2019-01-03, 11:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vad tror du gör att HR skulle döma annorlunda? Vad i bevis, vittnesmål etc skulle få dem att fria honom?
Tingsrätten är allt som oftast ett rent lotteri, speciellt i lite känsligare fall där nämndemännen kör över juristerna allt som oftast.

Det finns en vits i juristkretsar om just detta:
Två hovrättsdomare sitter & käkar lunch. In rusar en man & skriker -"Din hund har bitit mig, jag vill ha ersättning"- Den ene domaren tar upp tusen kronor & ger till mannen, som sedan går ut igen.

Domare 1: -"Men du har väl ingen hund?"-
Domare 2: -"Nej, men man vet aldrig hur det hade gått i Tingsrätten"-
Citera
2019-01-03, 12:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Varför skulle hon stå som ett fån? Han har hur som helst haft sex, iallafall fingrat och slickat lite, på en annan kvinna. Om Monika inte var med på det och inte är okej med det är det skäl nog för henne att begära skilsmässa. Hade själv aldrig accepterat liknande scenario i mitt eget hem med mig sovandes i lägenheten.
Hade GS inte hängt på sidor för parsex och velat köra oskyddat, var det någon som skrev här. Om det är sant, och om Monkan varit vetandes i så fall, kan man undra över.
Citera
2019-01-03, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vad tror du gör att HR skulle döma annorlunda? Vad i bevis, vittnesmål etc skulle få dem att fria honom?

I tingsrätten sitter det i mesta fall dom som kan precis noll om juridik. Dom håller alltid med domaren i hans resonemang. I hovrätten blir det mer juridik. Glenn är ute till sommaren.
Citera
2019-01-03, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hade GS inte hängt på sidor för parsex och velat köra oskyddat, var det någon som skrev här. Om det är sant, och om Monkan varit vetandes i så fall, kan man undra över.

Nu var det väl inte GS som hängt på parsidor och porrsidor om jag minns rätt? Eller kanske hade han och MA detta som en liten krydda i relationen.
Däremot hittades en del webhistorik/porr i BO/JBs mobil, bland annat om trekanter och sex med äldre t o m incestporr.
Antar att det var försvaret som tagit fram denna historik för att bygga upp ett resonemang att BO fantiserade om detta och också kanske riggat situationen. Nu är det ju inte olagligt att porrsurfa förvisso.
Citera
2019-01-03, 12:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tingsrätten är allt som oftast ett rent lotteri, speciellt i lite känsligare fall där nämndemännen kör över juristerna allt som oftast.

Det finns en vits i juristkretsar om just detta:
Två hovrättsdomare sitter & käkar lunch. In rusar en man & skriker -"Din hund har bitit mig, jag vill ha ersättning"- Den ene domaren tar upp tusen kronor & ger till mannen, som sedan går ut igen.

Domare 1: -"Men du har väl ingen hund?"-
Domare 2: -"Nej, men man vet aldrig hur det hade gått i Tingsrätten"-

Javisst, men jag menade inte något allmänt om att TS och HR kan bedöma olika då och då. Nodangerontheroof är säker på att GS kommer bli friad av HR. Jag vill bara veta vad just den användaren baserar sin bestämda uppfattningen på. Själv vill jag inte uttala mig om HR förrän jag läst domen och ser hur klokt eller oklokt TR motiverat sin dom.
Citera
2019-01-03, 13:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Däremot hittades en del webhistorik/porr i BO/JBs mobil, bland annat om trekanter och sex med äldre t o m incestporr.

Visst är det märkligt, JB porrsurfar och gillar helt uppenbart trekanter och sex med äldre och sen uppstår en rätt speciell situation hemma hos GS och MA, frågan är bara om sex var det primära syftet med hennes besök hos det äldre paret?

Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Antar att det var försvaret som tagit fram denna historik för att bygga upp ett resonemang att BO fantiserade om detta och också kanske riggat situationen.

Det går inte att utesluta att "BO" har riggat situationen eller så fick hon kalla fötter helt plötsligt. BO:s tidigare historik visar också på att hon ej drar sig för att ljuga när hon blir ertappad med kola på krogen och att hon då försöker muta sig ur situationen. Med tanke på detta så kan hon mycket väl ha riggat situationen hemma hos GS och MA.
Citera
2019-01-03, 14:41
Medlem
HappySadHarrys avatar
Visst kan det bli så att HR ändrar TR dom, men inte i skuldfrågan. I vart fall inte i åtalspunkt två där bevisningen är glasklar. GS har tillstått de sexuella handlingarna och det finns på inspelning att MÄ sagt nej till dem. Enklare än så kan det knappast bli för en domstol.

