2018-04-07, 08:53
  #1
Medlem
kostymnisses avatar
När nu casting-avsnittet visats är det väl således dags för en ny tråd om denna säsong för att likt senaste säsongen särskilja säsongerna åt tråd-mässigt.

Årets samling bönder känns som den bästa på bra länge, inga alltför unga bönder, mer genuina bönder i många fall och en mix av män/kvinnor. Visserligen bara två kvinnor så mixa kan vara att ta i iofs.
Det enda som saknades var ju egentligen "gubb-bonden" men iom att en ska presenteras senare eftersom en hoppat av får man förmoda att den som hoppat av/den som senare presenteras är inom segmentet "gubb-bonde".

Vad jag verkligen inte hoppas på är att någon gammal bonde/sökande får en ny chans. Det måste ju helt enkelt finnas "nya" bönder som vill ha chansen istället.

I övrigt vill man ju se mer av bondelivet som ju trots allt är vad det blir för dom eventuella paren som kommer ut av programmet.
Citera
2018-04-07, 08:55
  #2
Medlem
Funkar alla dom där programmen? Tänker på alla "**** söker fru, partner osv"

Är det folk som "lever hela livet lyckliga" efter programmen? Eller är det mesta bara en sommarflört?
Citera
2018-04-07, 10:08
  #3
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Funkar alla dom där programmen? Tänker på alla "**** söker fru, partner osv"

Är det folk som "lever hela livet lyckliga" efter programmen? Eller är det mesta bara en sommarflört?

BSF har ju funkat bra i många fall. Har blivit en hel del vigslar och bebbar.

I övrigt är det dock skralt med stadiga förhållanden i övriga ****.
Citera
2018-04-07, 10:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
BSF har ju funkat bra i många fall. Har blivit en hel del vigslar och bebbar.

I övrigt är det dock skralt med stadiga förhållanden i övriga ****.

Tack för infon, kul att höra
Citera
2018-04-08, 13:50
  #5
Medlem
godboys avatar
Satt och slökollade lite på för-programmet nu. Lite olika karaktärer, som vanligt.

Den jag reagerade mest på var dock Marie Johnsson (Hästbonde) Hon har tydligen något familjehem på gården för ungdomar. Jag tänker att innan någon svarar vill man väl veta om det är frågan om överåriga afghan-hannar eller om det är en "riktig" verksamhet. https://www.hemmets.se/marie-fran-bonde-soker-fru-redo-att-mota-karleken/
Citera
2018-04-08, 16:58
  #6
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Årets samling bönder känns som den bästa på bra länge, inga alltför unga bönder, mer genuina bönder i många fall och en mix av män/kvinnor. Visserligen bara två kvinnor så mixa kan vara att ta i iofs.
Instämmer. I vanliga fall brukar det vara relativt lätt att välja ut fyra favoriter för medverkan i programmet men nu kändes det betydligt svårare. Å andra sidan så funkade det ju bra med webbversionen förra året, t o m att den var mer intressant, så det är ju ingen katastrof om ens favoriter inte kommer med i det ordinarie programmet förutsatt att de kör samma koncept i år.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det enda som saknades var ju egentligen "gubb-bonden" men iom att en ska presenteras senare eftersom en hoppat av får man förmoda att den som hoppat av/den som senare presenteras är inom segmentet "gubb-bonde".
Kan ju även vara så att den kvinnliga hästbonden, Marie, fyller denna kategori.
Hon var ju 55 år och vissa år har väl den äldsta bonden inte varit mer än nånstans i 50-års åldern.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vad jag verkligen inte hoppas på är att någon gammal bonde/sökande får en ny chans. Det måste ju helt enkelt finnas "nya" bönder som vill ha chansen istället.
Framförallt inte Leonora... Hon hade sin chans förra året och valde istället att rusa iväg och "tjuvstarta" med någon som var fräck nog att kontakta henne före programmets början.
Vill inte att sådant beteende ska belönas. Hon kan gott få ångra sig ett bra tag till.
Citera
2018-04-13, 17:23
  #7
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Instämmer. I vanliga fall brukar det vara relativt lätt att välja ut fyra favoriter för medverkan i programmet men nu kändes det betydligt svårare. Å andra sidan så funkade det ju bra med webbversionen förra året, t o m att den var mer intressant, så det är ju ingen katastrof om ens favoriter inte kommer med i det ordinarie programmet förutsatt att de kör samma koncept i år.


