2018-12-19, 21:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Varför ska det skrivas fler brev till Simon? Han har ju en bunt som ligger och väntar.

Det är ju redan ratade ansökningar. Tror inte han vill börja rota i den nedåtgående spiralen och jag tror definitivt inte någon vill se sig som ett elftehandsval.

Nej, det kommer nog att ticka in nya färska, och är det någpn av de förra så får det stå för dem.
Citera
2018-12-19, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Citera gärna dom för det har jag missat

Här är ett inlägg jag svarat på diskussion om barn. Finns fler tidigare.

(FB) Bonde Söker Fru 2018.
Citera
2018-12-19, 21:47
Bannlyst
Kommer TV4 bekosta Raggarens och Susannas bröllop nästa år då?
Citera
2018-12-19, 21:51
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är väl Rickling som avses. Uppföljningsprogrammet nästa vecka ingår i årets säsong och där finns det bebbe.

Vilka som har varit blåögda och gissat på exakt årets bönder får stå upp för sig själva. Lurade? Nej. Naiva? Oerhört.
Citat:
Har ifrågasatt det hela tiden, men alla här har envisats om att det är årets bönder.
Sebastian och hans tjej har ju precis fått barn och medverkar också i det programmet...

Jag har inte ens sett Lindas originalinlägg om det hela men i och med att hennes inlägg nämndes i tråden så uppstod väl spekulationerna efter det.
Linda kan mycket väl ha formulerat sig luddigt medvetet för att "lura" tittarna, samtidigt så brukar hon vad jag förstår skriva mest om det som händer under pågående säsong så knappast konstigt om folk trodde att det handlade om årets bönder.
Det här sista uppföljningsavsnittet som ska komma med bönder från olika säsonger visste väl många inte ens om heller för den delen så att Linda skulle syfta på några från det programmet är väl knappast någon som har räknat med...
Citera
2018-12-19, 22:41
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Susanna: Där var det kärlek och verkar ju bli ett frieri nästa år, kanske det då kommer hålla mellan henne och Hannes. Man får ju hoppas det bästa för deras skull för båda påstår ju sig ha hittat rätt och dem delar ju intresset/att medverka i show/revy.

Det hinner hända mycket innan dess...
Jag litar inte ett dugg på Susanna tyvärr. Hannes är definitivt den av dem som har mest känslor, t o m Linda kommenterade att det syntes så på Hannes men sa inget om Susanna förrän hon själv insåg sitt "misstag" och fick släta över med "ja du också" eller vad hon nu sa.
Susanna kommer nog att hålla sig till Hannes tills dess att någon mer spännande och lockande dyker upp. Just nu passar han bra för hennes sårade ego efter skadan som den sk psykopaten ställde till med. När den fasen är över kommer hon att se sig om efter annat. Ser stor risk inte minst för otrohet, att hon skulle vara väldigt lättpåverkad av en ny kille ā la Jim eller farligare sort.
Förstår att Hannes är orolig, det lär han få fortsätta vara tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Tflex
Enligt pratet på byn så är nog Susanna inte klar med sin vilda sida. Både tidigare, under och efter inspelning hittas det plats för flera killar samtidigt...
Utveckla gärna om du har mer skvaller.
Citera
2018-12-19, 22:51
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Slank, ser hyfsat tränad ut, vackra ögon och fina läppar. Vad är det som saknas? Om Susanna inte ansågs snygg så hade inte snygga killar skrivit till henne.

0,00000004 hektar extra i överkäken så att tänderna inte sticker ut

Sen ser hon inte tillräckligt feminin ut heller. Det är något subtilt androgynt över henne utseende. Jag tror hon kommer att komma ut som lesbisk om några år, precis som Thilde.

Citat:
Ursprungligen postat av Tflex
Enligt pratet på byn så är nog Susanna inte klar med sin vilda sida. Både tidigare, under och efter inspelning hittas det plats för flera killar samtidigt...

