2018-12-18, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tflex
Enligt pratet på byn så är nog Susanna inte klar med sin vilda sida. Både tidigare, under och efter inspelning hittas det plats för flera killar samtidigt...

Det förvånar mig inte. Hon verkar dessutom även öppen för personer med samma kön? Är helt övertygad om att hon och Hannes inte är ett par idag?!?
Citera
2018-12-19, 07:42
Medlem
Evintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Det förvånar mig inte. Hon verkar dessutom även öppen för personer med samma kön? Är helt övertygad om att hon och Hannes inte är ett par idag?!?

Ja hon verkar skum på något sätt. Tyckte om henne i början men ändrade vartefter programmet gick.
I trailern för dagens program var hon ju ensam med sin pappa. Men Hannes kan ju bara varit och handlat, det vet man ju inte. Lockar fler tittare om det verkar som han dragit.

Han borde det tycker jag. Dra alltså. Jag menar Hannes är ju en 9-10 medans Susanna är en svag 5:a typ.
Citera
2018-12-19, 08:51
Medlem
Foo666s avatar
Citat:

Nu känns ju ett första inlägg från en som säger sig bo ”på byn” (varför har personen inte kommenterat tidigare) inte som det mest trovärdiga iofs.
Citera
2018-12-19, 09:44
Medlem
kostymnisses avatar
Så ikväll får man då facit av hur det gått. Det blir mycket intressant att höra.

Ska man gissa på att endast ett par eller max två håller ihop när vi får återse dessa i kvällens avsnitt?
Citera
2018-12-19, 10:18
Medlem
kvasthildurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Så ikväll får man då facit av hur det gått. Det blir mycket intressant att höra.

Ska man gissa på att endast ett par eller max två håller ihop när vi får återse dessa i kvällens avsnitt?
Det har ju redan avslöjats i livesändningar på instagram med Linda Lindorff, att 2 av paren fortfarande hänger ihop. Det var förmodligen inte riktigt tänkt att avslöjas så tidigt, för inspelningarna plockades bort ganska snabbt. Men för alla som såg när det sändes är det ingen hemlighet.
Blir nog skönt för dem att slippa smyga med sin kärlek, efter kvällens avsnitt.
Citera
2018-12-19, 14:47
Bannlyst
Susanna kommer nog säga att Hannes är ute och spelar med Pökerz, det är därför han inte är på gården, eller är han inne och förbereder fika. TV4 vill antagligen bara få oss att tro att det är slut mellan dem, även fast min känsla säger någonstans att de inte är ihop.

En annan sak jag funderat på...

Åker Linda verkligen bil till alla dessa gårdar vid val och återträff? Det är ganska mycket bilkörande från Stockholm till alla gårdar, vissa ända uppe i Norrland (tidigare säsonger) och andra nere i Skåne. Skulle tro att Linda flyger och får en hyrbil på plats?!?

Bor filmteamet på hotell under inspelningarna?
Citera
2018-12-19, 16:38
Medlem
dialektikers avatar
Är Bonde söker fru slut nu, eller? Kommer det någon uppföljning idag?

Citat:

Ok. Tack.
Citera
2018-12-19, 16:46
Medlem
oskar_ericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvasthildur
Var det Hannes du såg henne med?

Nu i efterhand kan jag upplysa om att så var fallet.
Citera
2018-12-19, 18:34
Medlem
Citat:

Skulle tro att det är max 2 par som är ihop än idag. Men är mycket nyfiken på vilket par det är som redan väntar barn. Kanske det avslöjas ikväll?!
Citera
2018-12-19, 19:51
Medlem
kvasthildurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Skulle tro att det är max 2 par som är ihop än idag. Men är mycket nyfiken på vilket par det är som redan väntar barn. Kanske det avslöjas ikväll?!
det lär det nog göra, eftersom Linda redan när serien började i höstas hintade om att hon inte tänkte berätta vem det var utan att det skulle vara med i programmet under hösten.

(Susanna såg alldeles för slank ut - igår i nyhetsmorgon - för att ha varit gravid "tillräckligt långt gånget för att vara säkert" redan i september.. Jag gissar på Per o Sofie)
Citera
2018-12-19, 19:57
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Skillnaden är väl dock att Leonora aldrig hann börja sitt "riktiga" deltagande? Hon valde ju inte ens ut några till slottet medan Frida var en deltagare hela vägen (nåja) och dessutom fått resan och allt betalt.
Fast kontraktsbrott är det ju oavsett i och med att man genom avtal förbinder sig till programmet. Produktionen blir lidande i och med att man måste skaffa fram en annan bonde snabbt, nya personer måste söka till programmet osv. Allt sådant kostar såklart.
Om något så borde kontraktsbrott från böndernas sida vara värre än när det handlar om brevskrivarna eftersom bönderna är huvudpersoner så att säga och insatserna därmed är högre.

Citat:
Ja, fast testerna i andra produktioner skedde ju innan dom kom med, skulle det testas i BSF får man alltså testa alla som skrivit brev för att bonden kan välja någon av dessa. Det blir ju ett rätt gediget arbete att testa alla dom.
Alla brevskrivare behöver ju inte testas, enbart de som bonden väljer ut till Sundbyholm/Siggesta.

Citat:
Att testa dom först när dom valts ut innebär ju isf att någon av en bondens tidiga favoriter kan sållas bort p.g.a. att dom inte klarar testet, hur tar bonden det?
Bättre det än att råka illa ut senare som Simon nu gjorde. Initialt är det ju inte alls samma förlust om någon plockas bort pga att denne bedöms som psykisk olämpligt att deltaga i programmet. Skadan blir ju däremot större känslomässigt när bonden lärt känna brevskrivarna mer.

Citat:
Ursprungligen postat av kvasthildur
I den här intervjun https://youtu.be/uyPDe-7zlpk med Pökerz berättar Hannes att han blev uppringd från tv4 och de kollade att han var seriös och inte hunnit träffa någon annan sen brevet skrevs.
Misstänker att de också kollar brottsregister och sånt innan, så att det åtminstone inte är några dömda idioter som tas med i programmet.
Men eftersom det ändå handlar om äkta kärlek i såna här program, så är det ju egentligen så att castingen är det urval som bönderna själva gör.
Det har ju som sagt gjorts psykologiska utvärderingar i andra produktioner så jag fattar inte varför det ska vara omöjligt här.
Är det bara tur kanske att det inte dykt upp värre psykfall hittills? Det har ju varit lite lustiga deltagare genom åren men å andra sidan blir det ju "bra tv" också såklart.
Svår balansgång det där men tycker absolut att de borde ha lite bättre koll på deltagarna än vad de verkar ha i dagsläget. Såväl för böndernas skull som för deltagarnas egen.
Citera
2018-12-19, 20:01
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsha
Mjölkbonden Susanna och Hannes om första mötet: "Skapligt stelt" - https://www.youtube.com/watch?v=lmJ0EeJRON4
Citat:
Ursprungligen postat av Tflex
Enligt pratet på byn så är nog Susanna inte klar med sin vilda sida. Både tidigare, under och efter inspelning hittas det plats för flera killar samtidigt...
Citat:

Jag tror att de fortfarande är ett par idag. Märkligt att ställa upp på intervju tillsammans annars, samt alla bilder som Susanna postat upp på Instagram osv.

Har länge sagt att jag inte tror att hon är klar med sin "vilda sida" och det står jag fast vid, inte minst med tanke på hur hon beskrev Jim som sin "drömman" medan Hannes var tryggheten osv.
Är rädd för att Hannes kommer att bli sårad, han förtjänar bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in