2018-12-12, 13:30
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellel
Hej hörni, ledsen men jag har en nybörjarfråga åt er.
När man är på rätt location för att fånga en legendary fish får man upp nåt meddelande då att man är i närheten? Måste man beta av flera "vanliga" fiskar innan legendary dyker upp?
Igår stod jag och kastade i över en timme exakt där legendary bluegill fish ska vara men fick bara vanliga.
Likadant när jag drog till träsket under Lagras där en annan legendary fish ska vara, fick bara vanliga.
Vad gör jag för fel? Jag använder givetvis rätt special lure och gör försöka "fiska" på samma sätt som jag läst tidigare att man ska göra, veva in långsamt osv osv.
Tack på förhand.
Ja stod också också länge på vissa fiskar medan andra nappade direkt. Ibland fick man dra en massa vanliga innan legendary nappade.
Ha bara koll på att du har rätt drag. Funkar de inte på en stund så gör nåt annat och återkom senare.
Du behöver inte stå exakt på märket på kartan utan det räcker att du är i närheten, på samma sätt som när du ska ta andra legendery djur.
Det positiva är ju att man får bra betalt även för de vanliga fiskarna så de gör ju inte jättemycket om man får dra upp några extra.
Citera
2018-12-12, 13:31
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Jag har inte någon brådska att börja spela online och kommer inte att göra de förrns ja spelat klart storyn ett par gånger samt att den riktiga onlinedelen är klar.
Men är det något just nu som man inte kan göra online som man kunde tidigare?
I GTA5 tex så tog man ju bort alla djur online. Är de nåt som tagits bort nu?

Lite små grejer som är borta som tex pälshandlaren men i det stora hela är det samma.
Fysiken online känns lite sämre men vet inte om det är så. Alla djuren är med men känns betydligt tunnare online.
Håret växer men man kan ändra längden hos barberaren. ¨
Vapen är extremt dyrt..
Citera
2018-12-12, 13:42
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borka88
Lite små grejer som är borta som tex pälshandlaren men i det stora hela är det samma.
Fysiken online känns lite sämre men vet inte om det är så. Alla djuren är med men känns betydligt tunnare online.
Håret växer men man kan ändra längden hos barberaren. ¨
Vapen är extremt dyrt..
Men man kan fortfarande sälja kött och päls eller är det helt borta?
Citera
2018-12-12, 13:45
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Men man kan fortfarande sälja kött och päls eller är det helt borta?

Man får vända sig till kötthandlarna inne i städerna. Att "crafta" unika kläder finns inte längre vilket är lite synd..
Citera
2018-12-12, 13:47
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Man får vända sig till kötthandlarna inne i städerna. Att "crafta" unika kläder finns inte längre vilket är lite synd..
Ok men viktigast är ju att man fortfarande kan sälja det man jagat.
"Klädbutik" bör nog komma också.
Citera
2018-12-12, 13:52
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ok men viktigast är ju att man fortfarande kan sälja det man jagat.
"Klädbutik" bör nog komma också.

Jo det är lite så man får försörja sig spelet. Kläder finns att köpa i spelet men mycket är låst till level och goldbars tyvärr..
Citera
2018-12-12, 14:13
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Snubben brukar slänga fram någon kommentar när man är nära en stone carving.
Det var ett tag sedan jag lirade spelet så jag kommer inte ihåg om han gjorde det med dom andra sakerna.

Okaj. Har fotfarande inte hittat en.

Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Ljud tror jag inte men handkontrollen gör en mindre vibration när det är något av intresse.
Ett meddelande kommer ju upp också som vill att man ska trycka på en knapp för att titta på vad det är.

Tackar. Du har rätt om vibrationen, tänkte aldrig på det. Antog bara det var nåt med hästen att göra. Lyckades hitta några point of intrests och en dreamcatcher😁
Citera
2018-12-12, 14:22
Medlem
Medves avatar
Jag hoppas det kommer en patch så man kan ha mer big fish på hästen och att jag tog med mig en extra häst, tog bort sadeln så la jag på en mose pelt, hade hoppats på att jag skulle kunna lägga på en till med sadeln borta.
Citera
2018-12-12, 16:26
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Okaj. Har fotfarande inte hittat en.

Tackar. Du har rätt om vibrationen, tänkte aldrig på det. Antog bara det var nåt med hästen att göra. Lyckades hitta några point of intrests och en dreamcatcher😁

Har du aktiverat Sinclair som gör det möjligt att hitta dom? Det är ett stranger mission som du finner i West Elizabeth.

Dom flesta av dem är otroligt svåra att hitta.
Citera
2018-12-12, 16:39
Medlem
Kaddens avatar
Citat:
Har du aktiverat Sinclair som gör det möjligt att hitta dom? Det är ett stranger mission som du finner i West Elizabeth.

Dom flesta av dem är otroligt svåra att hitta.
De går att hitta ändå. Jag sprang på två st innan jag aktiverade det hos Sinclair. Han vet bara inte riktigt vad det är för nåt förrän uppdraget är aktiverat.
Citera
2018-12-12, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellel
Hej hörni, ledsen men jag har en nybörjarfråga åt er.
När man är på rätt location för att fånga en legendary fish får man upp nåt meddelande då att man är i närheten? Måste man beta av flera "vanliga" fiskar innan legendary dyker upp?
Igår stod jag och kastade i över en timme exakt där legendary bluegill fish ska vara men fick bara vanliga.
Likadant när jag drog till träsket under Lagras där en annan legendary fish ska vara, fick bara vanliga.
Vad gör jag för fel? Jag använder givetvis rätt special lure och gör försöka "fiska" på samma sätt som jag läst tidigare att man ska göra, veva in långsamt osv osv.
Tack på förhand.
Har du pratat med Jeremy Gill som man ska posta fiskarna till? Stod och drog på olika ställen i säkert 40 minuter totalt utan att få rätt fisk. Fick uppdraget och har fått legendary fish på första kastet på flera ställen efter det.
https://www.eurogamer.net/articles/2...locations-4975
Citera
2018-12-12, 17:38
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Mitt livs mål är att få 10 i skägg osv. Men det går fan inte...

Dricker tonics hela jävla tiden. Sover, åker stagecoach osv osv. Men inget händer!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in