2018-12-09, 21:52
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
BO visste väl inte att han skulle på henne en andra gång.

Sedan får du komma ihåg att hon har åkt hela vägen från Göteborg till Stockholm, hon är själv, har ingenstans att ta vägen, det är mitt inatten, kolsvart ute, hon känner inte till gatorna och var hon är, var hon ska gå.

Kanske tänkte hon att hon faktiskt skulle låta första incidenten pasera, just för att inte "orsaka ramaskri", hon skulle ju arbeta, hög arbetsmoral, inte svika, ja allt detta tillsammans avgjorde att hon beslutade sig för att stanna men i rädslan satte hon på mobilen...lite som att ifall Glenn ändå kommer igen så har hon sin mobil påslagen. Kanske gjorde inspelningen henne lugnare för stunden?

Att inte ta hand om sig själv medför konsekvenser. Förövaren bär på största ansvaret men BO är inte fläckfri.
Man viftar inte med tusenlappar i Rinkeby kl 2 am ensam framför ett gäng. Man stannar inte hemma hos en man som gjort obehagliga inviter och som inte verkar fatta ett nej. Jag fryser, förlorar jobb, åker hem ensam, gör bort mig, you name it ist för att bli påsatt mot min vilja. Tydligen var det inte så farligt.

2+2=4
Citera
2018-12-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Konsekvens trumfar alltid.
Natur trumfar alltid.
Verklighet trumfar alltid.

...hur mycket du än gapar och skriker så kommer du fortfarande behöva bajsa, sova, äta. Jämställdhet finns inte. Det är bara en idé.
Det goda och det rättvisa kan bara åstadkommas genom en harmonisk anpassning av vårt samhälle till vår natur.
Alla bör därför ta ansvar...och i detta kan inte en misslyckad gök klassas som våldtäkt. Det drabbar de våldtagna som saknade ett val.
BO hade ett val. Hon valde fel.
...och det har ett pris. Man kan inte ha kakan och äta den.
Att mannen i fråga gjorde fel är utom tvivel men BO är inte utan ansvar i ärendet...och det fick hon uppleva.

Fast det tror du ju inte på och kan därför bara inte förstå varför världen inte ser ut som du vill att den ska göra.

Vi måste ta ansvar för våra gärningar. Det måste få kosta att stanna kvar i lägenheten av en vidrig typ. Det måste få kosta att inte ge sig av efter 20 inviter. Det måste få kosta att inte kämpa emot. Det måste få kosta att plocka fram mobilen i stället för att ge ett ordentligt slag på struphuvudet och ringa polisen.
Våra handlingar har ett pris.

...och detta gäller alla.

Du undrar varför BO inte gick ut mitt i natten efter första incidenten.

Undrar du lika mycket varför Glenn gick in till en sovande ung tjej, som dessutom hade dötten stängd till sitt sovrum?
Citera
2018-12-09, 21:58
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:

Undrar du lika mycket varför Glenn gick in till en sovande ung tjej, som dessutom hade dötten stängd till sitt sovrum?

...det var väl inte Glenn som inte ville ligga?
Citera
2018-12-09, 22:01
Medlem
Citat:
Att inte ta hand om sig själv medför konsekvenser. Förövaren bär på största ansvaret men BO är inte fläckfri.
Man viftar inte med tusenlappar i Rinkeby kl 2 am ensam framför ett gäng. Man stannar inte hemma hos en man som gjort obehagliga inviter och som inte verkar fatta ett nej. Jag fryser, förlorar jobb, åker hem ensam, gör bort mig, you name it ist för att bli påsatt mot min vilja. Tydligen var det inte så farligt.

2+2=4
Du svamlar BS. Frikänn du honom.

Utbildade i lag och ordning kommer definitivt inte göra det.

Koncentrera dig på hans agerande, blir slutsatsen den samma?
Citera
2018-12-09, 22:04
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Du svamlar BS. Frikänn du honom.

Utbildade i lag och ordning kommer definitivt inte göra det.

Koncentrera dig på hans agerande, blir slutsatsen den samma?

Var har jag skrivit att han är oskyldig?
Citera
2018-12-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aafastnej
Fast hela första dagen består bara om skadestånd.
Jag försöker ej ta bort skuld från någon om den nu gjort det. Tänkte bara att ingen skrivit om just det
Polisen brukar informera BO om vad som väntar, hur det går till i processen, vilka rättigheter BO har osv.

Hon var så rädd för att bli outad. Klart man googlar om allt.
Citera
2018-12-09, 23:23
Medlem
Contants avatar
Citat:
Jag hade inte googlat eftersom jag i hennes sits aldrig blivit ”våldtagen”.
Hon kunde stuckit därifrån tusen ggr innan det vev som det blev.
Inte ens efteråt var hon säker.

