2018-12-13, 23:01
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Har jag sovande nattgäster vill jag ju kunna gå in till dem och ta dem på fittan och kyssas lite, säger de nej till att bli slickade så slickar jag lite till och frågar igen. Säger de då nej så slickar jag lite mer.

Är ju för jävligt att det inte ställs några krav på brottsoffret men det är väl det "nya Sverige" som alla pratar om. Helt kravlöst liksom.
Haha. Hon kunde ju tänkt på att beväpna sig innan hon gick och la sig, eller åtminstone låst dörren. Annars är det ju bara att ta för sig. Fritt fram för vem som helst.
Citera
2018-12-14, 01:12
Medlem
MassiveBs avatar
BO träffade MA via sin mamma som är helt utflummad. Inte för det har något med att göra med skuldfrågan.
Citera
2018-12-14, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ja absolut. Man häpnar över hur korttänkta en del är. Lite slick och fingrande mot någons vilja är väl inte så farligt. Tjejerna kanske rent av ska vara tacksamma för uppmärksamheten.

Om inte annat så får man en större förståelse för att Sverige behövde se om lagen kring våldtäkt.

Glenn har blivit påkommen av förhörsledarna med att ljuga vid minst tre tillfällen. Han påstår först att han max var inne i bo rum i ca 10 min. När de konfronterar honom med ljudinspelningen visar det sig att tiden är närmare 40 min + . Han påstår också att hon inte sagt nej eller på annat vis signalerat något motstånd när han ligger på henne i en 90 säng. Förhörsledarna kan ju med ljudfilen hjälp se att han ljuger igen. I förhöret framkommer av Glenn själv att de aldrig tidigare haft någon sexuell relation men att han alltid varit attraherad av henne. Förhörsledarna frågar om hon under akten tar på honom svaret blir nej. De frågar om hon uttryckligen sagt ja till all " uppmärksamhet han bjuder på" svaret blir nej men Glenn menar att hon njuter och vill för DET är den känslan han får sånt märker man ju, det är ju skööönt ju...Han hör ju Mmmm också. Bo själv säger att hon var rädd och trodde han skulle kväva henne.

Stackarn...han är helt enkelt för dum för att inse att han begått ett brott och ännu mindre förstå att han i förhör bekräftat handlingen.
Citera
2018-12-14, 08:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Problemet är inte om han är översexuell, gillar trekanter, googlar på incestporr och fullkomligt går bananas över 27-åriga tjejer. Problemet är helt enkelt att han inte lyssnade på hennes nej. Han begick ett övergrepp. Troligen en våldtäkt enligt juridiken.
Det är en annan sak men det jag vänder mig emot är inlägg som inte kan hålla sig till fakta och ge epitet som "fullständigt översexuell".
Citera
2018-12-14, 12:43
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Om inte annat så får man en större förståelse för att Sverige behövde se om lagen kring våldtäkt.

Glenn har blivit påkommen av förhörsledarna med att ljuga vid minst tre tillfällen. Han påstår först att han max var inne i bo rum i ca 10 min. När de konfronterar honom med ljudinspelningen visar det sig att tiden är närmare 40 min + . Han påstår också att hon inte sagt nej eller på annat vis signalerat något motstånd när han ligger på henne i en 90 säng. Förhörsledarna kan ju med ljudfilen hjälp se att han ljuger igen. I förhöret framkommer av Glenn själv att de aldrig tidigare haft någon sexuell relation men att han alltid varit attraherad av henne. Förhörsledarna frågar om hon under akten tar på honom svaret blir nej. De frågar om hon uttryckligen sagt ja till all " uppmärksamhet han bjuder på" svaret blir nej men Glenn menar att hon njuter och vill för DET är den känslan han får sånt märker man ju, det är ju skööönt ju...Han hör ju Mmmm också. Bo själv säger att hon var rädd och trodde han skulle kväva henne.

Stackarn...han är helt enkelt för dum för att inse att han begått ett brott och ännu mindre förstå att han i förhör bekräftat handlingen.
Försök själv att bedöma tiden när du är i ett upphetsat tillstånd och gör något du är väldigt intresserad av.
Om du menar att Glenn ljuger så gör ju BO det också. Hon säger inledningsvis att han drog av henne kläderna vid andra tillfället i rummet och ändrar sig senare. Skulle varken kalla det ena eller det andra för lögner.
Intressant i sammanhanget är om det går att klargöra om det var ett eller två tillfällen. Det är svårt att förstå varför Glenn skulle ljuga om det. Det kunde till och med tala till hans fördel. Han skulle kunna säga att hon borde sagt något medan de var ute på balkongen och rökte.
Däremot kan man fundera på varför BO inte gjorde mer väsen av sig och motstånd inledningsvis innan det gått för långt. Hon borde inte omedelbart ha drabbats av frozen fright. Det var ju trots allt en person hon känner.
Citera
2018-12-14, 13:26
Medlem
HappySadHarrys avatar
Nu kommer jag inte ihåg de exakta promillehalterna som blev uppmätta hos GS ett bra tag efter händelserna, men medan det i blodet inte var så speciellt så var det i urinen rejält högt. Är inte helt säker på hur det fungerar men det låter rimligt att åtminstone den halten som fanns i urinen också har funnits i blodet tidigare under natten. Är det så bör han ha varit rejält berusad vilket skulle förklara att han inte minns det första balkongbesöket och uppfattade tidsförloppet helt fel.
Citera
2018-12-14, 13:48
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonc
Du verkar inte hänga med eftersom JB är över 18 år, och BO är under 18 år.
Vilket fall diskuterar vi där BO är under 18 år??
Citera
2018-12-14, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Hittar inte så mycket snaskigt alls. Anorexia, kokain. Har du länk till det där i London?
Hittar ingenting som gör att jag skulle jämföra henne med Johanna direkt. Förstår inte vad BO skulle tjäna på detta. Tjänar hon inte mer på att hålla tyst om hon haft frivilligt sex med Glenn? Att ha kopplingar till Monika måste väl vara bra i hennes bransch?

