Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-10, 16:21
  #8629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Dom senaste dagarnas informationsflöde har skapat förvirring kring min teori gällande Michael Cohen.

Jag har som bekant presenterat en teori att Cohen samarbetar med Trump med att tvätta information så att det skall kunna användas som bevis i en domstol. Cohens fall fram tills nyligen har väldigt många likheter med Michael Flynn's fall; han erkände brott som han inte hade begått.

Informationen som har kommit fram på sistone stämmer inte överens med min teori. Cohen har nu anklagats för andra brott, främst av ekonomisk karaktär. Om dessa anklagelser har grund känns det osannolikt att Cohen skulle ha ingått ett samarbete med Trump där han frivilligt erkänner brott som han inte har begått; utan rent mjöl i påsen vill man undvika all form av uppmärksamhet, framförallt från rättsväsendet.

Alternativen som jag håller som möjliga är;
– Min analys var felaktig och Cohens fall därmed mer skulle likna Paul Manaforts.
– Jag har haft rätt men Trump har utnyttjat Cohen i ett dubbel-spel (utnyttjats för egen vinning för att sedan sättas dit för andra brott).
– Jag har haft rätt och det som sker nu är ett motdrag från Deep State.

Vi får snällt vänta på att fallet klarnar innan vi kan dra några slutgiltiga slutsatser.

Ja din 'analys' var, som alltid, helt uppåt väggarna.Cohens fall är precis som Manaforts och Papadopoulos, och Gates och Flynns. Business as usual för Mueller.

Du skriver ju bara massa dynga. Vad då 'erkänt brott han ej begått'. Har du något som styrker detta? Flynn har erkänt att han ljugit för FBI. Har detta inte hänt menar du?
__________________
Senast redigerad av Alpoxen 2018-12-10 kl. 16:26.
Citera
2018-12-10, 16:31
  #8630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Cohen är "Deep State" det är det enda alternativet i ditt narrativ, det eller att Trump förlorar mot "deep state" då Cohen nu verkar komma o få ett fängelsestraff.

Cohen, Trumps advokat och allt-i-allofixare i decennier har alltså hela tiden varit Deep State.

Lysande.
Citera
2018-12-10, 16:40
  #8631
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Cohen, Trumps advokat och allt-i-allofixare i decennier har alltså hela tiden varit Deep State.

Lysande.

Det är väl det enda alternativet jag kan se...ja eller att Trump förlorar mot "deep state" men det tror jag inte är ett alternativ som lär påstås.

Däremot så tror jag att det bara är en tidsfråga tills det narrativ som vi ser nu kan börja o ändras till att Trump är i någon form av samarbete med "deppe state"
Citera
2018-12-10, 16:49
  #8632
Medlem
Fittahoras avatar
Överrenskommelsen Michel Cohen skrev under stärker däremot min teori.

Enligt överenskommelsen erkänner Cohen ett brott; att ha ljugit för kongressen, vilket måste anses vara ett brott mer av symbolisk karaktär. I gengäld får Cohen åtalsimmunitet gällande federala brottmål. Michael Cohen är den stora vinnaren av överenskommelsen.

Dom skattebrott som Cohen nu anklagas för bör vara federala brottmål* vilket Cohen inte bör kunna åtalas för.

* IRS är ett privat företag maskerat som en statlig enhet. Jag spekulerar i att IRS därför [olagligen] för åtal som federala brottmål och inte civila stämningar. Skulle uppskatta om någon kan klargöra vad som gäller.

TLDR: Cohen erkände ett struntbrott i utbyte mot fullständig federal immunitet.
Citera
2018-12-10, 16:49
  #8633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är väl det enda alternativet jag kan se...ja eller att Trump förlorar mot "deep state" men det tror jag inte är ett alternativ som lär påstås.

Däremot så tror jag att det bara är en tidsfråga tills det narrativ som vi ser nu kan börja o ändras till att Trump är i någon form av samarbete med "deppe state"

Ett tredje alternativ skulle kunna vara att Cohen, precis som Papadopoulos, Flynn, Gates, Manafort, Van der Zwaan, Kilimnik och alla andra Mueller tryckt dit är simpla brottslingar. Vad tror du om det? Eller är det för enkelt och logiskt för er konspiratoriker.
Citera
2018-12-10, 16:57
  #8634
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Ett tredje alternativ skulle kunna vara att Cohen, precis som Papadopoulos, Flynn, Gates, Manafort, Van der Zwaan, Kilimnik och alla andra Mueller tryckt dit är simpla brottslingar. Vad tror du om det? Eller är det för enkelt och logiskt för er konspiratoriker.

