2018-12-10, 02:24
Medlem
SweKingCalles avatar
Tycker mig kunna utläsa att tjejen upprepade gånger sagt både "Nej" & "Jag vill inte " .
Inte helt enkelt för henne att putta ner gubben på golvet heller, i hans egna hem där hon blivit så väl omhändertagen - Pinsam situation för henne då hon kanske för "stunden" inte ville ställa till det för gubben inför hans fru & barn.
Sen får väl var och en tycka och tänka att hon är lätt på foten eller att gubben är en syltrygg !
Min tanke iallafall är att säger hon "Nej jag vill inte" så betyder det "Kiosken är stängd"
Solklart fall i min mening...
Tack för ordet
Citera
2018-12-10, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aafastnej
Ingen av er som reagerar på att hon googlat på våldtäkt skadestånd och rape quotes? En jäkla massa

Hur vet man vad hon googlat på?
Citera
2018-12-10, 06:01
Medlem
Ja de förhören var ju intressanta. Jag tror han är skyldig. Inte till något våldsamt, men hon verkar helt klart inte ha varit med på det.

Förstår dock inte varför hon anställs och bjuds hem till dem överhuvudtaget om Monika nu inte litar på henne.

Och Monikas del... Fram till jag läste det här tyckte jag lite synd om henne, men jisses vilken korkad och ego kvinna.
"Han måste ha gjort det för min skull". Fast du sagt nej till trekant tidigare? Han gick in och kåtade upp sig och fingrade och slickade en annan tjej i din egen dotters säng medans du låg och sov i samma lägenhet... För din skull...? Fast du redan sagt nej...? Han nämnde inte ett ord om det till dig heller när ni letade efter henne efter hon lämnat lägenheten, bara att de hade rökt. Han missade den lilla detaljen att de haft sex. Varför kan man ju undra om han inte har något att dölja

Du måste vara drömkvinnan för en man som gillar att ligga lite vid sidan om. "Det måste ha varit för min skull"

Citera
2018-12-10, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia

De har undersökt hennes mobil verkar det som. Finns i alla fall utdrag över hennes sökhistorik på internet.
Citera
2018-12-10, 08:53
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Det togs upp tidigt i tråden om det fanns andra motiv än ekonomiska för BO att anmäla och ställa Glenn inför rätta.

Jag menar oavsett om man anser att det finns ett underliggande lagbrott att anmäla.

Det fanns skäl att tro att BO hade gjort andra anklagande på lösa grunder då hon varit på språkresa. Även denna gång hävdade hon att de hon anklagade hade alkoholproblem och motparten att hon var den som hade "festvanor".

Man kan hävda att hon gillar dessa typer av draman. Att hon känner sig sett och uppmärksammad.

Det var ju många i Metoo rörelsen som fick se sin annars dalande karriär få sig ett litet uppswing.

Det kan ju vara så att Glenn gjort sig skyldig till brott men också att det var precis det BO ville.

Knepigt i så fall. Inte juridiskt kanske men...
Citera
2018-12-10, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Det togs upp tidigt i tråden om det fanns andra motiv än ekonomiska för BO att anmäla och ställa Glenn inför rätta.

Jag menar oavsett om man anser att det finns ett underliggande lagbrott att anmäla.

Det fanns skäl att tro att BO hade gjort andra anklagande på lösa grunder då hon varit på språkresa. Även denna gång hävdade hon att de hon anklagade hade alkoholproblem och motparten att hon var den som hade "festvanor".

Man kan hävda att hon gillar dessa typer av draman. Att hon känner sig sett och uppmärksammad.

Det var ju många i Metoo rörelsen som fick se sin annars dalande karriär få sig ett litet uppswing.

Det kan ju vara så att Glenn gjort sig skyldig till brott men också att det var precis det BO ville.

Knepigt i så fall. Inte juridiskt kanske men...

Nja rätten tar ställning till det som har skett under natten. När hon ringer sin mamma efter brottet så är det hon som uppmanar sin dotter att kontakta polisen. Kan inte se någonstans att hon skulle "gilla drama" När det gäller Glenns alkoholvanor finns det att läsa i tråden.

Han kommer med största sannolikhet ( enl mig ) dömas för våldtäkt / oaktsam våldtäkt.
Citera
2018-12-10, 09:59
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Jag håller med dig!

Grov våldtäkt enligt mig med.
Bara för att ge dig lite jämförelse när du skriker på "grov våldtäkt"

Vad är det när en IS-soldat våldför sig vaginalt och analt på en 4-åring i Basra?

Jämfört med att GS fingrar och slickar i en säng i lägenhet i Stockholm och efter lemlästandet tar en cigg tillsammans med (det som finns kvar av) offret.