Däremot finns det ett stort utrymme för att komma till olika slutsatser i påföljdsfrågan då det finns både försvårande och förmildrande omständigheter att ta hänsyn till.

Försvårande är att hon blev överfallen i sömnen på en utsatt plats där hon hamnade i en gisslanliknande situation. Det var ett utdraget och upprepat förlopp där hon hade anledning att frukta för sitt liv.

Förmildrande är att det inte förekommit något hot och inte våld i någon direkt mening även om åtalet innefattar att han slitit av henne byxorna och betvingat henne med sin kroppstyngd. Dessutom har han till sin fördel i påföljdsfrågan att han är tidigare ostraffad.

Grundtippset är att han får två år.
Citera
2019-01-03, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Visst är det märkligt, JB porrsurfar och gillar helt uppenbart trekanter och sex med äldre och sen uppstår en rätt speciell situation hemma hos GS och MA, frågan är bara om sex var det primära syftet med hennes besök hos det äldre paret?

Ja, detta har säkert försvaret lyft fram. Nu tror jag i o f s att de flesta som har diverse porrfantasier inte genomför dom i verkligheten

Det går inte att utesluta att "BO" har riggat situationen eller så fick hon kalla fötter helt plötsligt. BO:s tidigare historik visar också på att hon ej drar sig för att ljuga när hon blir ertappad med kola på krogen och att hon då försöker muta sig ur situationen. Med tanke på detta så kan hon mycket väl ha riggat situationen hemma hos GS och MA.

Ja, visst kan hon det. Det finns ju en del märkligheter i hennes beteende både före, under och efter övergreppen. Efter den första delen/övergreppet/sexet sätter sig BO och GS på balkongen och röker och snackar. Därefter går dom in i rummet igen, hon slår på inspelningen på sin mobil och kör en vända till. Varför lämnade hon inte lägenheten?

Vi får väl se, domen kommer väl imorgon
Citera
2019-01-03, 15:07
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Finns det något som tyder på det när du läser förhören i fup:en? Hur gick det till menar du när hon lockade Glenn i fällan och varför har han inte sagt något om det i förhören?
Citera
2019-01-03, 15:20
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Finns det något som tyder på det när du läser förhören i fup:en? Hur gick det till menar du när hon lockade Glenn i fällan och varför har han inte sagt något om det i förhören?
Den rådande teorin bland knäppskallarna verkar vara att hon på något vis förhäxat honom utan att han märkt av det själv.
Citera
2019-01-03, 18:23
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Den rådande teorin bland knäppskallarna verkar vara att hon på något vis förhäxat honom utan att han märkt av det själv.
Hahaha! Det är för väl att domen kommer i morgon

Och då kan vi väl alla spekulera lite över vad tingsrättens beslut blir. En slags tävling eller något

Jag gissar på fällande dom i båda fallen. Det finns bara en inspelning av den sista punkten på åtalet och där är det tydligt att hon säger "nej" och "jag vill inte" så många gånger att det står tydligt att hon inte vill och absolut inte gett något medgivande. Glenn har väl mer eller mindre erkänt omständigheterna även om han förnekar att han begått något brott. Jag gissar att tingsrätten också kommer att skriva att MÄ ger ett trovärdigt intryck och att det stöds av övriga förhör och omständigheter.
Citera
2019-01-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry

Nja, däremot är det väääääldigt ovanligt att man hinner/väljer att spela in sin egen våldtäkt. Man kan ju fundera hur man tänker då? "Vänta lite så ska jag slå på telefonen, sen kan du våldta mig!" "Kan du inte våldta mig en gång till så jag kan spela in det och ha bevis!" (Är det så hon tänker när hon sitter där på balkongen och röker med GS)

Nu är ju GS beteende riktigt bedrövligt på många sätt och vis. Tror att 99,9% av den manliga befolkningen valt att stanna när hon säger Nej första gången. Men hon kanske säger nej på ett lite fnittrigt och motsägelsefullt sätt. Om hon har sagt nej överhuvudtaget.

Vi får väl se, jag tror att GS åker dit eftersom han suttit i 2,5 månader redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in