2018-02-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spauu
Något måste förändras med massmedian, annars kan ju en ny "deep state" växa fram i hemlighet efter Trump gjort sina fyra eller åtta år som president. Det är ju massmedian här som gör det möjligt att det sker i det dolda, om de var på folkets sida så skulle det bli mycket svårare för en ny (eller annan) typ av Cabal att verka i hemlighet i framtiden.

Det är nog redan kört, deep state kämpar för att kontrollera framtidens media. För vem äger/styr Google, Facebook, Android mm ?
Citera
2018-02-12, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Diskussion torpederas genom påståenden som ditt ovan.
Nej men vi vänder på det

Vad vill du se för att tro att Q är äkta?

Du måste väl ändå ha fattat att Q har kontakt med Trump, de synkar ibland när Q skriver och när Trump twittrar
Citera
2018-02-12, 16:35
Medlem
Det här blir spännande:

Flygkraschen i Ryssland var alltså för att döda någon som var inblandad i uranaffären
Upprensningen i Saudiarabien är beordrad av Trump som på något vis kan diktera villkoren i Saudiarabien
Försäljningen av en fastighet i Österrike som tillhör Rotschildfamiljen är någon sorts panikförsäljning för att Trump är på jakt efter Rotschildfamiljen

"Q" förmedlar information på ett diffust sätt så bara de mest lämpade och intelligenta människorna kan tillgodogöra sig detta.
Jag förväntar mig många "ryggdunkar" för detta inlägg.
Citera
2018-02-12, 17:06
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det här blir spännande:

Flygkraschen i Ryssland var alltså för att döda någon som var inblandad i uranaffären
Upprensningen i Saudiarabien är beordrad av Trump som på något vis kan diktera villkoren i Saudiarabien
Försäljningen av en fastighet i Österrike som tillhör Rotschildfamiljen är någon sorts panikförsäljning för att Trump är på jakt efter Rotschildfamiljen

"Q" förmedlar information på ett diffust sätt så bara de mest lämpade och intelligenta människorna kan tillgodogöra sig detta.
Jag förväntar mig många "ryggdunkar" för detta inlägg.

Man behöver inte övertolka allting. OM eller VAD Rothschilds försäljning av ägorna i Österrike har för betydelse, vet inte jag, men det kan ju noteras att de bara sålde c:a 5400 hektar av c:a 13000 ha och har således kvar 7600 ha. De som köpte ägorna är far och son Thomas och Cord Prinzhorn. Thomas Prinzhorn var ju en av topparna i FPÖ tillsammans med Jörg Haider som dog i en mystisk bilolycka.

Här ses Prinzhorn och Haider tillsammans.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/464024.stm
Citera
2018-02-12, 17:11
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Man behöver inte övertolka allting. OM eller VAD Rothschilds försäljning av ägorna i Österrike har för betydelse, vet inte jag, men det kan ju noteras att de bara sålde c:a 5400 hektar av c:a 13000 ha och har således kvar 7600 ha. De som köpte ägorna är far och son Thomas och Cord Prinzhorn. Thomas Prinzhorn var ju en av topparna i FPÖ tillsammans med Jörg Haider som dog i en mystisk bilolycka.

Hela Q-grejen går ut på att få bort korruption. Hur ser släkten Prinzhorns ekonomi ut? Tillhör familjen de nyrika? Etablissemanget som berikat sig på alla andras bekostnad?
Citera
2018-02-12, 19:13
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci

Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Hela Q-grejen går ut på att få bort korruption. Hur ser släkten Prinzhorns ekonomi ut? Tillhör familjen de nyrika? Etablissemanget som berikat sig på alla andras bekostnad?

Det är även självklart att en del av infon är falsk, alternativt ovidkommande eller tolkas fel i nuläget. Problemet med att utröna vilken information som är vilken i en tråd som denna är att det inte kan göras utan att vissa, som saknar förmåga och fantasi, tar det som ett bevis för det ena eller andra och spårar ur en fullt rimlig diskussion. Den stora övergripande bilden och det underliggande syftet är dock intakt och stärks för varje dag som går, det märks om inte annat på att det överensstämmer med vad som rapporteras i andra kanaler. Om man har problem att tolka det kaos som följde efter FISA-memot, Campbells vittnesmål och Grassleys memo rekommenderar jag ZeroHedge som har relativt övergripliga sammanfattningar, man behöver inte backa längre än till 7:e Februari för att hitta ett tiotal välskrivna diton. Tidslinjen är något som diskuteras flitigt överallt och min personliga åsikt är att det bör ha rensats ut rejält innan nästa midterm som är i November, vi är redan på god väg och FBI/DOJ/DNC-konspirationen är i princip redan avslöjad. Blir det inget om U1 innan midterm skulle jag bli extremt orolig om jag skall definiera vad jag menar med "utrensning".
Citera
2018-02-12, 19:37
Medlem
Q levererar mängder med meddelanden idag, över 12 stycken än så länge: https://qcodefag.github.io/
Citera
2018-02-12, 19:46
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Nej men vi vänder på det

Vad vill du se för att tro att Q är äkta?

Eftersom jag inte tror på någon konspiration av någon "Deep state" så blir det svårt att svara på. Men jag tror på rättssamhället och på att Usa har fungerande institutioner, så OM nu en "deep state" existerar och genom jäv och korruption har makten i det fördolda, så kan dessa åtalas.

