Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-21, 14:05
  #9217
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Du verkar vare sig följt tråden eller mina inlägg, så jag förtydligar. Om Q är en LARP eller ännu värre en utländsk psyop, så spelar det ingen roll om Q för tillfället verkar stötta Trump, när det passar kan man skifta narrativet, alternativt att man gör som MSM gjorde förr innan de drabbades av TDS, dvs att man talar sanning 90% av tiden , men låter 10% av sitt narrativ hjärntvätta folk. Det räcker och är egentligen mer effektivt då det är svårare att avslöja. Trump är en idiot om han inte tar avstånd från något som sammankopplas med honom och som han inte har kontroll över. Det är ju i och för sig den konspirationsteori MSM försöker sprida nonstop och som de flesta svenskar svalt utan att blinka. Att Trump är en idiot alltså.

Frågan som ingen journalist ställt, diskuterades flitigt ett tag. Står Trump bakom Q eller finns det någon koppling till Vita Huset? Att publicera hundratals artiklar om fenomenet, men aldrig ställa frågan till Trump är ju märkligt. Vad ska hända? Är det inte en journalists jobb att ställa frågor?

Jag har i tråden skrivit om många andra teorier om Q än att det skulle vara Trump som ligger bakom, t ex att det skulle vara AI. I nuläget finns det ingen teori som är mer trovärdig än att Trump ligger bakom, och ingen i tråden har lyckats få ihop något som håller ihop för fem öre, som pekar åt något annat håll. Du är välkommen att försöka.

Fetade 1. Vet du ens vad en konspirationsteori är? Att många tycker att Trump är en idiot är ingen konspirationsteori. Vad är själva konspirationen?

Fetade 2. OK så säg att en journalist ställer Frågan. Trump svarar "nej jag är inte Q". Hade det påverkat din uppfattning? (nej självklart ljuger Trump för att det är en del av planen). Eller tror du på allvar att han hade sagt "Ja det är jag/vi som är Q" ;D
Så vad är din teori om varför ingen ställer Frågan? Det finns ju många journalister som stödjer Trump. Kan det inte vara så (som Alpoxen skrev) att det vore en fullständigt löjlig fråga att ställa (om nu ingen någonsin har gjort det).

Fetade 3. Tvärtom finns det ju ingenting överhuvudtaget som pekar på att Trump själv ligger bakom. Noll. Nada. Ingenting pekar ens på att Q har någon som helst "inside information". Varför skulle Trump/Q inte ha droppat något som bevisar kopplingen i så fall? Jajustdet det är en del av planen.... Men på en direkt fråga från en journalist hade han sagt "ja". Hör du inte hur korkat det låter!?
Citera
2019-01-21, 14:05
  #9218
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Jo, det utlovades ju det av de troende i tråden. Men precis som vanligt (faktiskt samtliga gånger) när något större utlovas ett specifikt datum (eller till och med månad) så händer ingenting. Sen försvinner de troende ett tag och återkommer sedan med helt andra saker som utlovas. Självklart vägrar de kommentera alla sina och Q:s fel med annat än att Q medvetet ljuger ibland, att allting är Fake News eller att vi andra inte förstår någonting (dock förstår de själva aldrig vad Q menar heller utan får i efterhand omtolka det de gissat tidigare). Just nu verkar muren vara det som de vill diskutera, dock helt utan kopplingar till Q.

Jo men exakt, det är ett under att folk fortfarande tror på Q, jag må ha varit skeptisk men öppen för att bli bevisad att Q var sant.

Men allt efter att tiden har tickat vidare och det skiljer sig allt mer mellan vad Trump gör och vad Q säger så finns det enligt min egna åsikt ingen som helst fysisk koppling mellan dessa.
Citera
2019-01-21, 14:07
  #9219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Det har inte skrivits mycket om Q i svensk media, om det är det du tänker på, men i USA har det skrivits hundratals artiklar. Förr i tiden så ingick det i en journalists jobb att kolla upp fakta om det man skrev, sa man i varje fall. Ett enkelt sätt att kolla om Q teorin håller är att ställa frågan på någon av de presskonferenser där Trump bjuder in journalister så gott som varje vecka. Om Q är tillräckligt stort att skriva om, är det tillräckligt stort att fråga om. Hade du varit insatt i ämnet så hade du vetat att Q länkat till mängder med artiklar som MSM släppt i koordinerade attacker.