Utveckla.
Senast redigerad av kulturstrateg 2018-12-19 kl. 22:53.
Citera
2018-12-19, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det hinner hända mycket innan dess...
Jag litar inte ett dugg på Susanna tyvärr. Hannes är definitivt den av dem som har mest känslor, t o m Linda kommenterade att det syntes så på Hannes men sa inget om Susanna förrän hon själv insåg sitt "misstag" och fick släta över med "ja du också" eller vad hon nu sa.
Susanna kommer nog att hålla sig till Hannes tills dess att någon mer spännande och lockande dyker upp. Just nu passar han bra för hennes sårade ego efter skadan som den sk psykopaten ställde till med. När den fasen är över kommer hon att se sig om efter annat. Ser stor risk inte minst för otrohet, att hon skulle vara väldigt lättpåverkad av en ny kille ā la Jim eller farligare sort.
Förstår att Hannes är orolig, det lär han få fortsätta vara tyvärr.

Utveckla gärna om du har mer skvaller.

Ja kanske jag som är lite naiv och så gärna vill att det ska hålla mellan dem, kanske just eftersom det blev väldigt lite kärlek/par som det blev nåt med denna säsongen. Men som du och andra skribenter varit inne på så dras ju Susanna till mer "farliga" män eller har gjort iaf. Så vi får väl se hur det utvecklas, om det blir nåt bröllop som 4:an får sponsra eller om det blir artiklar i kvällspressen om "det dramatiska uppbrottet".
Citera
2018-12-19, 23:16
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja kanske jag som är lite naiv och så gärna vill att det ska hålla mellan dem, kanske just eftersom det blev väldigt lite kärlek/par som det blev nåt med denna säsongen. Men som du och andra skribenter varit inne på så dras ju Susanna till mer "farliga" män eller har gjort iaf. Så vi får väl se hur det utvecklas, om det blir nåt bröllop som 4:an får sponsra eller om det blir artiklar i kvällspressen om "det dramatiska uppbrottet".

Jag kanske är cynisk å andra sidan men med tanke på vad vi vet om Susanna och hur hon själv uttryckt sig så tycker jag att det finns fog för att vara tveksam.
Kan ju alltid hoppas att jag har fel, inte minst för Hannes skull.

Blev lite irriterad på hur Linda pushade på angående giftermål också. Hon är ju sån men t o m för att vara hon så blev det lite väl mycket, pressade på tills hon nästan fick ett datum
Citera
2018-12-19, 23:36
Medlem
Roland Janssons avatar
Inga stora överraskningar direkt, tråk-Erik verkar ha ett ganska tunt känsloliv, allt skall vara praktiskt o funka.

Per o Sofie, jag blir glad att se dem ihop.

Simon, stackars Simon, tror nog att efter denna livets läxa kommer att träffa nån typ Amanda. Linda gjorde värsta reklaminslaget, tror det kommer välla in en hel del nya kandidater.

Susanna o Hannes, tror att det kan hålla. De matchar varandra bra. Att hon tidigare fallit för en bad boy tror jag beror på ren naivitet. Tror inte hon börjar kolla efter andra, fattar inte vad ni får allt ifrån. Till sist, hon är helt klart på den övre skalan, fantastisk kropp, sött ansikte o hon har utstrålning.
Citera
2018-12-20, 00:00
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Susanna o Hannes, tror att det kan hålla. De matchar varandra bra. Att hon tidigare fallit för en bad boy tror jag beror på ren naivitet. Tror inte hon börjar kolla efter andra, fattar inte vad ni får allt ifrån. Till sist, hon är helt klart på den övre skalan, fantastisk kropp, sött ansikte o hon har utstrålning.