Alltså vill jag se, av Q och hans anhang den typ av bevis som tåls att framläggas i en domstol. Det är väl beprövat vad dessa är för typ av bevis och hur man ska framställa dem. Och då duger alltså inte indicier, spekulationer, och tro/hopp/förtvivlan.

Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Du måste väl ändå ha fattat att Q har kontakt med Trump, de synkar ibland när Q skriver och när Trump twittrar

Nej, det måste jag inte fatta. Bara för att du extremt mycket tror det så måste inte alla andra tro det. Eller alla andra vara idioter som inte tror det. Detta är inte fysik där någon som inte gravitation är helt ute och cyklar. Detta är hittills helt obevisade internet-spekulationer. Du får gärna tro på dem för min del, och jag diskuterar det gärna med dig. Men gör inte misstaget att tro att din kunskap är absolut.

Det är också du som kommer med påståendena, så hela bevisbördan ligger hos dig. Inte hos mig som ifrågasätter dina (och Q:s) påståenden.
Citera
2018-02-12, 20:33
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Det är även självklart att en del av infon är falsk, alternativt ovidkommande eller tolkas fel i nuläget. Problemet med att utröna vilken information som är vilken i en tråd som denna är att det inte kan göras utan att vissa, som saknar förmåga och fantasi, tar det som ett bevis för det ena eller andra och spårar ur en fullt rimlig diskussion. Den stora övergripande bilden och det underliggande syftet är dock intakt och stärks för varje dag som går, det märks om inte annat på att det överensstämmer med vad som rapporteras i andra kanaler. Om man har problem att tolka det kaos som följde efter FISA-memot, Campbells vittnesmål och Grassleys memo rekommenderar jag ZeroHedge som har relativt övergripliga sammanfattningar, man behöver inte backa längre än till 7:e Februari för att hitta ett tiotal välskrivna diton. Tidslinjen är något som diskuteras flitigt överallt och min personliga åsikt är att det bör ha rensats ut rejält innan nästa midterm som är i November, vi är redan på god väg och FBI/DOJ/DNC-konspirationen är i princip redan avslöjad. Blir det inget om U1 innan midterm skulle jag bli extremt orolig om jag skall definiera vad jag menar med "utrensning".

Jag har funderat i samma banor. Om allt Q säger stämmer, så måste det finnas en plan där tidsramen för avgörande avslöjanden ligger i fas med mid-term election.
Citera
2018-02-12, 20:37
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill

I senaste dump så lägger Q ut länk som går till den här artikeln - den berättar om att CIA och Google finansierat ett företag som analyserar data från webben för att förutspå framtiden. VDn för företaget är för övrigt svensk.

Artikeln har några år på nacken - men det skulle kunna vara så att Q sitter på liknande analytiska verktyg?

https://www.wired.com/2010/07/exclusive-google-cia/
Citera
2018-02-12, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Eftersom jag inte tror på någon konspiration av någon "Deep state" så blir det svårt att svara på. Men jag tror på rättssamhället och på att Usa har fungerande institutioner, så OM nu en "deep state" existerar och genom jäv och korruption har makten i det fördolda, så kan dessa åtalas.

Alltså vill jag se, av Q och hans anhang den typ av bevis som tåls att framläggas i en domstol. Det är väl beprövat vad dessa är för typ av bevis och hur man ska framställa dem. Och då duger alltså inte indicier, spekulationer, och tro/hopp/förtvivlan.

Nej, det måste jag inte fatta. Bara för att du extremt mycket tror det så måste inte alla andra tro det. Eller alla andra vara idioter som inte tror det. Detta är inte fysik där någon som inte gravitation är helt ute och cyklar. Detta är hittills helt obevisade internet-spekulationer. Du får gärna tro på dem för min del, och jag diskuterar det gärna med dig. Men gör inte misstaget att tro att din kunskap är absolut.

Det är också du som kommer med påståendena, så hela bevisbördan ligger hos dig. Inte hos mig som ifrågasätter dina (och Q:s) påståenden.

Det är bara att följa USAs utrikespolitik så har du all bevis som behövs. Dock misstolkar du situationen då vi har genom demokrati stöttat USAs erövringar. Vi uppmanar dem att med hjälp av ekonomiska sanktioner och militärmakt slå ut ledare som vi via media anser är onda. Vad som sker sen bryr vi oss inte så mycket om, men det öppnar upp marknaden för människor som är intresserade av att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Vilka gynnas av USAs utrikespolitik och vilka missgynnas. Det är så enkelt.

Problemet är att omvärlden börjar vakna och gör sig sakta oberoende av USA. Det ser vi mycket för att länderna börja ignorera USA och inför egna handelssystem.

Du värnar om demokrati och marknadsekonomi vilket inte är fel. Problemet är att du inte fattar/bryr dig inte om konsekvenserna som denna politik medför. Vilka har råd att köpa upp ett helt land? Och hur går man till världens supermakt på fjuttiga 200 år?

Rika individer har via lobbyister påverkat politikerna att skapa extremt gynnsamma förhållanden för deras marknad. Det är upp till politikerna att övertyga dig.
Senast redigerad av Tiocent 2018-02-12 kl. 21:06.
Citera
2018-02-12, 20:50
Medlem
Stämmer det att Mika Brzezinski fått maka på sig? Hon är med på Morning Joe och hade en pappa som är högt uppe i deep state smöret?

Förstod jag rätt har hon inte varit med på Morning Joe på några dagar
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2018-02-12 kl. 21:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in