Sådant skadar, som sagt, riktiga offer. Precis som när vi tar emot ”flyktingar” som inte är det.
Det är otroligt orättvist mot flyktingar.

Hon ÄR ett RIKTIGT offer. Att du inte besitter kunskapen att tyda lagen, det är ditt problem. Finns nog kurser för det om man tycker att det är svårt på egen hand.

Du ska ju ha lite stilpoäng att du lyckas dra in flyktingar i denna tråd.

Finns några riktiga stolpskott i denna tråd som jag hoppas lever långt ifrån mig och mina kvinnliga familjemedlemmar och nära. Att vissa människor har så svårt för att förstå vad "nej" innebär, gör mig rädd på riktigt. Trodde att samtyckeslagen var en överdrift i förmyderiet. Jag hade fel...Tack Gud för den lagen. Nu kanske alla "goa Glenn's" på våra gator kan försvinna ett tag.
Citera
2018-12-10, 00:37
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contant
Hon ÄR ett RIKTIGT offer. Att du inte besitter kunskapen att tyda lagen, det är ditt problem. Finns nog kurser för det om man tycker att det är svårt på egen hand.

Du ska ju ha lite stilpoäng att du lyckas dra in flyktingar i denna tråd.

Finns några riktiga stolpskott i denna tråd som jag hoppas lever långt ifrån mig och mina kvinnliga familjemedlemmar och nära. Att vissa människor har så svårt för att förstå vad "nej" innebär, gör mig rädd på riktigt. Trodde att samtyckeslagen var en överdrift i förmyderiet. Jag hade fel...Tack Gud för den lagen. Nu kanske alla "goa Glenn's" på våra gator kan försvinna ett tag.

Offer är hon ju. För sexuella trakasserier absolut. Men knappast våldtäkt. Sedan att vi har knäppa lagar som kallar sexuella trakasserier för våldtäkt och ger alla som kommer in i landet rätten att söka asyl är en annan sak.

Precis som i fallet med Advokatbyrån Dubio så handlar det om att två människor som inte har alla hästar i stallet sammanstrålar. En som inte fattar subtila signaler och en som inte förmår att ge tydliga signaler.
Det är mycket sorgligt och visst borde lagen sätta ner foten här och straffa dom som beter sig illa. Men att kalla det våldtäkt och kasta de skydiga i fängelse ett par år måste väl alla inse är överdrivet?

Stopp - Min kropp!!! Hoppas att nya generationer lär sig att säga ifrån tydligt.
Citera
2018-12-10, 00:43
Medlem
Browndawgs avatar
Vad fasen, Leif GW har ju pratat om detta på Nyhetsmorgon upptäcker jag nu. Har inte sett att det uppmärksammats i tråden heller? Kanske har jag missat det isf.

Han menar ju som jag gör, att före halvårsskiftet hade detta aldrig ens gått till åtal! Det blir samtyckeslagen som blir aktuell i detta fall.

Här kan ni se honom prata om det
https://youtu.be/287DCnVjK_M

Har läst några här inne som vill ha detta till grov våldtäkt. Förstår överhuvudtaget inte hur ni kan tro något sådant. Det hade inte ens räckt för våldtäkt enligt äldre lagen. Före sommaren hade detta inte räknats som våldtäkt i lagens mening, för att tala klarspråk.
Citera
2018-12-10, 00:44
Medlem
marcarolos avatar
Citat:

Fast Glenn säger väl att dörren var öppen? Att han såg henne ligga och lida i en alldeles för varm tröja? Att han ville hjälpa henne?

Även om han betett sig som en idiot så är det ett mycket större steg att öppna en dörr än att gå in genom en öppen dörr.
Citera
2018-12-10, 01:31
Medlem
heriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Fast Glenn säger väl att dörren var öppen? Att han såg henne ligga och lida i en alldeles för varm tröja? Att han ville hjälpa henne?

Även om han betett sig som en idiot så är det ett mycket större steg att öppna en dörr än att gå in genom en öppen dörr.
Argumentation kan jämföras med Martin Timells :Vill på en gentlemanns vis hjälpa den stackars kvinnan
Citera
2018-12-10, 01:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aafastnej
Ingen av er som reagerar på att hon googlat på våldtäkt skadestånd och rape quotes? En jäkla massa

Aha, det finns alltså ett ekonomiskt perspektiv med i bilden?

Man kommer osökt att tänka på det här fallet:

En fråga nu, har den unga kvinnan i det aktuella fallet googlat på våldtäkt skadestånd före eller efter incidenten hemma hos det lite äldre paret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in