Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-15, 16:40
Medlem
Bajsfacistens avatar
http://www.dagensjuridik.se/2014/10/da-kommer-jag-bli-rik-dom-mot-15-arig-flicka
Citat:
Den 15-åriga flickan anmälde två tonårspojkar för våldtäkt. Flickans väninna vittnade dock om att det handlade om frivilligt sex och en chatkonversation stärkte den bilden. Flickan friades i tingsrätten men fälldes av hovrätten för ett fall av falsk till-vitelse. Högsta domstolen beslutar nu att inte ta upp fallet

[...]

Polisen upprättade en anmälan om falsk tillvitelse och i flickans telefon hittades också SMS och en chattkonversation som stärkte misstankarna. Chatkonversationen handlade bland annat om det skadestånd som flickan skulle kunna få: "Å då kommer jag bli rik
.

Någon som vet något mer, vem är denna tjej? Hur fan kan man göra så.

Med tanke på att en våldtäkt brukar generera ca 100 000 kr i intäkt för offret i skadestånd så 2 x 100 000 = 200 000 kr. Kontantinsatsen för ett huslån på 2 miljoner, allt för att knulla och ljuga lite.
Senast redigerad av Bajsfacisten 2014-10-15 kl. 16:50.
Citera
2014-10-15, 16:51
Medlem
gato12s avatar
Hur blir man rik för att man anmäler våldtäkter?

Visst får man skadestånd men det är ju inga astronomiska summor det rör sig om.
Citera
2014-10-15, 17:00
Medlem
Det här är ett enda av de ca 50% anmälda okynnesfallen som finns/år.

Läs fallet Assange.

Det brukade vara populärt att anmäla att man våldtagits utomlands förut - man anmäler till snuten på Arlanda.

DÅ BRUKADE försäkringsbolagen betala ut 100.000 SEK (hemförsäkring) utan minsta bevis.
Citera
2014-10-15, 17:03
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

För en vanlig 15-16-årig tjej så är det ganska mycket eller?
Citera
2014-10-15, 17:06
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
För en vanlig 15-16-årig tjej så är det ganska mycket eller?

Joo, det är sant.

Men så klart inte värt det för vad man kan tjäna på det. För att inte tala om det etiska i det hela.
Citera
2014-10-15, 17:07
Medlem
JanneKs avatar
Citat:

För en 15-åring så är nog t.o.m. 50 000 kr enormt mycket pengar. Det är ju bara att kolla på Tonårsbossen för att se hur 18-åringar reagerar när de får hela 27 000 kr att spendera...

Förresten: hur många välanpassade, svenska 15-åringar spenderar sina helger med att festa på boenden för "ensamkommande flyktingbarn"? Det låter som en ung flicka med allvarliga daddy issues.
Citera
2014-10-15, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sissen
Så oerhört dåligt gjort av henne! Är just såna idioter som gör att ingen tror på dom som verkligen blir våldtagna!

Åh vad arg jag blir
Precis. Om hon en dag faktiskt blir våldtagen så kommer detta knappast ligga till hennes favör.

Hon tänkte inte på konsekvenserna en enda sekund.
Citera
2014-10-15, 17:15
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
Precis. Om hon en dag faktiskt blir våldtagen så kommer detta knappast ligga till hennes favör.

Hon tänkte inte på konsekvenserna en enda sekund.

15 åriga tjejer brukar inte tänka onödigt mycket.
Citera
2014-10-15, 17:18
Medlem
Citat:
Joo, det är sant.

Men så klart inte värt det för vad man kan tjäna på det. För att inte tala om det etiska i det hela.

Vilken etik? tänk på hur mycket smink och kläder hon kan köpa för dom pengarna, Hon kan ju också köpa nyaste ifånen. Lätt värt att förstöra 2 personers liv för.

Hon är väldigt ung men horan måste hängas ut så inte fler person riskerar att få sina liv förstörda.
Citera
2014-10-15, 17:23
Medlem
Lawlines avatar
Jag tycker att hon ska betala skadestånd till pojkarna på 2x100 000:-. Allt för att markera vad som är rätt och fel. Vad fick hon för straff? En klapp på axeln och en tillsägelse att gör inte om det....
Citera
2014-10-15, 17:25
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Evidence
Vilken etik? tänk på hur mycket smink och kläder hon kan köpa för dom pengarna, Hon kan ju också köpa nyaste ifånen. Lätt värt att förstöra 2 personers liv för.

Hon är väldigt ung men horan måste hängas ut så inte fler person riskerar att få sina liv förstörda.

Jag håller med horungen bör hängas ut så att andra unga män inte råkar ut för hennes galenskap. Utvecklingen vi ser är mycket allvarlig. Det är tyvärr inte sista gången det här händer. Jag ser därför att man bör göra en lagändring där straffet för falsk tillvitelse skärps, i synnerhet kring fall gällande våldtäkt.

/ Leif
Citera
2014-10-15, 17:28
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
http://www.dagensjuridik.se/2014/10/da-kommer-jag-bli-rik-dom-mot-15-arig-flicka
.

Någon som vet något mer, vem är denna tjej? Hur fan kan man göra så.

Med tanke på att en våldtäkt brukar generera ca 100 000 kr i intäkt för offret i skadestånd så 2 x 100 000 = 200 000 kr. Kontantinsatsen för ett huslån på 2 miljoner, allt för att knulla och ljuga lite.

Det är sällan det blir så mycket som 100 000 kr i skadestånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in