Kan du berätta hur din straffskala ser ut relaterat till brottet?

Har du någon som helst anknytning till verkligheten?
Citera
2018-12-10, 10:03
Medlem
Har läst stora delar av fup och framförallt förhören samt videosekvensen.

Först ska sägas att exakt den bild som MA ger av BO är samma bild som jag tror att de flesta har iom all skit hon varit med om senare år med knark osv.
Men att vara lättfotad - det kan hon ju inte ha en aning om, om hon inte varit med varje gång BO legat med någon.

Jag tycker det är ganska solklart att GS är skyldig till detta. Finns ingenting som ens är i närheten av att verka konstigt. Bara hoppas att idioten åker dit riktigt ordentligt.
För det är inget snack för mig.

En annan sak jag reagerade kraftigt på är hur totalt bakom flötet MA verkar vara.
Att hon ens skriver till BO att "Varför kom du inte till mig" samt "Och då väljer du att kontakta polisen"?
JA.. vad i helvete ska hon göra då?

Jag hoppas innerligt att världen raseras fullständigt för MA. Vilken jävla idiot.
Citera
2018-12-10, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist
Om nu Monika Ahlberg är så rädd om sin karriär och att hennes liv ska gå i spillror så skulle hon kört total damage control från början och offrat Glenn istället för att försvara honom. Hela historien luktar illa, varför skulle Glenn ta sådana sjuka risker om inte Monika har gett sitt godkännande, TVÅ gånger dessutom!

Ja det ter sig mer osannolikt att hon skulle ha legat och sovit. Glenn ville ta med bo in till sin fru. Tyckte mig läsa att han ville ha det iscensatt på ett vist sätt. Någon skulle ligga i mitten. Hur tänkte Glenn att han skulle väcka sin sovande fru ? Det mantrat han upprepar under tiden han tvingat sig på bo om ( taget ur minnet ) ska inte knulla, ska inte knulla som hon beskriver i ett av förhören får mig att fundera över om Monika inte satt en gräns just där. Monikas egna ord i förhöret med polisen - har han gjort detta, så har han gjort det för min skull. Dessutom säger hon själv att hon sover väldigt lätt. Här är maken borta i över 1 timme, ljud när någon går in i en torkställning. En lägenhet på 90 kvm ? Det framkommer inte någonstans i förhör med Glenn att han skulle vara rädd för att Monika skulle vakna eller komma på honom.

Det skulle kunna förklara hennes obegripliga försvar av maken.
Citera
2018-12-10, 10:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Ja det ter sig mer osannolikt att hon skulle ha legat och sovit. Glenn ville ta med bo in till sin fru. Tyckte mig läsa att han ville ha det iscensatt på ett vist sätt. Någon skulle ligga i mitten. Hur tänkte Glenn att han skulle väcka sin sovande fru ? Det mantrat han upprepar under tiden han tvingat sig på bo om ( taget ur minnet ) ska inte knulla, ska inte knulla som hon beskriver i ett av förhören får mig att fundera över om Monika inte satt en gräns just där. Monikas egna ord i förhöret med polisen - har han gjort detta, så har han gjort det för min skull. Dessutom säger hon själv att hon sover väldigt lätt. Här är maken borta i över 1 timme, ljud när någon går in i en torkställning. En lägenhet på 90 kvm ? Det framkommer inte någonstans i förhör med Glenn att han skulle vara rädd för att Monika skulle vakna eller komma på honom.

Det skulle kunna förklara hennes obegripliga försvar av maken.
Att frun skulle vara helt oinvigd i planerna om trekant känns inte realistiskt.
Jag får citera mig själv helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nej, inte vad jag sett. Det är bara GS uppgifter i förhöret som antyder detta. Om han talar sanning så kan man anta att dom är utövande swingers. I annat fall känns det hela ganska kamikaze-liknande.

-"Hej älskling, jag vet att vi aldrig tidigare pratat om trekanter eller liknande. Men här kommer jag, mitt i natten, med en mycket yngre tjej än dig & undrar om du är sugen på att knulla lite"-
Citera
2018-12-10, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Aha, det finns alltså ett ekonomiskt perspektiv med i bilden?

Man kommer osökt att tänka på det här fallet:

En fråga nu, har den unga kvinnan i det aktuella fallet googlat på våldtäkt skadestånd före eller efter incidenten hemma hos det lite äldre paret

Klockan 9 på morgonen samma dag som det ägde rum sökte hon på våltäkt skadestånd ett par gången. Innan dess har hon chattat med någon Eduardo om att hon älskar 3 kanter etc och googlat lite porr.
Men allt om våldtäkt var efter inträffandet.
Citera
2018-12-10, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia

Det är med i fupen. Näst sista akten sid 55
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto