2019-01-03, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Nja, däremot är det väääääldigt ovanligt att man hinner/väljer att spela in sin egen våldtäkt. Man kan ju fundera hur man tänker då? "Vänta lite så ska jag slå på telefonen, sen kan du våldta mig!" "Kan du inte våldta mig en gång till så jag kan spela in det och ha bevis!" (Är det så hon tänker när hon sitter där på balkongen och röker med GS)

Nu är ju GS beteende riktigt bedrövligt på många sätt och vis. Tror att 99,9% av den manliga befolkningen valt att stanna när hon säger Nej första gången. Men hon kanske säger nej på ett lite fnittrigt och motsägelsefullt sätt. Om hon har sagt nej överhuvudtaget.

Vi får väl se, jag tror att GS åker dit eftersom han suttit i 2,5 månader redan.

Känns rätt klart? 2 år till 2,5 år - minsta straffet för våldtäkt.
Citera
2019-01-03, 21:13
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Nu var det väl inte GS som hängt på parsidor och porrsidor om jag minns rätt? Eller kanske hade han och MA detta som en liten krydda i relationen.
Däremot hittades en del webhistorik/porr i BO/JBs mobil, bland annat om trekanter och sex med äldre t o m incestporr.
Antar att det var försvaret som tagit fram denna historik för att bygga upp ett resonemang att BO fantiserade om detta och också kanske riggat situationen. Nu är det ju inte olagligt att porrsurfa förvisso.
Jo det var GS som var medlem på någon sexsida enligt en postare här. Vet ej om det är sant men det skulle förvåna mig föga.
Självklart blir det fällande dom, med lite kändisrabatt kanske.
Citera
2019-01-03, 21:35
Medlem
Var det inte nån som skrev att han hade talat med någon som hört inspelningen, och att den var rätt värdelös.

Bara för att man hör ett nej så betyder inte det att hon sagt nej till de saker alla tror att hon sagt nej till. Han kan till exempel ha frågat, vill du att jag ska gå? är du trött? Ska jag sluta?

Sen så tror jag visst att man tar hänsyn till hennes tidigare leverne när det gäller droger och försök till att muta personer för att hålla tyst osv.

Rattfyllerister till exempel, döms väl olika beroende på hur många gånger dom har åkt fast?
Rätta mig gärna om jag har fel. Jag spekulerar som sagt
Citera
2019-01-03, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Den rådande teorin bland knäppskallarna verkar vara att hon på något vis förhäxat honom utan att han märkt av det själv.

Vi spekulerar allihop, inklusive du, så du är lika mycket knäppskalle som oss andra
Citera
2019-01-04, 00:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Var det inte nån som skrev att han hade talat med någon som hört inspelningen, och att den var rätt värdelös.

Bara för att man hör ett nej så betyder inte det att hon sagt nej till de saker alla tror att hon sagt nej till. Han kan till exempel ha frågat, vill du att jag ska gå? är du trött? Ska jag sluta?

Sen så tror jag visst att man tar hänsyn till hennes tidigare leverne när det gäller droger och försök till att muta personer för att hålla tyst osv.

Rattfyllerister till exempel, döms väl olika beroende på hur många gånger dom har åkt fast?
Rätta mig gärna om jag har fel. Jag spekulerar som sagt

GS döms för vad han gjort den natten, om hon så vore en massmördare så har det noll betydelse i detta fall, han döms för det rätten bedömer att han gjort, varken mer eller mindre.
Citera
2019-01-04, 01:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja, visst kan hon det. Det finns ju en del märkligheter i hennes beteende både före, under och efter övergreppen. Efter den första delen/övergreppet/sexet sätter sig BO och GS på balkongen och röker och snackar. Därefter går dom in i rummet igen, hon slår på inspelningen på sin mobil och kör en vända till. Varför lämnade hon inte lägenheten?

Hon var väl kanske sugen på GS, hon har ju googlat på sex med äldre och ville kanske förverkliga sina fantasier? Det är inget ovanligt att unga kvinnor gillar daddy stuket och att känna sig lite dirty. .

Citat:
Vi får väl se, domen kommer väl imorgon

Ja det ska bli intressant.
Citera
2019-01-04, 01:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Finns det något som tyder på det när du läser förhören i fup:en? Hur gick det till menar du när hon lockade Glenn i fällan och varför har han inte sagt något om det i förhören?

GS var kanske inte ens medveten om att han gick rakt in i en honungsfälla?

Du vet, kvinnlig list och sånt där
Citera
2019-01-04, 08:07
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
GS var kanske inte ens medveten om att han gick rakt in i en honungsfälla?

Du vet, kvinnlig list och sånt där
Hitta bara en trovärdig förklaring till hur det gått till. Glenn har själv berättat att det var hans att gå in till MÄ när hon låg och sov. Hur får du det till att det skulle vara någon slags sexfälla? Hur lockade hon in honom i det och varför har han inte sagt något i förhören om hur han skulle ha lockats in till henne? Allt var ju Glenns initiativ.
Citera
2019-01-04, 10:21
Medlem
Kommer domen kl 11 idag?
Citera
2019-01-04, 10:48
Medlem
Ja.
Citera
2019-01-04, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Javisst, men jag menade inte något allmänt om att TS och HR kan bedöma olika då och då. Nodangerontheroof är säker på att GS kommer bli friad av HR. Jag vill bara veta vad just den användaren baserar sin bestämda uppfattningen på. Själv vill jag inte uttala mig om HR förrän jag läst domen och ser hur klokt eller oklokt TR motiverat sin dom.

Precis som en annan användare skrev. Tingsrätten är rena lotteriet där domarna kör över nämndemännen som nickar och säger ja tack och amen till allt. I hovrätten är det erfarna jurister som hackar sönder målet i småbitar.
Citera
2019-01-04, 11:02
Medlem
3 års fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här