Kan ju även vara så att den kvinnliga hästbonden, Marie, fyller denna kategori.
Hon var ju 55 år och vissa år har väl den äldsta bonden inte varit mer än nånstans i 50-års åldern.


Framförallt inte Leonora... Hon hade sin chans förra året och valde istället att rusa iväg och "tjuvstarta" med någon som var fräck nog att kontakta henne före programmets början.
Vill inte att sådant beteende ska belönas. Hon kan gott få ångra sig ett bra tag till.

Ja, att Marie var 55 och därmed borde fylla den kvoten glömde jag helt enkelt bort, men det är ändå inte den där riktiga "gubb-bonden" man riktigt saknar tycker jag.
Blir intressant att se vilka som till slut väljs ut, hoppas det blir ett bra urval utan massa deltagare som bara jagar sina minuter i rutan...

Kommer en gammal bonde med igen som åttonde och sista kandidat kan dom lika gärna lägga ner det hela...
Citera
2018-04-22, 15:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
När nu casting-avsnittet visats är det väl således dags för en ny tråd om denna säsong för att likt senaste säsongen särskilja säsongerna åt tråd-mässigt.

Årets samling bönder känns som den bästa på bra länge, inga alltför unga bönder, mer genuina bönder i många fall och en mix av män/kvinnor. Visserligen bara två kvinnor så mixa kan vara att ta i iofs.
Det enda som saknades var ju egentligen "gubb-bonden" men iom att en ska presenteras senare eftersom en hoppat av får man förmoda att den som hoppat av/den som senare presenteras är inom segmentet "gubb-bonde".

Vad jag verkligen inte hoppas på är att någon gammal bonde/sökande får en ny chans. Det måste ju helt enkelt finnas "nya" bönder som vill ha chansen istället.

I övrigt vill man ju se mer av bondelivet som ju trots allt är vad det blir för dom eventuella paren som kommer ut av programmet.


Kommer nog bli en toppen säsong i år . Riktigt bra att dem försöker minimera att sökande kan kontakta bönderna i förväg samt att bönderna inte får träffa varandra innan det sätter igång.

En bonde hoppade ju av men enligt Linda kan det komma in en åttonde bonde ändå. Undrar om det är någon från tidigare år?!
Citera
2018-04-22, 17:01
  #9
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Kommer nog bli en toppen säsong i år . Riktigt bra att dem försöker minimera att sökande kan kontakta bönderna i förväg samt att bönderna inte får träffa varandra innan det sätter igång.

En bonde hoppade ju av men enligt Linda kan det komma in en åttonde bonde ändå. Undrar om det är någon från tidigare år?!

Ja, det borde vara t.ex. bötesbelopp om någon bryter mot "kontakt-reglerna" och tar kontakt innan det börjar på allvar. Det är inte "fair play" så att säga.

Jo, att en hoppade av blev man varse iom att det bara var sju i "presentations"-avsnittet. Jag hade nog trott att den åttonde skulle ha presenterats vid det här laget faktiskt men det kanske är så att man väljer att köra på med dom sju klara och deras presentationer i reklam-blocken ett tag till på fyran innan man sedan presenterar den åttonde bonden.
Jag hoppas innerligt inte att det är en "lucky loser" som kommer in. Det som har varit har varit och hör hemma i forna tider, det som sker nu sker nu och in i framtiden. Själv hoppas jag på en äldre gubb-bonde för att fylla den kvoten.
Citera
2018-04-22, 22:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, det borde vara t.ex. bötesbelopp om någon bryter mot "kontakt-reglerna" och tar kontakt innan det börjar på allvar. Det är inte "fair play" så att säga.

