Citat:
Ursprungligen postat av
BushwickBill
Du har säkert rätt om Kina, jag får bara inte ihop det med NK.
Varför ska du koppla ihop det med Kina? Det är en koppling du inte kommer hitta eftersom den inte finns.
Citat:
Ursprungligen postat av
BushwickBill
Vad erbjöd Trump NK egentligen som gjorde att dom vågade stå upp mot Kina?
Säkerhet.
Nordkorea kontrollerades av Deep State. Trumpadministrationen frigorde landet och därmed Kim Jong-Un från deras kontroll och erbjöd skydd. Nordkorea var enkel att frigöra eftersom landet är litet och fattigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
BushwickBill
Varför det varma mottagandet för Trump i förbjudna staden?
Jag har ingen koll på hur mottagandet var, framförallt i jämförelse med andras mottaganden. Varför skulle Kina inte ge Trump ett varmt mottagande, han står ändå för öppenhet, ärlighet och fred? Trumps handelskrig är egentligen inte mot Kina, utan Deep State.
Citat:
Ursprungligen postat av
BushwickBill
Varför finns det inga ugglor Kina om de är DS som Q skulle sagt?
Vad säger att det inte fins ugglor i Kina?
Allt är inte svart eller vitt, utan olika nyanser av grått (läs: det finns mellanting). Deep State, liksom resten av världen, kontrolleras till olika grad av Deep State. Vissa länder styrs av Deep State med järnhand, som Nordkorea (nu frigjord), Iran (håller på att frigöras) och Kuba medans Deep State i andra länder har olika grader av makt.
Jag har argumenterat för att Deep State av olika anledningar har valt ut Kina att bli världens nästa supermakt efter USA's förgörande (det är en del av planen för en världsregering). Det är en av huvudanledningarna till varför amerikanska försvaret lagt sig i politiken genom sin företrädare Donald Trump. Att bli utvald av Deep State att bli nästa supermakt kan låta bra men i verkligheten är det inte det. Det korrupta systemet vi nu ser i USA med utpressning som huvudverktyg skulle implementeras i Kina, där Deep States intressen går före nationens – och därmed folket.
Ledarna i Kina vill självklart inte kontrolleras av Deep State, så att dom välkomnar Trump känns inte konstigt på något sätt. Han är ett hopp även för dom.