Ditt andra påstående har jag redan besvarat, jag vet inte hur jag ska kunna uttrycka det enklare så att även du förstår, men antingen tror man på det som journalister påstår att de tror, dvs att Trump vaknar på morgonen och tänker; vad ska jag hitta på för sattyg idag. Eller så tror man att han har en plan som han följer och att det är anledningen till att hans politik är så framgångsrik. Så framgångsrik att Obama nu tar åt sig äran av den.

Återigen, varför skulle någon journalist fråga presidenten om Q? Vederbörande skulle ju bli totalt utskrattad. De kan ligga gärna fråga om Obama är en ödla eller om Hillary är pedofil. Förstår du? Det finns ju ingenting att fråga om. Hade det funnits minsta lilla substans hos Q skulle det naturligtvis föranlett intresse. Som det är finns det absolut ingenting där

Trumps framgångsrika politik har nu lett till den längsta federala nedstängningen nånsin, idioten har haft två år på sig att bygga sin mur. Nu begär han pengar av kongressen när Dems har majoritet i Rep. huset. Skulle inte Mexiko betala?
Citera
2019-01-21, 18:58
  #9220
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fetade 1. Vet du ens vad en konspirationsteori är? Att många tycker att Trump är en idiot är ingen konspirationsteori. Vad är själva konspirationen?

Fetade 2. OK så säg att en journalist ställer Frågan. Trump svarar "nej jag är inte Q". Hade det påverkat din uppfattning? (nej självklart ljuger Trump för att det är en del av planen). Eller tror du på allvar att han hade sagt "Ja det är jag/vi som är Q" ;D
Så vad är din teori om varför ingen ställer Frågan? Det finns ju många journalister som stödjer Trump. Kan det inte vara så (som Alpoxen skrev) att det vore en fullständigt löjlig fråga att ställa (om nu ingen någonsin har gjort det).

Fetade 3. Tvärtom finns det ju ingenting överhuvudtaget som pekar på att Trump själv ligger bakom. Noll. Nada. Ingenting pekar ens på att Q har någon som helst "inside information". Varför skulle Trump/Q inte ha droppat något som bevisar kopplingen i så fall? Jajustdet det är en del av planen.... Men på en direkt fråga från en journalist hade han sagt "ja". Hör du inte hur korkat det låter!?

Om man inte vet vad en idiot är, finns risken att det är man själv som är det. Tror du på allvar att en idiot kan bli president i USA?

Jag har ingen ”teori” om varför journalister inte gör sitt jobb, jag vet att de vare sig har tid eller är intresserade. De har en agenda att följa och passar nyheterna inte in i agendan, så rapporteras de inte.

Nu har de två dagar på raken gjort bort sig med Fake news, där de tydligt visar att de inte kollar en story som passar agendan. Först Cohen-härvan där de fick backa och detsamma med pojkarna från den katolska skolan. Pinsamt.

Enkelt sagt kan agendan sammanfattas med att vänstermänniskor är goda och vill väl även när folket svälter som i Venezuela och högermänniskor är onda och vill stjäla pengarna de själva tjänat ihop från staten som är den egentliga ägaren.

Själva grundpelaren i Q konspirationen är Trump ligger bakom, utan den biten rasar det ihop. Antingen tror man på det, eller så kan man lägga sin tid på något som intresserar en. Förutsätter så klart att man har ett liv.
Citera
2019-01-21, 19:04
  #9221
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Återigen, varför skulle någon journalist fråga presidenten om Q? Vederbörande skulle ju bli totalt utskrattad. De kan ligga gärna fråga om Obama är en ödla eller om Hillary är pedofil. Förstår du? Det finns ju ingenting att fråga om. Hade det funnits minsta lilla substans hos Q skulle det naturligtvis föranlett intresse. Som det är finns det absolut ingenting där

Trumps framgångsrika politik har nu lett till den längsta federala nedstängningen nånsin, idioten har haft två år på sig att bygga sin mur. Nu begär han pengar av kongressen när Dems har majoritet i Rep. huset. Skulle inte Mexiko betala?

Samma resonemang att det är löjligt att fråga innebär att det är löjligt att skriva om, men så är det ju inte.

För den som kan läsa mellan raderna borde det vara uppenbart att shutdown var en fälla Trump lockade Demokraterna att gå rätt in i. De har inga alternativ att vinna detta, bara olika dåliga sätt att förlora. Stödet för muren bland latinos tokrusar och har gått från 19% till 50% på bara några månader. Och efter det har Trump velat förhandla om förmåner för dreamers som Pelosi tackade nej till innan Trump ens lagt förslaget.

