2018-12-18, 20:54
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Kan du inte dela med dig av JBs uppdateringar med skärmdumpar?

Hennes insta är ju inte öppen...

EDIT: Såg nu att hon har öppnat upp den. https://www.instagram.com/jenniebenjaminsson/

Sjukt tycker jag. Hon delar ju mål nr och hon är målägande. Hon skriver att hon kan göra det för att det ändå är offentligt med hennes namn är ju maskat i FUP:en.

Detta får mig att tro mer på de som spekulerat i att detta är stage:at av JB och att motivet ska vara pengar och uppmärksamhet.

Även om vi antar att din hypotes är sann så kvarstår frågan hur hon gjorde för att få honom att få ett infall att komma in på natten och slicka röv? Hypnos? Voodoo? Om hon antytt någonting under kvällen, eller tidigare, att hon ville ha sex med honom så hade Glenn helt säkert berättat det i förhör, eller?
Citera
2018-12-18, 22:32
Medlem
Varför googlar man på skadestånd dagen efter man blivit våldtagen? Tycker det är rätt märkligt
Citera
2018-12-18, 23:14
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
I min värld verkar den tankegången vara helt snurrig, men du får gärna utveckla hur du menar?

Det verkar inte vara en person som är våldtagen och utsatt för en traumatisk situation utan mer en person som utnyttjar en möjlighet att få uppmärksamhet kring sin person och som lever efter måttot "all publicitet är bra publicitet".

Förstår du hur jag menar?

Med det sagt behöver ju det givetvis inte vara så att hon inte har blivit våldtagen men i min värld är det ett superkonstigt beteende av en person som blivit utsatt för ett sådant hemskt brott att dela med sig av det offentligt så kort tid efter hädelsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Även om vi antar att din hypotes är sann så kvarstår frågan hur hon gjorde för att få honom att få ett infall att komma in på natten och slicka röv? Hypnos? Voodoo? Om hon antytt någonting under kvällen, eller tidigare, att hon ville ha sex med honom så hade Glenn helt säkert berättat det i förhör, eller?

Jag tror att hon kan ha varit väldigt flirtig. Hon har själv sagt att MA var berusad redan när hon kom så jag tror inte hon var orolig för att hon skulle märka något/ta illa upp även om hon öppet flirtat med hennes man framför henne. Kanske har hon viskat något i Glenns öra som hon fått inspiration från i hennes webbhistorik.

Vidare har hon sagt till vänner att paret har alkohol problem vilket kan tyda på att hon kan ha uppfattat paret som ett lätt mål för att gillra denna typ av "metoo-fälla" i syfta att få skadestånd, uppmärksamhet runt sin person och ekonomisk ersättning för att sälja sin historia till media.

Jag säger givetvis inte att detta är fallet men man behöver inte ha jätteöppet sinnelag för att tro att det finns en möjlighet att så kan vara fallet.
Citera
2018-12-18, 23:34
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Det verkar inte vara en person som är våldtagen och utsatt för en traumatisk situation utan mer en person som utnyttjar en möjlighet att få uppmärksamhet kring sin person och som lever efter måttot "all publicitet är bra publicitet".

Med det sagt behöver ju det givetvis inte vara så att hon inte har blivit våldtagen men i min värld är det ett superkonstigt beteende av en person som blivit utsatt för ett sådant hemskt brott att dela med sig av det offentligt så kort tid efter hädelsen.

Jag tror att hon kan ha varit väldigt flirtig. Hon har själv sagt att MA var berusad redan när hon kom så jag tror inte hon var orolig för att hon skulle märka något/ta illa upp även om hon öppet flirtat med hennes man framför henne. Kanske har hon viskat något i Glenns öra som hon fått inspiration från i hennes webbhistorik.

Vidare har hon sagt till vänner att paret har alkohol problem vilket kan tyda på att hon kan ha uppfattat paret som ett lätt mål för att gillra denna typ av "metoo-fälla" i syfta att få skadestånd, uppmärksamhet runt sin person och ekonomisk ersättning för att sälja sin historia till media.

Jag säger givetvis inte att detta är fallet men man behöver inte ha jätteöppet sinnelag för att tro att det finns en möjlighet att så kan vara fallet.