Tror du missar min poäng, det är en självklarhet att de är brottslingar...varför tror du annars att jag har satt "deep state" med citattecken osv, det är inte direkt för att jag tror på Q eller skitsnacket om Trump Vs "deep state" utan det är mer att jag finner sådana som Fitthora väldigt intressanta då de verkligen går hur långt som helst med sina lögner och folk sväljer det, även när de blir påkomna med att ljuga, även av sina egna gelikar.

Grejen är dock den att sådana som Fitthora kommer att aktivt försöka o hitta ursäkter trots att det inte finns några
Citera
2018-12-10, 16:59
  #8635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Överrenskommelsen Michel Cohen skrev under stärker däremot min teori.

Enligt överenskommelsen erkänner Cohen ett brott; att ha ljugit för kongressen, vilket måste anses vara ett brott mer av symbolisk karaktär. I gengäld får Cohen åtalsimmunitet gällande federala brottmål. Michael Cohen är den stora vinnaren av överenskommelsen.

Dom skattebrott som Cohen nu anklagas för bör vara federala brottmål* vilket Cohen inte bör kunna åtalas för.

* IRS är ett privat företag maskerat som en statlig enhet. Jag spekulerar i att IRS därför [olagligen] för åtal som federala brottmål och inte civila stämningar. Skulle uppskatta om någon kan klargöra vad som gäller.

TLDR: Cohen erkände ett struntbrott i utbyte mot fullständig federal immunitet.

Tror du det var gratis eller? Cohen har gett Muellers team användbar information gällande framför allt "Russia-related matters".

Trump och Trump Organisation dyker upp överallt i Muellers Cohenmemo fast de kallas 'Individual 1' och 'The Company'.
https://www.documentcloud.org/docume...en-filing.html
I memot kallas Cohens brott verkligen inte ett struntbrott utan tvärtom heter det 'The defendant's crime was serious'.
__________________
Senast redigerad av Alpoxen 2018-12-10 kl. 17:12.
Citera
2018-12-10, 17:16
  #8636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Jaha menar du att Q förutsåg protesterna i Frankrike? Om inte postar du i fel tråd.

Ja exaktemente !
Last Israel .

Ingenting med Q o göra , har du dator med blindskriftstangenter eftersom du ej kan tolka bilder ?

https://cdn.qmap.pub/images/94cb71d2...9466cd899c.jpg
Citera
2018-12-10, 17:23
  #8637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Ja exaktemente !
Last Israel .

Ingenting med Q o göra , har du dator med blindskriftstangenter eftersom du ej kan tolka bilder ?

https://cdn.qmap.pub/images/94cb71d2...9466cd899c.jpg

Jag skrev inget om Q utan o Trump men skit samma.

Det finns alltså folk i Frankrike, precis som i Sverige, som tror på galna konspirationer. Vem hade kunnat gissa det?

När ska Trump sätta åt Israel då. Hittills har han varit, minst, lika Israelvänlig som alla andra Amerikanska presidenter. Det kommer naturligtvis aldrig hända. lika lite som att man bryter med Saudi. Handlar om Realpolitik och pengar.

Att de gula västarna i Frankrike övervägande skulle vara pro-Trump är ju skrattretande, förstår du inte det? Att man lyckats plåta några förvirrade stackare med Q-emblem må vara hänt.

Skulle något liknande gula västarna dyka upp i USA skulle Trump slå ner det stenhårt.
__________________
Senast redigerad av Alpoxen 2018-12-10 kl. 17:28.
Citera
2018-12-10, 17:32
  #8638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
* IRS är ett privat företag maskerat som en statlig enhet. Jag spekulerar i att IRS därför [olagligen] för åtal som federala brottmål och inte civila stämningar. Skulle uppskatta om någon kan klargöra vad som gäller.

Har Trump privatiserat IRS?!
Citera
2018-12-10, 17:33
  #8639
Medlem
Fittahoras avatar
Låt oss ta en titt på vilka Mueller har utrett eller åtalat.

George Papadopoulos (White Hat)
Åtalad för att ha ljugit för FBI, ett struntbrott.
Fick 14 dagars fängelse, ett struntstraff.

