2018-12-20, 13:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadden
Jag hör vad du säger men jag håller inte med om att det ska vara tydliga instruktioner. Då blir det ingen utmaning, det blir ett uppdrag.

Oenig. En utmaning där reglerna blir tydliga efter du gjort fel och misslyckats är ingen utmaning. En utmaning handlar om att utföra något enligt givna förutsättningar/regler, som ska vara så tydliga som möjligt före utmaningen påbörjas.

T.ex.: Fotbollstränare förklarar offsideregeln när den börjar tillämpas för sina spelare. Att förklara den EFTER laget fått mål bortdömda pga offside, hur schysst är det?

Om du vill ha mer fokus på utmanings-momentet, tycker jag de hellre kunde satt 14 minuter då det uppenbarligen går att göra den klart snabbare än 17 minuter.
Citera
2018-12-20, 14:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Boom! 90/90 challenges klara. Nu är bara frågan var jag kvitterar ut min Legend of the East-outfit? Jag är på epilogen...

Citera
2018-12-20, 15:25
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
The fuck?!
Köpte boar riding gloves och bootsen till den outfiten, hittar dem fan inte. Inte i campet där jag byter kläder och går inte välja i "vanliga menyn". The fuck?!!!!!!

Är det kläder du craftat?
Isåfall kan du trycka R1/L1 när du har klädmenyn öppen, så växlar man mellan kläder man köpt och kläder man craftat (under hattar finns även en avdelning för hattar man stulet).
Citera
2018-12-20, 17:30
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Boom! 90/90 challenges klara. Nu är bara frågan var jag kvitterar ut min Legend of the East-outfit? Jag är på epilogen...

Bra jobbat!! Hur klarade du gambler 8? Några tips, har inte lust att sitta i timmar och nöta. Har 99,5% avklarat för totalcompletion. Bara gambler 8,9,10 kvar.

Och jag är osäker om man kunde kolla Herbalist challenge 9 via menyn, är dock säker på att den efterföljande Herbalist 10 den man skulle bereda olika kötträtter gick det att få fram en lista via menyn.
Citera
2018-12-20, 17:35
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Är det kläder du craftat?
Isåfall kan du trycka R1/L1 när du har klädmenyn öppen, så växlar man mellan kläder man köpt och kläder man craftat (under hattar finns även en avdelning för hattar man stulet).

Ja kläder jag craftat/köpt hos trappern. Fick åka tillbaka till honom och equipa dem där. Trodde att jag hade dem i sadeln.
Satchelfrågan igen, är det olika satchels man craftar och har att välja på eller upgradar man samma satchel?
Citera
2018-12-20, 17:52
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ja kläder jag craftat/köpt hos trappern. Fick åka tillbaka till honom och equipa dem där. Trodde att jag hade dem i sadeln.
Satchelfrågan igen, är det olika satchels man craftar och har att välja på eller upgradar man samma satchel?

Du kan välja de kläder du craftat i lägret eller i garderoben hos handlaren ( en dörr i butiken ) I lägret kan du även välja vilka outfits du skall ha med dig på hästen.

Det finns flera olika uppgraderingar till satcheln hos kocken i lägret och dom har olika utseende och lagringskapacitet.

Du kan inte ha mer än ett patronband tyvärr..
Senast redigerad av Borka88 2018-12-20 kl. 17:58.
Citera
2018-12-20, 18:16
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borka88
Bra jobbat!! Hur klarade du gambler 8? Några tips, har inte lust att sitta i timmar och nöta. Har 99,5% avklarat för totalcompletion. Bara gambler 8,9,10 kvar.

Och jag är osäker om man kunde kolla Herbalist challenge 9 via menyn, är dock säker på att den efterföljande Herbalist 10 den man skulle bereda olika kötträtter gick det att få fram en lista via menyn.

1/3 fick jag genom nötande i 2h kanske? Sen fick jag 2/3 och 3/3 på ca 45 min genom att följa tipsen i ngn youtube-video. Kör i Rhodes, kolla andra korten som dras (bara en kortlek, ligger många låga kort är det bara glömma), hoppa ur och in i spelet ifall du bara drar höga kort. Vet inte om det sista funkar men jag tyckte det, när man väl börjat få höga kort fortsätter det bara. Satt i en timme i Van Horn och på två första korten hade jag alltid minst 12 typ, tjockade konstant.

