Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Kommer nog bli en toppen säsong i år

. Riktigt bra att dem försöker minimera att sökande kan kontakta bönderna i förväg samt att bönderna inte får träffa varandra innan det sätter igång.
Tycker också att det är bra att de försöker minimera risken med kontakt i förväg, något de borde gjort för länge sen men bättre sent än aldrig...
Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
En bonde hoppade ju av men enligt Linda kan det komma in en åttonde bonde ändå. Undrar om det är någon från tidigare år?!
Jag är fortfarande rädd för att det blir Leonora...

Linda verkar svag för henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Ja, det borde vara t.ex. bötesbelopp om någon bryter mot "kontakt-reglerna" och tar kontakt innan det börjar på allvar. Det är inte "fair play" så att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
regnessem
Böter? Det är ju TV! Det de gör är inte olagligt.
Det handlar ju faktiskt om ett avtalsbrott från bondens sida. Bryter en bonde mot det som avtalats med TV4 så borde det rimligen bli konsekvenser. Som det varit hittills så har det varit alldeles för slappt och istället har man från kanalens sida valt att framställa det hela som att det är fantastiskt att bonden funnit kärleken osv, även om det skett genom att kringgå avtalade regler. Vill man minimera risken med kontakt i förtid osv så bör man således även se till att skärpa till sig gällande denna del.
Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Själv hoppas jag på en äldre gubb-bonde för att fylla den kvoten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Sen vore det ju bra med en äldre manlig bonde för någon sådan finns ju inte som sagt och då gärna någon skön karaktär.
För min del så räcker det nog med Marie för att fylla ut senior-kvoten. Med sina 55 år så är hon redan äldre än Fredrik som var äldst förra året med 49 år. (Flera säsonger har den äldsta bonden bara varit i 40-års åldern).
Oavsett så är personlighet viktigare än ålder, det är det som avgör om det blir roligt att titta på. I presentationsavsnittet så tyckte jag att det fanns flera lovande karaktärer så förhoppningsvis kan det nog bli en bra säsong.