Jo, att en hoppade av blev man varse iom att det bara var sju i "presentations"-avsnittet. Jag hade nog trott att den åttonde skulle ha presenterats vid det här laget faktiskt men det kanske är så att man väljer att köra på med dom sju klara och deras presentationer i reklam-blocken ett tag till på fyran innan man sedan presenterar den åttonde bonden.
Jag hoppas innerligt inte att det är en "lucky loser" som kommer in. Det som har varit har varit och hör hemma i forna tider, det som sker nu sker nu och in i framtiden. Själv hoppas jag på en äldre gubb-bonde för att fylla den kvoten.

Definitivt borde det vara böter om man frångår reglerna i programmet, det har varit på tok för enkelt både för bönder och sökande att göra det.

Jag tror den åttonde bonde kommer presenteras när säsongen kör igång i höst eller några veckor innan via Lindas blogg/artiklar eller liknande. Sen vore det ju bra med en äldre manlig bonde för någon sådan finns ju inte som sagt och då gärna någon skön karaktär.

Vore roligt om Per och kvinnan som är 55 är två av dem man kommer få följa i det "vanliga" programmet.
Citera
2018-04-22, 23:06
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Definitivt borde det vara böter om man frångår reglerna i programmet, det har varit på tok för enkelt både för bönder och sökande att göra det.

Jag tror den åttonde bonde kommer presenteras när säsongen kör igång i höst eller några veckor innan via Lindas blogg/artiklar eller liknande. Sen vore det ju bra med en äldre manlig bonde för någon sådan finns ju inte som sagt och då gärna någon skön karaktär.

Vore roligt om Per och kvinnan som är 55 är två av dem man kommer få följa i det "vanliga" programmet.
Böter? Det är ju TV! Det de gör är inte olagligt.
Citera
2018-04-23, 01:03
  #12
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Kommer nog bli en toppen säsong i år . Riktigt bra att dem försöker minimera att sökande kan kontakta bönderna i förväg samt att bönderna inte får träffa varandra innan det sätter igång.
Tycker också att det är bra att de försöker minimera risken med kontakt i förväg, något de borde gjort för länge sen men bättre sent än aldrig...

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
En bonde hoppade ju av men enligt Linda kan det komma in en åttonde bonde ändå. Undrar om det är någon från tidigare år?!
Jag är fortfarande rädd för att det blir Leonora... Linda verkar svag för henne.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, det borde vara t.ex. bötesbelopp om någon bryter mot "kontakt-reglerna" och tar kontakt innan det börjar på allvar. Det är inte "fair play" så att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Böter? Det är ju TV! Det de gör är inte olagligt.
Det handlar ju faktiskt om ett avtalsbrott från bondens sida. Bryter en bonde mot det som avtalats med TV4 så borde det rimligen bli konsekvenser. Som det varit hittills så har det varit alldeles för slappt och istället har man från kanalens sida valt att framställa det hela som att det är fantastiskt att bonden funnit kärleken osv, även om det skett genom att kringgå avtalade regler. Vill man minimera risken med kontakt i förtid osv så bör man således även se till att skärpa till sig gällande denna del.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Själv hoppas jag på en äldre gubb-bonde för att fylla den kvoten.
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Sen vore det ju bra med en äldre manlig bonde för någon sådan finns ju inte som sagt och då gärna någon skön karaktär.
För min del så räcker det nog med Marie för att fylla ut senior-kvoten. Med sina 55 år så är hon redan äldre än Fredrik som var äldst förra året med 49 år. (Flera säsonger har den äldsta bonden bara varit i 40-års åldern).

Oavsett så är personlighet viktigare än ålder, det är det som avgör om det blir roligt att titta på. I presentationsavsnittet så tyckte jag att det fanns flera lovande karaktärer så förhoppningsvis kan det nog bli en bra säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in