Trasig challenge tycker jag, enbart tur och tidskrävande.
Citera
2018-12-20, 18:20
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
1/3 fick jag genom nötande i 2h kanske? Sen fick jag 2/3 och 3/3 på ca 45 min genom att följa tipsen i ngn youtube-video. Kör i Rhodes, kolla andra korten som dras (bara en kortlek, ligger många låga kort är det bara glömma), hoppa ur och in i spelet ifall du bara drar höga kort. Vet inte om det sista funkar men jag tyckte det, när man väl börjat få höga kort fortsätter det bara. Satt i en timme i Van Horn och på två första korten hade jag alltid minst 12 typ, tjockade konstant.

Trasig challenge tycker jag, enbart tur och tidskrävande.

Okej, tack för tipset, har bara kört i Van horn så ska kolla lyckan i Rhodes i kväll.
Citera
2018-12-20, 19:25
Medlem
Tampiss avatar
Citat:

Som sagt så hittar du kläderna även i ditt camp och i provrummen i butiker!

Rent utseendemässigt är satchels olika: någon har fjädrar, nån ser ut som en torr pung och så vidare.
Men själva "funktionen" följer med oavsett vilken satchel du har utrustad (så om du gör en satchel som möjliggör att du kan bära fler växter, så gäller denna uppgradering för ALLA satchels. Så oavsett vilken satchel du har utrustad så kommer du kunna bära fler växter).

Gillar du att jaga och utforska så kan jag rekommendera att direkt ge dig i kast med att crafta alla satchels och slutligen få den bästa, det är nämligen så JÄVLA underbart att kunna bära mer eller mindre hur mycket man vill. Jag själv löste detta i kapitel två eller tre har jag för mig.
Citera
2018-12-20, 20:29
Medlem
Kaddens avatar
Citat:
Oenig. En utmaning där reglerna blir tydliga efter du gjort fel och misslyckats är ingen utmaning. En utmaning handlar om att utföra något enligt givna förutsättningar/regler, som ska vara så tydliga som möjligt före utmaningen påbörjas.

T.ex.: Fotbollstränare förklarar offsideregeln när den börjar tillämpas för sina spelare. Att förklara den EFTER laget fått mål bortdömda pga offside, hur schysst är det?

Om du vill ha mer fokus på utmanings-momentet, tycker jag de hellre kunde satt 14 minuter då det uppenbarligen går att göra den klart snabbare än 17 minuter.

Du jämför alltså Offsideregeln med en utmaning i Red Dead Redemption 2?
Jag förstår inte hur svårt det ska vara. Van Horn till Blackwater utan att springa i vatten på 17 min. Vad mer vill du att de ska lägga till egentligen?

Grattis till 90/90 förresten!
Citera
2018-12-20, 21:52
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Som sagt så hittar du kläderna även i ditt camp och i provrummen i butiker!

Rent utseendemässigt är satchels olika: någon har fjädrar, nån ser ut som en torr pung och så vidare.
Men själva "funktionen" följer med oavsett vilken satchel du har utrustad (så om du gör en satchel som möjliggör att du kan bära fler växter, så gäller denna uppgradering för ALLA satchels. Så oavsett vilken satchel du har utrustad så kommer du kunna bära fler växter).

Gillar du att jaga och utforska så kan jag rekommendera att direkt ge dig i kast med att crafta alla satchels och slutligen få den bästa, det är nämligen så JÄVLA underbart att kunna bära mer eller mindre hur mycket man vill. Jag själv löste detta i kapitel två eller tre har jag för mig.

Lyckades missa att man kunde välja owned outfits eller vad det hette i campet...
Tack för klargörandet vad gällde satchels, funkade ju tyvärr inte så med bandoliers vad det verkar så lyckades crafta/köpa två.
Ja, jag tänkte ge mig i kast med att fixa alla satchels
Fan vad häftigt spel, hamnade uppe på en bergstopp precis när jag letade björn och hittade ett par coola hemligheter och fick nästan svindel på köpet.
Tips på badgertillhåll, kan inte jaga runt Rhodes för tillfället, deputy ju ...
Citera
2018-12-21, 16:01
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Lyckades missa att man kunde välja owned outfits eller vad det hette i campet...
Tack för klargörandet vad gällde satchels, funkade ju tyvärr inte så med bandoliers vad det verkar så lyckades crafta/köpa två.
Ja, jag tänkte ge mig i kast med att fixa alla satchels
Fan vad häftigt spel, hamnade uppe på en bergstopp precis när jag letade björn och hittade ett par coola hemligheter och fick nästan svindel på köpet.
Tips på badgertillhåll, kan inte jaga runt Rhodes för tillfället, deputy ju ...

Kolla den här listan, där finns det kartor över var de olika djuren finns, och står vad man kan använda material från dem till: https://rankedboost.com/red-dead-red...dlife-fishing/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in