Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-11, 22:42
  #4513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ja, det är ju toppen! Men vad är skillnaden mot den tidigare verkligheten.? Jag närmar mig lite av hennes intimare delar efter lite div.hångel. Plötsligt säger hon nej, jag vill inte att du tar där. Om jag då försöker en gång till innan det avstyrs. Vad kallar du det då? Om jag samtidigt hade haft mitt påklädda kön mot hennes påklädda kön. Då är det våldtäkt eller? Utan varken våld eller täkt. Fortfarande bara ett försök att förföra. Man lever ju på hoppet. Det är ju en del av spelet att spela lite svåra, för en del kvinnor.

Om hon skulle lätta lite på notståndet och skäppa till, njuta hela akten och allt är frid och fröjd. Då kan jag åka samtyckeslagen om jag inte har ett dokument där hon säger ”ja”, eller?

Oktsam våldtäckt? I mina öron låter det lika märkligt som att säga ”oktsam misshandel” Kan det vara vad som har hetat sexuellt utnyttjande tidigare? T.ex när npgon däckat av alkohol eller annat.

Edit: Grov våldtäkt. När ska vi använda den? Eller så här: om detta fallet kan gå som grov våldtäkt, vad ska vi rubricera överfallsvåldtäkter med riktiga inslag av våld som? Säkerligen fryslagg och riktiga trauman.

Du ska sluta efter du fått ett nej och inte försöka en gång till. Säger tjejen nej innebär det att hon inte är med på noterna. Det är ingen våldtäkt, men om du fortsätter kan du anmälas för sexuellt övergrepp.
Sexuellt övergrepp är brett, allt från att någon tar på dig mot din vilja, tvingar dig att kolla på porr, pratar med dig på ett sexualiserat sätt mot din vilja, tvingas bevittna sexuella handlingar, att någon försöker övertala dig till sex osv

Om en tjej säger nej till dig så sluta försök få henne att knulla, så är du safe
Citera
2018-12-11, 22:47
  #4514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Hon säger det i förhören, samtidigt som hon talar ner BO och försvarar Glenn. Jag tolkar ju det hon säger som att hon lägger skulden på BO.

Ja, MA försöker hitta en rimlig förklaring i sitt tillstånd. Hon har ju en del märkliga uttalanden i förhören. Det intressanta blir ju om hon står fast vid dessa under rättegången.
Citera
2018-12-11, 23:01
  #4515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Frågan är om Monika ser på det hela lite annorlunda idag? Det var minst sagt fult gjort att skuldbelägga offret och inte vidare snyggt gjort att hävda att hon är lättfotad och måste ha lockat Glenn till det samt att hon är ful och tjock och att Glenn därför inte borde ha något intresse av henne. Men jag gissar att Monika var i chock och agerade därefter. Då fanns ju heller inga utskrifter av inspelningen som visar att Glenn var drivande och att MÄ många gånger sa nej.

Monika ansåg också att MÄ borde gått till henne istället för polisen. Frågan är vad det skulle ha gett? "Öh, ursäkta, men din man har precis våldtagit mig". "Va! Nej, omöjligt. Du har säkert bjudit ut dig för du är lättfotad och inte att lita på. Dessutom tycker Glenn att du är ful och tjock". Yeeaaahh! Det var nog ett bra val att vända sig till polisen istället.

Men uppenbarligen fann Glenn något attraktivt i MÄ. Frågan Monika borde ställa sig är istället vad en ung söt 27-åring ser för attraktivt i en 58-årig f.d. fotbollsspelare? Inspelningen vittnar om att hon inte verkade intresserad. Kanske vore en ursäkt från Monika till MÄ på sin plats?

Ett mycket bra inlägg,och jag spinner vidare lite på det.
Jag tror också att MA befinner sig i chock och i någon slags förnekelse om att hennes man och stora kärlek har haft åtrå till någon annan än henne.En viss hybris tycks hon också besitta när man läser förhören med henne.

Kan absolut förstå att hon i ett första skede inte tror GS om detta,utan genast vill försvara honom.Hennes "perfekta make" visar sig vara en simpel kåtbock som stöter på deras 26åriga vän och medarbetare som skall sova över hos dem.BO har dessutom en vänskapsrelation med MAs barn,finns många offer i det här,och jag hoppas MA på något vis kan ställa till rätta hennes oöverlagda ord som blev sagda i affekt.
Sedan om MA fortsätter sitt förhållande med GS så får hon nog vara beredd på att folk tycker att hon är lite blåst och har skygglappar.

När skribenter här i tråden läst fupen och ändå skriver idiotinlägg som skall misskreditera BO,då blir jag upprörd.
Det finns inga tvivel om att BO har varit med om ett trauma,och GS kommer att bli dömd.
Att läsa om vad MA säger,och även läsa inlägg här på flashback där vissa tycks ha en 1800-tals inställning till mäns sexualitet är ledsamt,och det blir som ännu ett övergrepp.
De flesta män begår inte övergrepp eller försöker tjata sig till sex hos övernattande gäster,det måste vara något fel i huvudet på GS.

Jag hoppas att BO får allt stöd hon behöver,och så småningom kan komma över detta,för ingen skall behöva bli utsatt för det hon blev.
Hoppas nu bara att hon orkar stå sig stark genom rättegången,för kanske kan hennes vittnesmål förhindrar att GS förgriper sig på någon annan kvinna framöver.
__________________
Senast redigerad av vigusa 2018-12-11 kl. 23:22. Anledning: felskrivning
Citera
2018-12-11, 23:11
  #4516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ja, det är ju toppen! Men vad är skillnaden mot den tidigare verkligheten.? Jag närmar mig lite av hennes intimare delar efter lite div.hångel. Plötsligt säger hon nej, jag vill inte att du tar där. Om jag då försöker en gång till innan det avstyrs. Vad kallar du det då? Om jag samtidigt hade haft mitt påklädda kön mot hennes påklädda kön. Då är det våldtäkt eller? Utan varken våld eller täkt. Fortfarande bara ett försök att förföra. Man lever ju på hoppet. Det är ju en del av spelet att spela lite svåra, för en del kvinnor.

Om hon skulle lätta lite på notståndet och skäppa till, njuta hela akten och allt är frid och fröjd. Då kan jag åka samtyckeslagen om jag inte har ett dokument där hon säger ”ja”, eller?

Oktsam våldtäckt? I mina öron låter det lika märkligt som att säga ”oktsam misshandel” Kan det vara vad som har hetat sexuellt utnyttjande tidigare? T.ex när npgon däckat av alkohol eller annat.

Edit: Grov våldtäkt. När ska vi använda den? Eller så här: om detta fallet kan gå som grov våldtäkt, vad ska vi rubricera överfallsvåldtäkter med riktiga inslag av våld som? Säkerligen fryslagg och riktiga trauman.

Men du skall väl för fan inte över huvud taget gå in och väcka en sovande familjär gäst mitt i natten och ofreda sexuellt?
Citera
2018-12-11, 23:47
  #4517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, MA försöker hitta en rimlig förklaring i sitt tillstånd. Hon har ju en del märkliga uttalanden i förhören. Det intressanta blir ju om hon står fast vid dessa under rättegången.
Hon lär knappast vittna under ed eftersom hon är gift med den tilltalade så det blir lågt bevisvärde på hennes vittnesmål.
Ungefär som när Fru Frostenson vittnade i hovrätten för JCA.
Citera
2018-12-12, 02:34
  #4518
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Det ironiska är att Monika skyller på BO att hennes värld går sönder. När det är Monikas uttalanden om BO som gör att hon framställs dåligt och kommer vara det som gör att människor ser ner på henne, våldtäkt eller inte. Hon hade kunnat stötta Glenn utan att tala illa om BOs utseende och vanor. Undrar hur hennes vänner som varit engagerade i tystnad tagning, metoo och liknande tänker om den biten
Ja, jag har inte heller några problem med att Monika stöttar sin make. Det är bara bra. Han är inte dömd än och det kan finnas många anledningar att stötta och försvara honom, för barnens skull, för familjens skull, för att visa att man står bakom honom etc. Men den fullständiga demoniseringen av MÄ är så infantilt dåligt och uselt gjort av Monika. Ett agerande jag bara ser ner på. Men som sagt, Monika hade inte hela bilden klar för sig vid förhören och jag hoppas att hon nu ser att det var hennes make som var drivande samt att det finns en anledning till att han idag sitter häktad. Jag hoppas att Monika inte inför sina vänner och inför anställda på kaféet fortsätter att svartmåla MÄ utan tonar ner det hela och låter rättsprocessen utreda vad som hänt. Att som offer först bli utsatt för att mot sin vilja (många upprepade nej) tvingas till sexuella handlingar med rent ut sagt en gammal (allt är relativt i jämförelse) gubbe och sedan anklagad av dennes fru för att vara lösaktigt och drivande måste kännas. Jag hoppas att MÄ får all stöttning som bara finns från andra människor. Hon har inte gjort något fel.
Citera
2018-12-12, 03:14
  #4519
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Ett mycket bra inlägg,och jag spinner vidare lite på det.
Jag tror också att MA befinner sig i chock och i någon slags förnekelse om att hennes man och stora kärlek har haft åtrå till någon annan än henne.En viss hybris tycks hon också besitta när man läser förhören med henne.

