2018-12-10, 23:09
Medlem
knight1056s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Då är det rättegång imorgon då och den 17/12, får vi se vad tingsrätten och sedan hovrätten ser på saken. för det kommer säkert bli överklagat.

Tror det kan gå hela vägen till HD. Vi har en ny samtyckeslag som behöver prejudikat och här har vi t o m en ljudinspelning (även om ljudet är dåligt) vilket gör det sällsynt lämpat för en prejudicerande dom.
Citera
2018-12-10, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knight1056
Tror det kan gå hela vägen till HD. Vi har en ny samtyckeslag som behöver prejudikat och här har vi t o m en ljudinspelning (även om ljudet är dåligt) vilket gör det sällsynt lämpat för en prejudicerande dom.

” Vill du bli slickad?” BO svarar : NEJ
” Vill du knulla?” BO svarar: NEJ

Att tolka samtyckeslagen har aldrig varit lättare.
Citera
2018-12-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Jag håller inte det för helt otroligt att Monkan var med på noterna. Kanske var det till och med så att de hade sex med varandra, eggade upp sig med sin fantasi och sen gick fylleglenn iväg för att göra det som senare fick heta "infall". Monkan var enligt uppgift redigt berusad och det tror jag kan vara en korrekt uppgift. I så fall vaknar hon inte alls så lätt men det är inte omöjligt att hon låg vaken och inväntade att maken skulle komma tillbaka med BO. I första förhöret säger han att han frågade om de skulle gå in till frun men fick ett nej.

Men diskussionen om "Frozen fright" tror jag inte är så relevant. Jag tror inte hon har blivit paralyserad av skräck i den meningen. Däremot överraskad/chockad och med olika tankar som "Vad skulle Monkan säga?", "Om jag skriker vad händer då?", "Varför slutar han inte när jag säger nej? Obehagligt!", "Blir jag av med jobbet?", "Jag behöver jobbet!", "Han lyssnar inte hur får jag stopp på honom?", "Tänk om han blir våldsam, jag känner inte igen honom". Med alla tankar blir hon passiv. I efterhand är det ofta lätt att veta hur eller vad man "borde" gjort, i det läget är det inte lika enkelt.

Det vi vet är att hon flera gånger säger nej och han fortsätter ändå. (För Monkans skull enligt Monkan själv).

"För min skull" är väldigt ogenomtänkt. Antingen ljuger Monika och har inte sagt nej till trekant så som hon hävdar, eller så har hon en gris till make som tänkte försöka övertala även henne att göra något hon sagt att hon inte vill. Det får inte han att se bättre ut
Citera
2018-12-10, 23:22
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
"För min skull" är väldigt ogenomtänkt. Antingen ljuger Monika och har inte sagt nej till trekant så som hon hävdar, eller så har hon en gris till make som tänkte försöka övertala även henne att göra något hon sagt att hon inte vill. Det får inte han att se bättre ut

Mm jag tror båda alternativen kan vara sanna. Monkan ljuger och hon har en gris till make
Citera
2018-12-10, 23:53
Medlem
Citat:
Mm jag tror båda alternativen kan vara sanna. Monkan ljuger och hon har en gris till make

Ja självklart har hon ett svin till make ändå, jag menade mest i relation även till henne. På henne låter det som något fint han gjort för henne när hon borde vara fly förbannad över att han tänkte väcka henne med en brud när hon redan sagt nej.... Det går inte ihop
Citera
2018-12-11, 00:02
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ja självklart har hon ett svin till make ändå, jag menade mest i relation även till henne. På henne låter det som något fint han gjort för henne när hon borde vara fly förbannad över att han tänkte väcka henne med en brud när hon redan sagt nej.... Det går inte ihop

Nu verkar det inte bekomma Monkan särskilt mycket att hennes make har legat och snaskat anal, hon ska ner till Mabääääääjja och göra julmat till alkade exilsvenskar och har således fullt upp med annat.

Nej, det går inte ihop.
Citera
2018-12-11, 00:14
Medlem
Kämpendahls avatar
Om jag förstått saken rätt så är Glenn häktad fortfarande i väntan på rättegång? Kanske lika bra det. Även om han verkar ha sin frus fulla stöd borde det ändå orsaka en liten lätt äktenskapskris när en 58-årig man har sexuellt umgänge med en ung tjej som gästar deras gemensamma hem. Kanske är det lugnast i häktet ändå.
Citera
2018-12-11, 00:15
Medlem
Citat:
Nu verkar det inte bekomma Monkan särskilt mycket att hennes make har legat och snaskat anal, hon ska ner till Mabääääääjja och göra julmat till alkade exilsvenskar och har således fullt upp med annat.

Nej, det går inte ihop.
Det är bara en fasad hon visar upp på sitt instagramkonto.
Hon får nog fira julen utan sin goa gubbe/ den misstänkte våldtäktsmannen i år, han sitter i häktet över julen.
Citera
2018-12-11, 00:17
Medlem
Citat:
Att bli paralyserad verkar ju även män bli dock. Offret till 28åringen som dömdes nyligen vittnade om att han blev paralyserad och gjorde inget motstånd av rädsla att förövaren skulle bli våldsam.

I hennes läge kanske det har med rädsla att göra och situationen i helhet. Vore intressant att höra ljudinspelningen dock för att få en bild av vad som faktiskt hänt. Hennes tonläge avslöjar om hon sagt saker i upphetsning eller av rädsla, om hon är lugn eller det sägs i nervöst tillstånd osv

Ja, och jag har skrivit det några gånger nu. Jag har erfarenhet av detta i första hand. Jag har även träning i att inte hamna där. Jag har sett det hos många individer. Dock inte hos kvinnor, men vet att det inte skiljer så mycket i det avseendet. Det jag skrev hade en ton av sarkasm, då jag finner det helt absurt att åberoba fryslagg med den informationen jag har tagit del av.

Yes! Tonlägen och nyanser anser jag helt avgörande just nu om det verkligen ska vara så att det är hennes ”nej” som allt ska vila på” En platt text där varannn fras saknas och en del är så otydligt så försvarets och åklagerns tolkningar sliljer sig en del.

Men på det kan man tydligen tycka att det solklart skall oberopas grov våldtäkt.
Citera
2018-12-11, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Om jag förstått saken rätt så är Glenn häktad fortfarande i väntan på rättegång? Kanske lika bra det. Även om han verkar ha sin frus fulla stöd borde det ändå orsaka en liten lätt äktenskapskris när en 58-årig man har sexuellt umgänge med en ung tjej som gästar deras gemensamma hem. Kanske är det lugnast i häktet ändå.
Ja han sitter häktad fortfarande.
Citera
2018-12-11, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag kan inte annat än hålla med. Väldigt underligt scenario.Jag undrade ett tag om det var kokain inblandat, det kan ju få personer att handla irrationellt men G var ju helt ren på dessa prover.

Jag var ganska säker på jag också till en börjar. Sådana tillställningar brukar kunna bli smaskigt så länge alla laddar, och jag var inne på att tjejen var trött, hade landat från kokset och ville sova. Övriga inblandade forfarande kåta och rusiga. Det får vi dock släppa nu....
Citera
2018-12-11, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knight1056

Den här nya samtyckeslagen, hade vi inte så det täckte upp redan innan. Det har ju aldrig(efter 1952) varit tillåtet att ha sex med någon som inte samtycker. Är det så i dag att vi har människor som totalt saknar spelkänslan. För det kan vinte vara sant att det måste vara verbala, helst inspelade avtal varje gång det ska gökas. Jag som tyckte det var avtändnde de-luxe bara man skulle avbryta o leta efter kodisar mitt i brinnande hetta, när man var som mest i svängen.

Sen har vi ”oaktsam våldtäckt” jävligt olycklig rubrisering dessutom, men hade vi inte redan passande rubricering till sådant också? Varken väld eller täckt behövs, men vi kallar den våldtäckt. Hur känns det med oaktsam misshandel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in