Men det är ju ändå över 2 mån sedan det hände. Tror nog det mest traumatiska har gått över nu.
Citera
2018-12-19, 12:24
Medlem
Citat:

Om hon hade planerat detta våldtäktsfall så hade hon surfat på ersättning INNAN händelsen inte efter. Den surfningen är nog snarare till hennes fördel.
Citera
2018-12-19, 14:01
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Om hon hade planerat detta våldtäktsfall så hade hon surfat på ersättning INNAN händelsen inte efter. Den surfningen är nog snarare till hennes fördel.

Jag håller med. Det har jag skrivet tidigare i tråden.

Men det ena behöver inte utesluta det andra.

Oavsett vad så tror jag att Glenn kommer bli dömd för detta.

Men det behöver inte nödvändigtvis betyda att han är skyldig.

Domstolar har aldrig varit hundraprocentiga och kommer aldrig bli det.
Citera
2018-12-19, 14:39
Medlem
Citat:
Jag håller med. Det har jag skrivet tidigare i tråden.

Men det ena behöver inte utesluta det andra.

Oavsett vad så tror jag att Glenn kommer bli dömd för detta.

Men det behöver inte nödvändigtvis betyda att han är skyldig.

Domstolar har aldrig varit hundraprocentiga och kommer aldrig bli det.

Jag tror också att han blir dömd, inte minst för oaktsam våldtäkt.
Tror inte att han hade för avsikt att "våldta"... tror snarare att han var manschauvinisktiskt enfaldig i sin tro att kvinnan skulle vara med på hans idéer utan att läsa av situationen.
Om det nu var så, så är det bra att det uppmärksammas så att fler okänsliga män börjar få självinsikt och aktsamhet.
Citera
2018-12-19, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Jag tror också att han blir dömd, inte minst för oaktsam våldtäkt.
Tror inte att han hade för avsikt att "våldta"... tror snarare att han var manschauvinisktiskt enfaldig i sin tro att kvinnan skulle vara med på hans idéer utan att läsa av situationen.
Om det nu var så, så är det bra att det uppmärksammas så att fler okänsliga män börjar få självinsikt och aktsamhet.

Det mest troliga borde väl vara att han frias? Om man läser den här artikeln https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OnQxEk/mannen-atalade-for-fittjavaldtakt-frias i Aftonbladet borde det inte råda nån direkt tvekan, men jag är ingen expert
Citera
2018-12-19, 15:47
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Det mest troliga borde väl vara att han frias? Om man läser den här artikeln https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OnQxEk/mannen-atalade-for-fittjavaldtakt-frias i Aftonbladet borde det inte råda nån direkt tvekan, men jag är ingen expert

(Inte för att jag tror att du har en bra förklaring men jag måste ändå fråga)

Vad har det fallet med det här att göra?

Finns inga likheter alls vad jag kan förstå...
Citera
2018-12-19, 16:19
Medlem
Citat:
(Inte för att jag tror att du har en bra förklaring men jag måste ändå fråga)

Vad har det fallet med det här att göra?

Finns inga likheter alls vad jag kan förstå...

Likheten är ju att båda är våldtäktsmål. Den jag länkade till är dock mycket mycket grövre, men trots det friades förövarna. Naturligtvis är det olika scenarion, men ändå, borde kunna ge en fingervisning. GS förnekar ju också våldtäkt
Citera
2018-12-19, 19:39
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Likheten är ju att båda är våldtäktsmål. Den jag länkade till är dock mycket mycket grövre, men trots det friades förövarna. Naturligtvis är det olika scenarion, men ändå, borde kunna ge en fingervisning. GS förnekar ju också våldtäkt

Du har naturligtvis läst domen från fallet du länkar till, läst FUP i detta fallet samt beaktat den nya lagstiftningen?
Citera
2018-12-19, 19:43
Medlem
Misters avatar
Citat:

Så kan det vara. Men om hon nu på något sätt flirtat, gett signaler eller sagt något så tror jag att Glänn hade sagt det redan i första förhöret. Om inte i senare förhör. Nog för att det är en korkad karl men så jävla dum kan knappast någon vara. Han säger i förhör att han får ett infall och går in till den sovande JB, börjar kyssa henne och slickar sen henne fram och i baken. Nämner inget om flirtande eller inviter av något slag.
Men han och Monkan kanske är lågbegåvade på riktigt. Han får ett "infall" och går in och slickar baken på nattgästen och Monkan säger att han i så fall gjorde det för hennes skull.

Det är obegripligt på något vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in