Citat:
Ursprungligen postat av
Contant
Hon ÄR ett RIKTIGT offer. Att du inte besitter kunskapen att tyda lagen, det är ditt problem. Finns nog kurser för det om man tycker att det är svårt på egen hand.
Du ska ju ha lite stilpoäng att du lyckas dra in flyktingar i denna tråd.
Finns några riktiga stolpskott i denna tråd som jag hoppas lever långt ifrån mig och mina kvinnliga familjemedlemmar och nära. Att vissa människor har så svårt för att förstå vad "nej" innebär, gör mig rädd på riktigt. Trodde att samtyckeslagen var en överdrift i förmyderiet. Jag hade fel...Tack Gud för den lagen. Nu kanske alla "goa Glenn's" på våra gator kan försvinna ett tag.
Offer är hon ju. För sexuella trakasserier absolut. Men knappast våldtäkt. Sedan att vi har knäppa lagar som kallar sexuella trakasserier för våldtäkt och ger alla som kommer in i landet rätten att söka asyl är en annan sak.
Precis som i fallet med Advokatbyrån Dubio så handlar det om att två människor som inte har alla hästar i stallet sammanstrålar. En som inte fattar subtila signaler och en som inte förmår att ge tydliga signaler.
Det är mycket sorgligt och visst borde lagen sätta ner foten här och straffa dom som beter sig illa. Men att kalla det våldtäkt och kasta de skydiga i fängelse ett par år måste väl alla inse är överdrivet?
Stopp - Min kropp!!! Hoppas att nya generationer lär sig att säga ifrån tydligt.