Har inte sagt att det är jämförbart med Johanna? Du frågade om det fanns någon anmärkningsvärt bakåt på BO. Det jag svarade på.
Citera
2018-12-14, 14:08
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Varför försöker du lägga ord i munnen på mig? Jag refererar endast till skrattet för du tog upp skrattet gällande tonen. Jag har inga tankar om skrattet innan jag vet på vilket sätt hon skrattade. Lägger inget värde i det.

Hon ber inte honom ta av henne kläderna. Hon ber honom hålla i en tröja, han svarar att den är tjock

Jo i försvarets transkribering så gör hon det, något polisen helt utelämnat, antingen för att dom inte kan utläsa detta eller har missat det.

Polisens version

Kod:
08:41	G: Ta av dig			
	J: Nej					
	G: Inte?			
	J: Jag vill sova		
	G: Jag med vill du inte ta av dig?
	G: ******	
	J: ******	

Försvarets version

Kod:
08:57 J: Kan du inte klä av mig som jag e nu?
08:58 G: Va?
08:59 J: Kan du inte klä av mig som jag e nu?
09:01 J: Jag gör ju det
09:03 J: *Skratt*

/Provokatör
Citera
2018-12-14, 14:52
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jo i försvarets transkribering så gör hon det, något polisen helt utelämnat, antingen för att dom inte kan utläsa detta eller har missat det.

Polisens version

Kod:
08:41	G: Ta av dig			
	J: Nej					
	G: Inte?			
	J: Jag vill sova		
	G: Jag med vill du inte ta av dig?

Försvarets version

Kod:
08:57 J: Kan du inte klä av mig som jag e nu?
08:58 G: Va?
08:59 J: Kan du inte klä av mig som jag e nu?
09:01 J: Jag gör ju det
09:03 J: *Skratt*

/Provokatör

När det gäller transkriberingarna kan det vara bra att komma ihåg att åklagarsidan har en objektivitetsplikt medan det står fritt för försvaret att för dem göra en så positiv tolkning som möjligt. Tycker nästan synd om rätten som ska genomlida att höra 42 minuter ljudupptagning där nästan allt antagligen är ohörbart. Får hoppas de slipper genomlyssna två versioner av det hela.
Citera
2018-12-14, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det som en GM utför mot BO är skadligt annars räknas man inte som gärningsman och brottsoffer, eller hur?
Varför tror du man dömer folk, för att de har gjort en god handling som får offret att må fint?
Nu räknar jag inte med att du förstår vad jag skriver med tanke på ditt inlägg ovan.

Nu är det ju ingen som är dömd ännu. Jag förstår precis vad du skriver och du framstår verkligen som en halvtänkare. Lugna ner känslorna så kanske du får fart på intellektet lite.
Citera
2018-12-14, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kalla det vad du vill. Det intresserar mig inte. I min värld är det inte normalt att bli så sexuellt upphetsad att man går in till sin frus anställde som ligger och sover för att försöka ha sex med henne utan att bry sig om att hon inte vill och trots upprepade nej så fortsätter det bara. Sexualdriften styr över förnuftet och Glenn verkar inte kunna förmå att stoppa sig utan fortsätter bara att pilla på henne, detta trots att hans fru ligger och sover i lägenheten. Det som bekymrar mig är att du verkar tycka att det är helt normalt.

Hehe, så här är det. Du använder ett begrepp som du inte behärskar och förstår. Då är det ju på sin plats att någon rättar dig, så att även du kan utvecklas och lära dig något. Men då intresserar det plötsligt inte dig. Det får dig att framstå som lite lätt efterbliven faktiskt.

Jag har aldrig påstått att något är normalt eller ej. Jag är intresserad av rättsfallet. Så tillvida du inte var på plats i det aktuella sovrummet vid den aktuella tidpunkten, så vet inte du mer än någon annan här vad som verkligen hände.

Stolle!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in