Citat:
Ursprungligen postat av
cellel
Hej hörni, ledsen men jag har en nybörjarfråga åt er.
När man är på rätt location för att fånga en legendary fish får man upp nåt meddelande då att man är i närheten? Måste man beta av flera "vanliga" fiskar innan legendary dyker upp?
Igår stod jag och kastade i över en timme exakt där legendary bluegill fish ska vara men fick bara vanliga.
Likadant när jag drog till träsket under Lagras där en annan legendary fish ska vara, fick bara vanliga.
Vad gör jag för fel? Jag använder givetvis rätt special lure och gör försöka "fiska" på samma sätt som jag läst tidigare att man ska göra, veva in långsamt osv osv.
Tack på förhand.
Ja stod också också länge på vissa fiskar medan andra nappade direkt. Ibland fick man dra en massa vanliga innan legendary nappade.
Ha bara koll på att du har rätt drag. Funkar de inte på en stund så gör nåt annat och återkom senare.
Du behöver inte stå exakt på märket på kartan utan det räcker att du är i närheten, på samma sätt som när du ska ta andra legendery djur.
Det positiva är ju att man får bra betalt även för de vanliga fiskarna så de gör ju inte jättemycket om man får dra upp några extra.