Paul Manafort (Black Hat)
Åtalad och dömd för en mängd brott av korruptionskarraktär i en första rättegång av två.
Straff ej utdömd men kommer att spendera resten av sitt liv i fängelse.

Rick Gates (Black Hat)
Manaforts kompanjon åtalad för liknande brott, om än av mildare karaktär.
Samarbetade med Mueller och fick strafflindring (tror ej fängelse).

Michael Flynn (White Hat)
Åtalad för att ha ljugit för FBI trots att FBI ej anser att han har ljugit, ett struntbrott.
Straff ej utdömd men förväntas få ett struntstraff eller helt frikännas (jag tror han frikänns).

13 Ryska medborgare och tre företag*
Kommer aldrig att kunna dömas för brott. Spel för galleriet.

Richard Pinedo (Black Hat?)
Erkänt identitestsstöld i samband med Rysslandsutredningen.
6 mån fängelse i utbyte mot information (läs: bevis mot Black Hats)

Alex van der Zwaan (Black Hat?)
Åtalad för att ha ljugit för FBI. Angav Gates [och Manafort]
30 dagars fängelse, ett struntstraff.

Konstantin Kilimnik (Black Hat)
Affärspartner med Gates och Manafort åtalad för att ha hotat vittnen i Manaforts mål.
Väntar på rättegång. Vid fällande dom kommer straffet bli långt.

12 ryska underrättelseofficerare*
Anklagade för att ha hjälpt till att hacka DNC's epostserver, ett brott som vi vet är påhittat eftersom informationen läcktes av Seth Rich, som sedan mördades.

Michael Cohen (White Hat)
Erkänt att ha ljugit för kongressen i utbyte mot full federal immunitet.
Ej dömd för något brott men förväntas få lågt eller inget straff.

* Min bestämda uppfattning är att anklagelserna gjordes för att måla en bild av att Robert Mueller utreder Trump, vilket han inte gör. Skulle inte förvåna mig om varken individerna eller företagen existerar.

Jag har argumenterat för att dom White Hats som anklagas/fälls för brott gör så av egen vilja för att kunna tvätta information dom besitter. Denna information kan sedan användas som bevis i domstol mot Black Hats.

Papadopoulos skiljer sig möjligen mot övriga White Hats då han utpressades av FBI (av Black Hats) innan Trump blev president. Straffet han fick är en svit av detta och får anses vara mer av symbolisk karaktär. Därmed oklart om han använts för att tvätta information.

Manafort är den enda som har åkt dit rejält, troligtvis för livet. Kilimnik står anklagad för ett mycket allvarligt brott och lär få spendera en väsentlig tid i fängelse.

White Hats: Ett fängelsestraff på 14 dagar, varar 12 avtjänades.
Black Hats: En individ får spendera resten av sitt liv i fängelse. En förväntas få ett långt straff. Två har avtjänat 6 månaders fängelsestraff + villkorlig dom – i utbyte mot att dom angav andra Black Hats (Manafort och Gates).

Mönstret som jag har beskrivit i tråden sedan första början är rätt tydlig.
__________________
Senast redigerad av Fittahora 2018-12-10 kl. 17:43. Anledning: ändrat månader -> dagar
Citera
2018-12-10, 17:41
  #8640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
* IRS är ett privat företag maskerat som en statlig enhet. Jag spekulerar i att IRS därför [olagligen] för åtal som federala brottmål och inte civila stämningar. Skulle uppskatta om någon kan klargöra vad som gäller.

För att svara på funderingen, IRS är en statlig myndighet (under Finansdepartementet / Department of the Treasury) som inte längre får använda sig av privata aktörer för att skatteindrivning (vilket de fick till och med 2009). Dock är det viktigt att separera federal skatt och statlig skatt ("state" i USA). Vilken skattelagstiftning är det Cohen anses ha brutit mot? (Jag är inte tillräckligt insatt i ärendet för att svara på det)

Övergripande info om IRS (lättläst):
https://www.irs.gov/about-irs/the-ag...tory-authority

Laglydelsen (kräver förståelse eller tillgång till förståelse av fikonspråk):
https://www.law.cornell.edu/uscode/t...0/subchapter-A

Om man vill gräva i FOIA vs tax-returns:
https://www.law.cornell.edu/uscode/text/26/6103
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback