2018-12-11, 22:35
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman

När kommer Undead Nightmare 2 då? Hoppas på nån DLC. Online skiter jag i.
Citera
2018-12-12, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIF
Något nytt om online beta ev nollställs sen?

Rockstar har inga planer på att nollställa när "riktiga" versionen släpps.
"ROCKSTAR 'DOES NOT HAVE PLANS' TO RESET PROGRESS FOLLOWING RED DEAD ONLINE BETA"
Citera
2018-12-12, 09:12
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Snodde en kanot och paddlade över mot Backwater för att från kusten kolla lite mer av kartan som jag ännu inte sett. De var inte nåt man skulle kunna göra tydligen.
Arthur släpper plötsligt årorna, hoppar i vattnet och drunknar... och så vaknar man upp på en strand på "rätt sida" med $150 mindre i plånboken
Råkade göra samma sak, fast med hästen. Lite drygt var det.
Citera
2018-12-12, 10:09
Medlem
Hade massa otur igår enligt mig (dålig enligt andra kanske).

Var inne i St Denis och rånade vapenaffären på hans sidobuisness, när jag skulle fly från lagens långa arm fick jag först sköta flykten till fots för att hästjäveln inte stod där jag parkerade honom, och för att slippa bli ihjälskjuten. När väl hästen kommer till undsättning så börjar jag min flykt på riktigt, hinner springa längs en väg. När jag väl ska svänga vänster springer han rätt in i väggen och dör, försöker reviva han men då blir jag ihjälskjuten.

Vaknar upp, tar mig tillbaka till olycksplatsen och upptäcker att hästen är borta. Då drar jag och betalar bountyn på 300 dollar för att sedan dra och köpa mig en ny svid, i dörren blir jag rånad på 250 dollares av en ficktjuv.

Så min fråga efter detta långa inlägg är, när hästen dör så dör den? Den "spawnar" inte på något ställe eller så?
Citera
2018-12-12, 12:16
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Råkade göra samma sak, fast med hästen. Lite drygt var det.
Simmade du med hästen? Är ju väldigt långt
Ja försökte gå i land ett par gånger men direkt vart jag upptäckt och fick fly ut med båten direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av aggiemeister

Var inne i St Denis och rånade vapenaffären på hans sidobuisness, när jag skulle fly från lagens långa arm fick jag först sköta flykten till fots för att hästjäveln inte stod där jag parkerade honom, och för att slippa bli ihjälskjuten. När väl hästen kommer till undsättning så börjar jag min flykt på riktigt, hinner springa längs en väg. När jag väl ska svänga vänster springer han rätt in i väggen och dör, försöker reviva han men då blir jag ihjälskjuten.

Vaknar upp, tar mig tillbaka till olycksplatsen och upptäcker att hästen är borta. Då drar jag och betalar bountyn på 300 dollar för att sedan dra och köpa mig en ny svid, i dörren blir jag rånad på 250 dollares av en ficktjuv.

Så min fråga efter detta långa inlägg är, när hästen dör så dör den? Den "spawnar" inte på något ställe eller så?
När hästen dör så dör den. Ja skulle hoppa över en bäck men landade med hästens skalle rakt ner i vattnet och den dog samtidigt som texten om att ja skulle rädda den syntes. Gick inte att få upp den ur vattnet. Blev en ny häst för $400.
Citera
2018-12-12, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggiemeister

Nej din häst är död och du får sörja den medan du traskar och köper en ny.
Därför är de ju fint att ha lite hästkurer på lager. Verkar som du hade lite otur där.

Min fråga till er som provat online. Är det något att ha?
Citera
2018-12-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Nej din häst är död och du får sörja den medan du traskar och köper en ny.
Därför är de ju fint att ha lite hästkurer på lager. Verkar som du hade lite otur där.

Min fråga till er som provat online. Är det något att ha?

Helt klart något att ha imo. Beroende lite på vad man vill göra, men man bör iallafall spela klart storyn innan man hoppar på onlinetåget tycker jag.
Jaga/fiska med polarna är svinkul. Döda andra onlinespelare, starta "krig", göra Online-story missions/Stranger missions.
Och det kommer att komma mer grejer till online. Det är ju trots allt bara en betaversion som släpps än så länge.
Citera
2018-12-12, 12:47
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analipungbl4si
Helt klart något att ha imo. Beroende lite på vad man vill göra, men man bör iallafall spela klart storyn innan man hoppar på onlinetåget tycker jag.
Jaga/fiska med polarna är svinkul. Döda andra onlinespelare, starta "krig", göra Online-story missions/Stranger missions.
Och det kommer att komma mer grejer till online. Det är ju trots allt bara en betaversion som släpps än så länge.
Jag har inte någon brådska att börja spela online och kommer inte att göra de förrns ja spelat klart storyn ett par gånger samt att den riktiga onlinedelen är klar.
Men är det något just nu som man inte kan göra online som man kunde tidigare?
I GTA5 tex så tog man ju bort alla djur online. Är de nåt som tagits bort nu?
Citera
2018-12-12, 12:59
Medlem
cellels avatar
Hej hörni, ledsen men jag har en nybörjarfråga åt er.
När man är på rätt location för att fånga en legendary fish får man upp nåt meddelande då att man är i närheten? Måste man beta av flera "vanliga" fiskar innan legendary dyker upp?
Igår stod jag och kastade i över en timme exakt där legendary bluegill fish ska vara men fick bara vanliga.
Likadant när jag drog till träsket under Lagras där en annan legendary fish ska vara, fick bara vanliga.
Vad gör jag för fel? Jag använder givetvis rätt special lure och gör försöka "fiska" på samma sätt som jag läst tidigare att man ska göra, veva in långsamt osv osv.
Tack på förhand.
Citera
2018-12-12, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analipungbl4si

Är nog färdig med storyn om en timmes spelande men är hungrig på mer känner jag. Inga polare lirar RDR2 men lär väl finnas ett syfte med det? Tjäna pengar/bygga hus et c? Måste vara något att lira för ju. Vill helst ha en 70 timmars DLC med engång
Citera
2018-12-12, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellel
När man är på rätt location för att fånga en legendary fish får man upp nåt meddelande då att man är i närheten? Måste man beta av flera "vanliga" fiskar innan legendary dyker upp?
Igår stod jag och kastade i över en timme exakt där legendary bluegill fish ska vara men fick bara vanliga.
Likadant när jag drog till träsket under Lagras där en annan legendary fish ska vara, fick bara vanliga.
Vad gör jag för fel? Jag använder givetvis rätt special lure och gör försöka "fiska" på samma sätt som jag läst tidigare att man ska göra, veva in långsamt osv osv.
Tack på förhand.

Jag såg fiskjäveln så drog fram hagelsprakaren och plockan med den
Citera
2018-12-12, 13:16
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellel
Tack på förhand.

https://www.ign.com/wikis/red-dead-r...ndary_Bluegill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in