Trump lovade att äga shutdown, men i takt med att Demokraterna visat sin ovilja att kompromissa har den landat på deras bord, och nu vet dom inte vad de ska göra med den.

Försök komma på ett scenario där Pelosi och Schumer kommer ur detta som vinnare.
Citera
2019-01-21, 20:13
  #9222
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Om man inte vet vad en idiot är, finns risken att det är man själv som är det. Tror du på allvar att en idiot kan bli president i USA?
Min fråga var vilken "konspirationsteori" du pratar om. Inte om Trump (eller jag) är en idiot.

Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Jag har ingen ”teori” om varför journalister inte gör sitt jobb, jag vet att de vare sig har tid eller är intresserade. De har en agenda att följa och passar nyheterna inte in i agendan, så rapporteras de inte.
Men du kan inte mena att ALLA journalister i USA har samma agenda!?

Kan du inte förklara hur du tänker angående detta för det är obegripligt för mig.
Menar du att Trump är kopplad till Q och han vill att alla skall veta det? Han bara väntar på att en journalist äntligen skall ställa Frågan!? Han kan ju - om det är sant - hur lätt som helst droppa något. Om t.ex. Q hade skrivit "hamberders" strax innan Trump twittrade det. Då hade jag fått mig en tankeställare. ;o


Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Själva grundpelaren i Q konspirationen är Trump ligger bakom, utan den biten rasar det ihop. Antingen tror man på det, eller så kan man lägga sin tid på något som intresserar en. Förutsätter så klart att man har ett liv.
Men allvar - vad tyder på att Trump är kopplad till Q?! Annat än önsketänkande från Q-followers.
Citera
2019-01-21, 21:09
  #9223
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Min fråga var vilken "konspirationsteori" du pratar om. Inte om Trump (eller jag) är en idiot.


Men du kan inte mena att ALLA journalister i USA har samma agenda!?

Kan du inte förklara hur du tänker angående detta för det är obegripligt för mig.
Menar du att Trump är kopplad till Q och han vill att alla skall veta det? Han bara väntar på att en journalist äntligen skall ställa Frågan!? Han kan ju - om det är sant - hur lätt som helst droppa något. Om t.ex. Q hade skrivit "hamberders" strax innan Trump twittrade det. Då hade jag fått mig en tankeställare. ;o



Men allvar - vad tyder på att Trump är kopplad till Q?! Annat än önsketänkande från Q-followers.

Ok, jag försöker igen, konspirationsteorin som journalister försöker sprida är att Trump är en idiot, bokstavligen en idiot utan plan. Några har försökt driva tesen att han inte är ”fit for office” och därför måste avgå. Man hävdar att man följer hans twitter maniskt, men att innebörden i hans tweets är obegripliga.

Eftersom de inte är obegripliga för de som vet vad han menar, är det uppenbarligen fel att han skulle twittra ut random påståenden utan mening. Eftersom politiken han för har varit den mest framgångsrika på decennier, är det långsökt att han skulle sakna plan. Men visst vill du tro att Trump är en idiot på riktigt, så är det ok med mig.

MSM i USA ägs av sju stora mediebolag. Hade du följt ämnet hade du varit bekant med termen mockingbird media, du får googla själv.

Och när det gäller kopplingen till Trump; Q har påstått det hela tiden, teorin är bara intressant om man tror på det. Om man inte tror på det är det obegripligt för mig att man ens lägger tid på att diskutera det.

Jag antar att du läser tidningen på morgonen med en känsla av att något inte stämmer och att det är därför du söker dig hit. Vi har alla varit där. Mitt enda tips till dig är att låta tankarna och idéerna som diskuteras här sjunka in och låta det ta tid.

Du måste inte tro på något. Du måste framförallt inte låta olika idéer och politiska koncept bli en del av vem du är. Om något du trott på tidigare, vare sig det är en ideologi, politisk idé eller en person du haft förtroende för, inte lever upp till det du förväntat dig, så har det inte med dig att göra. Du är inte en dålig person för att du ändrar åsikt, eller har haft fel om något.
__________________
Senast redigerad av Pussyking 2019-01-21 kl. 21:39.
Citera
2019-01-21, 21:51
  #9224
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Ok, jag försöker igen, konspirationsteorin som journalister försöker sprida är att Trump är en idiot, bokstavligen en idiot utan plan.
OK, jag försöker en sista gång. Vad är det som är konspirationen? Hur kan det vara en "konspirationsteori" att en del driver tesen öppet att de tycker Trump är en idiot?

Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
MSM i USA ägs av sju stora mediebolag. Hade du följt ämnet hade du varit bekant med termen mockingbird media, du får googla själv.
Ok så ditt svar på min fråga är att du anser att samtliga journalister i hela USA följer samma agenda. Det finns INGA journalister som är Pro-Trump och som kan ställa Frågan.
Då vet jag vad du anser.
Men fortfarande kan väl Trump berätta själv om han vill?!

Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
I nuläget finns det ingen teori som är mer trovärdig än att Trump ligger bakom, och ingen i tråden har lyckats få ihop något som håller ihop för fem öre, som pekar åt något annat håll.
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Och när det gäller kopplingen till Trump; Q har påstått det hela tiden, teorin är bara intressant om man tror på det.
Så logiken är att om man tror på teorin om Q då är den mest trovärdig?!
Men du håller med om att - objektivt sätt - finns det inget som talar för att den är sann!?

Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Om man inte tror på det är det obegripligt för mig att man ens lägger tid på att diskutera det.
För att det är intressant som ett fenomen. Initialt uteslöt jag inte alls att det kunde ligga något i det. Men ju mer man läser och ju längre tiden går desto galnare framstår det.
Det är fascinerande med människor som kan få sig själva att bli helt övertygade om en sak som saknar objektiva fakta till stöd. Som religion, flatearth, månlandningsbluffen eller andra sekter (inga jämförelser med Q i övrigt).
Citera
2019-01-21, 22:40
  #9225
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
MSM i USA ägs av sju stora mediebolag. Hade du följt ämnet hade du varit bekant med termen mockingbird media, du får googla själv.

Vilka sju stora mediabolag menar du - är det några av dessa?

Sheldon Adelsons media
Advance Publications
AT&T
Barbey family
Bezos / Washington Post
Bloomberg
John Henry / Boston Globe
Cox Enterprises
CBS
Comcast
Discovery Communications
Disney
Fox
GE
Hubbard Broadcasting
Morningstar
Murdochs News Corp
Carlos Slim
Sony BMG
Time Warner
Time Inc
Tribune Publishing Co.
Viktor Vekselberg
Viacom
Vice
Mortimer Zuckerman / US News & World Report, New York Daily News

Eller är det några andra?
Eller är det några av alla sociala mediakanaler?
Nåt annat?
Citera
2019-01-22, 04:29
  #9226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilka sju stora mediabolag menar du - är det några av dessa?

Sheldon Adelsons media
Advance Publications
AT&T
Barbey family
Bezos / Washington Post
Bloomberg
John Henry / Boston Globe
Cox Enterprises
CBS
Comcast
Discovery Communications
Disney
Fox
GE
Hubbard Broadcasting
Morningstar
Murdochs News Corp
Carlos Slim
Sony BMG
Time Warner
Time Inc
Tribune Publishing Co.
Viktor Vekselberg
Viacom
Vice
Mortimer Zuckerman / US News & World Report, New York Daily News

Eller är det några andra?
Eller är det några av alla sociala mediakanaler?
Nåt annat?
Disney
NATIONAL AMUSEMENTS
TimeWarner (AT&T bought it)
COMCAST
news corp
Sony

Det är svårt och hålla sig uppdaterad på detta men ungefär så här ser det ut.
Dessa företag sträcker sig över hela världen.
I Europa har vi väl 4stora företag som äger största delen av mainstream media.
Citera
2019-01-22, 05:57
  #9227
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Disney
NATIONAL AMUSEMENTS
TimeWarner (AT&T bought it)
COMCAST
news corp
Sony

Det är svårt och hålla sig uppdaterad på detta men ungefär så här ser det ut.
Dessa företag sträcker sig över hela världen.
I Europa har vi väl 4stora företag som äger största delen av mainstream media.

Sony är inte amerikanskt utan Japanskt och är inte ett renodlat mediebolag utan är ett hårdvaruföretag i grunden.

Microsoft är mer av ett mediebolag än vad Sony är då Microsoft aldrig har varit ett renodlat hårdvaruföretag.
Citera
2019-01-22, 06:46
  #9228
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Disney
NATIONAL AMUSEMENTS
TimeWarner (AT&T bought it)
COMCAST
news corp
Sony

Det är svårt och hålla sig uppdaterad på detta men ungefär så här ser det ut.
Dessa företag sträcker sig över hela världen.
I Europa har vi väl 4stora företag som äger största delen av mainstream media.

Och alla de andra stora amerikanska mediabolagen/ägarna - varför räknas inte de? Är det för att koncentrationen, och i visss fall även inställningen till Trump - inte blir lika spännande då??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback