2018-12-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Nej, men att vara så kåt och lustfylld att man inte respekterar ett (nej många) nej och bara fortsätter utan att bry sig är att vara översexuell. Beklagar att du inte förstod andemeningen i mitt inlägg.

Du har nog inte riktigt grepp om vad det innebär att vara översexuell. Det är inte ett begrepp som används för att beskriva någons sexuella upphetsningsnivå vid en given tidpunkt.
Citera
2018-12-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jag tror ingenting. Men du tar upp tonfall när det gäller hennes sätt att skratta och be honom att klä av henne. Är det bara just där i ljudupptagningen som det är relevant menar du?

Ja, han erkänner att han har slickat, men är det våldtäkt? Går det att avgöra om hon har sagt nej och menat det och om hon har försökt att freda sig på ett tillfredställande sätt som ställer utom rimligt tvivel att ett övergrepp har skett. Jag kan inte avgöra det utifrån vad som har framkommit. Absolut inte med sådan säkerhet att jag skulle kunna döma en människa till ett flerårigt fängelsestraff.

Jag har skrivit tidigare att jag vill höra hela inspelningen för att höra tonen.
Du tog upp biten med skrattet, jag svarade på just biten om skrattet.

Hennes nej rakt igenom tyder på våldtäkt, ja. De som lyssnat på inspelningen hade nog reagerat om det fanns tvivel

Vi får vänta och se helt enkelt
Citera
2018-12-13, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diversus
Det var heller inte många som trodde att Johanna Möller var kapabel att låta mörda sin man och sina föräldrar för sex och pengar, men tydligen existerar denna typ av psykotiska kvinnor i verkligheten.

Absolut, men i Johannas fall fanns det väldigt många händelser tidigare innan mordet som tydde på att hon var sjuk i huvudet.

Finns det något anmärkningsvärt i BOs historia bakåt?
Citera
2018-12-13, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Jag har skrivit tidigare att jag vill höra hela inspelningen för att höra tonen.
Du tog upp biten med skrattet, jag svarade på just biten om skrattet.

Hennes nej rakt igenom tyder på våldtäkt, ja. De som lyssnat på inspelningen hade nog reagerat om det fanns tvivel

Vi får vänta och se helt enkelt

Du har uppenbarligen inte läst transkriberingen och sett hur mycket tolkningarna skiljer sig åt. Och ja, det skapar tvivel. En hel del faktiskt. Iaf hos dem som kan hålla 2 tankar igång samtidigt och inte döma på förhand utifrån känslor. Det är mycket svårt att förmå intellektet att vinna över känslorna, men det går.

Edit: Jag ser att du refererar endast till skrattet, inte att hon ber honom att klä av henne. Du vill helst inte se den biten, eller hur?
Senast redigerad av Siix 2018-12-13 kl. 18:06.
Citera
2018-12-13, 18:20
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Du har nog inte riktigt grepp om vad det innebär att vara översexuell. Det är inte ett begrepp som används för att beskriva någons sexuella upphetsningsnivå vid en given tidpunkt.
Kalla det vad du vill. Det intresserar mig inte. I min värld är det inte normalt att bli så sexuellt upphetsad att man går in till sin frus anställde som ligger och sover för att försöka ha sex med henne utan att bry sig om att hon inte vill och trots upprepade nej så fortsätter det bara. Sexualdriften styr över förnuftet och Glenn verkar inte kunna förmå att stoppa sig utan fortsätter bara att pilla på henne, detta trots att hans fru ligger och sover i lägenheten. Det som bekymrar mig är att du verkar tycka att det är helt normalt.
Citera
2018-12-13, 18:20
Medlem
Citat:
Du har uppenbarligen inte läst transkriberingen och sett hur mycket tolkningarna skiljer sig åt. Och ja, det skapar tvivel. En hel del faktiskt. Iaf hos dem som kan hålla 2 tankar igång samtidigt och inte döma på förhand utifrån känslor. Det är mycket svårt att förmå intellektet att vinna över känslorna, men det går.

Edit: Jag ser att du refererar endast till skrattet, inte att hon ber honom att klä av henne. Du vill helst inte se den biten, eller hur?

Varför försöker du lägga ord i munnen på mig? Jag refererar endast till skrattet för du tog upp skrattet gällande tonen. Jag har inga tankar om skrattet innan jag vet på vilket sätt hon skrattade. Lägger inget värde i det.

Hon ber inte honom ta av henne kläderna. Hon ber honom hålla i en tröja, han svarar att den är tjock
Citera
2018-12-13, 18:51
Medlem
Citat:
Absolut, men i Johannas fall fanns det väldigt många händelser tidigare innan mordet som tydde på att hon var sjuk i huvudet.

Finns det något anmärkningsvärt i BOs historia bakåt?

Hon är väl dömd 2 gånger för kokain var den ena försökte hon muta sig fri från. Sen finns väl något på na där hon anmält värdföräldrar som hon bott hos i london eller likande. Googla så hittar du lite snaskigt.
Citera
2018-12-13, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aafastnej
Hon är väl dömd 2 gånger för kokain var den ena försökte hon muta sig fri från. Sen finns väl något på na där hon anmält värdföräldrar som hon bott hos i london eller likande. Googla så hittar du lite snaskigt.

Hittar inte så mycket snaskigt alls. Anorexia, kokain. Har du länk till det där i London?
Hittar ingenting som gör att jag skulle jämföra henne med Johanna direkt. Förstår inte vad BO skulle tjäna på detta. Tjänar hon inte mer på att hålla tyst om hon haft frivilligt sex med Glenn? Att ha kopplingar till Monika måste väl vara bra i hennes bransch?
Citera
2018-12-13, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjaorten
Länka fub

Fup finns på sidan 363 längst ner. Post #4356
Citera
2018-12-13, 19:53
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Hittar inte så mycket snaskigt alls. Anorexia, kokain. Har du länk till det där i London?
Hittar ingenting som gör att jag skulle jämföra henne med Johanna direkt. Förstår inte vad BO skulle tjäna på detta. Tjänar hon inte mer på att hålla tyst om hon haft frivilligt sex med Glenn? Att ha kopplingar till Monika måste väl vara bra i hennes bransch?
Det där i London har diskuterats tidigare i tråden och vad jag förstod blev det aldrig riktigt klarlagt om det över huvud taget var henne det gällde då det visade sig att hon har en namne som dessutom är väldigt bildlik henne.
Citera
2018-12-13, 22:43
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Skulle kunna? Det tycker du att rätten ska sitta och sia helt godtyckligt om?
Det som en GM utför mot BO är skadligt annars räknas man inte som gärningsman och brottsoffer, eller hur?
Varför tror du man dömer folk, för att de har gjort en god handling som får offret att må fint?
Nu räknar jag inte med att du förstår vad jag skriver med tanke på ditt inlägg ovan.
Citera
2018-12-13, 22:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ja och inte bara sexualiteten utan också den allmänna tilliten och tryggheten i relation till andra personer.
Ja absolut. Man häpnar över hur korttänkta en del är. Lite slick och fingrande mot någons vilja är väl inte så farligt. Tjejerna kanske rent av ska vara tacksamma för uppmärksamheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in