Jag tror inte att hon bara fallit för EN bad boy. Det brukar handla om ett mönster, att man attraheras av en viss typ av kille. Det var ju även väldigt talande att hon beskrev Jim som sin "drömman" medan Hannes var tryggheten. Kan man inte få både och? Måste det vara antingen eller?
I och med detta svart/vita tänkande så har hon ju redan kompromissat med sig själv.
Tryggheten kan lätt bli tråkig och drömmannen finns fortfarande därute i någon form...
Susanna är fortfarande ung, en "showtjej" som gillar uppmärksamhet. Är hon verkligen redo att stadga sig? Hon kan intala sig det, mycket pga att hon är sårad av det tidigare destruktiva förhållandet. Hannes är perfekt för att lyfta hennes ego och ge henne förnyad självkänsla. Därefter kommer hon med största sannolikhet bli rastlös/uttråkad och då är det lätt att hon kommer att söka uppmärksamhet från annat håll... Eller få för sig att dra för att flytta utomlands igen.
Citera
2018-12-20, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag tror inte att hon bara fallit för EN bad boy. Det brukar handla om ett mönster, att man attraheras av en viss typ av kille. Det var ju även väldigt talande att hon beskrev Jim som sin "drömman" medan Hannes var tryggheten. Kan man inte få både och? Måste det vara antingen eller?
I och med detta svart/vita tänkande så har hon ju redan kompromissat med sig själv.
Tryggheten kan lätt bli tråkig och drömmannen finns fortfarande därute i någon form...
Susanna är fortfarande ung, en "showtjej" som gillar uppmärksamhet. Är hon verkligen redo att stadga sig? Hon kan intala sig det, mycket pga att hon är sårad av det tidigare destruktiva förhållandet. Hannes är perfekt för att lyfta hennes ego och ge henne förnyad självkänsla. Därefter kommer hon med största sannolikhet bli rastlös/uttråkad och då är det lätt att hon kommer att söka uppmärksamhet från annat håll... Eller få för sig att dra för att flytta utomlands igen.

Tyckte inte det kändes äkta på något sätt när Linda åkte tillbaka dit. Kändes mer som att Hannes ska bekräfta henne och hon vill ha någon att visa upp. Hon sa något i den stilen själv. Han är mer som ett plåster på såren. Kändes lite väl "bra" på ett konstlat sätt, eller var det bara jag som upplevde det? Tror att Hannes kommer bli tråkig för henne i längden.

Jag trodde inte ens de var ihop idag. Han som sagt upp sig från arbetet innan man ens har ett nytt, lite väl naivt i mina ögon.

Tillägg:

Det var väl ett par månader sedan återträffen spelades in. Hannes verkar inte bo hos Susanna än, han är i alla fall inte skriven där.
Senast redigerad av kattemaks 2018-12-20 kl. 00:47.
Citera
2018-12-20, 01:52
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Tyckte inte det kändes äkta på något sätt när Linda åkte tillbaka dit. Kändes mer som att Hannes ska bekräfta henne och hon vill ha någon att visa upp. Hon sa något i den stilen själv. Han är mer som ett plåster på såren. Kändes lite väl "bra" på ett konstlat sätt, eller var det bara jag som upplevde det? Tror att Hannes kommer bli tråkig för henne i längden.

Jag trodde inte ens de var ihop idag. Han som sagt upp sig från arbetet innan man ens har ett nytt, lite väl naivt i mina ögon.

Tillägg:

Det var väl ett par månader sedan återträffen spelades in. Hannes verkar inte bo hos Susanna än, han är i alla fall inte skriven där.

Precis, jag kan inte se den stora kärleken mellan de båda eftersom jag inte kan glömma det vi vet om Susanna och vad hon själv har sagt.
Hon var förtvivlad över att släppa Jim, jätteledsen. Sen ska vi bara köpa att Hannes är "the one"?
Jag tror att hon intalar sig själv en massa och förtränger sitt riktiga jag för att leva upp till en viss bild av hur kärleken ska vara. Det är förståndigt att satsa på tryggheten, inte minst efter ett turbulent förhållande, så då gör hon det. Det betyder inte att hon kan leva i detta resten av livet och göra avkall på nya attraktiva män som mer är hennes typ.

Synd om Hannes om han blir sårad. Och nej, det är såklart inte särskilt smart att säga upp sig från sitt jobb innan man har ordnat något nytt på den tilltänkta nya orten.
Fortsättning lär följa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in