorit.
Sen kan det ju vara olika från bonde till bonde hur mycket förväntningar som byggts upp också.

Citat:
Givetvis går det att göra men den stora skillnaden om man nu ska göra det är fortsatt att vid andra produktioner så har man samlat kanske 30 pers på ett ställe för att sedan försöka få fram 10 som ska deltaga i dokusåpan. Klarar några inte testerna där drabbas ingen annan än dom själva, här drabbas bonden om det är en favorit.
Givetvis kan man hävda att det är bra att det sållas men det är lite svårare att göra med BSF upplägg än inför t.ex. ett Robinson.
Att en deltagare hoppar av kan ju ske av flera anledningar och jag tror nog att en bonde hade kunnat "köpa" ett avhopp lättare om det handlar om att någon inte bedöms som tillräckligt psykiskt stabil för att delta i programmet. Hur attraktiv känns en sådan person egentligen? Rent krasst borde det inte vara någon större förlust utan tvärtom borde bonden kanske bli tacksam att h*n slapp lägga tid och engagemang på en sådan person.

Som jag sagt tidigare: med tanke på att det inte verkar vara någon vidare koll från produktionens sida så kanske det bara handlar om ren tur att vi inte stött på några värre psykfall genom åren. Eller så har bönderna ändå haft rätt bra omdöme gällande vilka deltagare de valt ut.
Oavsett så tycker jag att det är värre att drabbas som Simon gjorde nu i ett så pass sent skede när han hunnit engagera sig känslomässigt jämfört med om en "favorit" som bonden knappt känner tvingas avstå programmet för att denne bedöms som olämplig. Skulle bonden ändå vilja dejta denna person så kan ju h*n ju i värsta fall ändå göra det genom att hoppa av programmet och träffa personen utanför kamerorna (även om det inte skulle vara så roligt för produktionen).

Citat:
Ja, det finns ju mängder med tittare som inte direkt följer BSF på fejjan. Dessa har eventuellt hört om vad hon har att säga via artiklar men ändå. En kort medverkan i programmet hade varit på sin plats. Hade man t.ex. bara haft en vettig kamera vid fejjanintervjun hade man kunnat sända det väldigt förkortat med svar på dom viktigaste frågorna.
Absolut hade man kunnat göra det. Det hela är väldigt märkligt hanterat. Känns inte särskilt genomtänkt.

Citat:
Även om några tycker det är naivt så kan det ju vara från årets säsong än. Kommentaren om att ett par väntade barn kom ju en bit in på säsongen och då har det ju redan gått 4-5 månader sedan dom var på gården och ett par månader sedan Linda var på gården för uppföljningen.
Ingen visste ju som sagt om att det skulle komma ett extraavsnitt med gamla bönder och Linda sa ju att det barnet var så tidigt än att dom inte ville avslöja nåt. Säg då att paret träffades i juni, det var i september/oktober Linda var på gården för uppföljning då är det inte orimligt att graviditeten var ett par månader in i oktober t.ex. (Minns ej exakt när det avslöjades att det skulle komma ett barn).
Frågan är när det hela ska avslöjas för oss? Om det inte kommer att framgå genom programmet kommer Linda att återkomma till det hela inom en snar framtid eller ska vi få läsa om det i skvallerpressen?

Citat:
Stämmer mycket väl på hur jag också ser på det. Vissa tycker Per är för flamsig men man blir ändå glad av att se honom och Sofie ihop, det är verkligen kärlekens glädje runtom dessa två.
Per är ju som han är, helt oförställd och naturligt. Dessutom har han skött sig bra genom hela programmet och varit en gentleman mot sina brevskrivare. Är glad att det ordnade sig för honom. Sofie verkar vara en jättefin och trevlig tjej. Han kan skatta sig lycklig.
Citera
2018-12-20, 21:30
Medlem
Mommis avatar
Citat:

För att?
Senast redigerad av Mommi 2018-12-20 kl. 21:34.
Citera
2018-12-20, 21:54
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommi
För att?
Eftersom man kan ha problem att hålla sig trogen till sin partner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in