Kan absolut förstå att hon i ett första skede inte tror GS om detta,utan genast vill försvara honom.Hennes "perfekta make" visar sig vara en simpel kåtbock som stöter på deras 26åriga vän och medarbetare som skall sova över hos dem.BO har dessutom en vänskapsrelation med MAs barn,finns många offer i det här,och jag hoppas MA på något vis kan ställa till rätta hennes oöverlagda ord som blev sagda i affekt.
Sedan om MA fortsätter sitt förhållande med GS så får hon nog vara beredd på att folk tycker att hon är lite blåst och har skygglappar.

När skribenter här i tråden läst fupen och ändå skriver idiotinlägg som skall misskreditera BO,då blir jag upprörd.
Det finns inga tvivel om att BO har varit med om ett trauma,och GS kommer att bli dömd.
Att läsa om vad MA säger,och även läsa inlägg här på flashback där vissa tycks ha en 1800-tals inställning till mäns sexualitet är ledsamt,och det blir som ännu ett övergrepp.
De flesta män begår inte övergrepp eller försöker tjata sig till sex hos övernattande gäster,det måste vara något fel i huvudet på GS.

Jag hoppas att BO får allt stöd hon behöver,och så småningom kan komma över detta,för ingen skall behöva bli utsatt för det hon blev.
Hoppas nu bara att hon orkar stå sig stark genom rättegången,för kanske kan hennes vittnesmål förhindrar att GS förgriper sig på någon annan kvinna framöver.
Ett väl skrivet inlägg från din sida som jag helt håller med i

Det stora problemet är att Glenn verkar vara fullständigt översexuell. Snart 60 år och pratar om trekant med sin hustru. Att utöver det också försöka lägra en av hustruns anställda när hon sover över hos dem inför ett jobb, det är inte normalt. När det också är tydligt att MÄ inte verkar ha något intresse för den mer än dubbelt så gamle f.d. fotbollsspelaren genom att ett flertal gånger säga nej och be honom gå och lägga sig, så fortsätter karln. Han är nu så kåt att han håller på att spricka och kan inte ta ett nej. Inte ens vetskapen om att hans fru ligger och sover i lägenheten kan hålla honom tillbaka. Det gör det hela mer "spännande" bara.

Glenn kan inte kontrollera sin sexualitet och det är ett mycket primitivt beteende och det är det som har lett till den situation som familjen nu är utsatt för. Glenn kan inte kontrollera sina sexuella drifter och sitter därför häktad och Monika får nu varje dag gå till kaféet ensam. De anställda vet att Glenn försökt lägra deras arbetskamrat. Monikas och Glenns vänner vet. Många besökare vet vad som hänt. Det kanske då kan vara befriande och en försvarsmekanism att skylla på sin anställde för att ha bjudit ut sig och att hon är lösaktig. Men det är så otroligt fult gjort när problemet i själva verket ligger i att hennes make inte kan kontrollera sin sexualitet. Förhoppningsvis kan han få hjälp med det i fängelset. De kan säga varje dag till varandra att "det var tur att vi träffades igen". Men det hjälper föga när ena parten inte klarar av att vara trogen och uppfylla äktenskapslöftena.
Citera
2018-12-12, 07:18
  #4520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Du ska sluta efter du fått ett nej och inte försöka en gång till. Säger tjejen nej innebär det att hon inte är med på noterna. Det är ingen våldtäkt, men om du fortsätter kan du anmälas för sexuellt övergrepp.
Sexuellt övergrepp är brett, allt från att någon tar på dig mot din vilja, tvingar dig att kolla på porr, pratar med dig på ett sexualiserat sätt mot din vilja, tvingas bevittna sexuella handlingar, att någon försöker övertala dig till sex osv

Om en tjej säger nej till dig så sluta försök få henne att knulla, så är du safe

Personlign har jag aldrig fått ett nej, men är övrtygad om att kunna tolka signalerna långt innan ett verbalt nej. Redan vid urvalet av nattens partner faktiskt.

Men hur får du ihop detta.....?
Citera
2018-12-12, 07:21
  #4521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Men du skall väl för fan inte över huvud taget gå in och väcka en sovande familjär gäst mitt i natten och ofreda sexuellt?

Skall o skall. Ingen vet vad som försegick innan detta.
Citera
2018-12-12, 13:04
  #4522
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ja, det är ju toppen! Men vad är skillnaden mot den tidigare verkligheten.? Jag närmar mig lite av hennes intimare delar efter lite div.hångel. Plötsligt säger hon nej, jag vill inte att du tar där. Om jag då försöker en gång till innan det avstyrs. Vad kallar du det då? Om jag samtidigt hade haft mitt påklädda kön mot hennes påklädda kön. Då är det våldtäkt eller? Utan varken våld eller täkt. Fortfarande bara ett försök att förföra. Man lever ju på hoppet. Det är ju en del av spelet att spela lite svåra, för en del kvinnor.

Om hon skulle lätta lite på notståndet och skäppa till, njuta hela akten och allt är frid och fröjd. Då kan jag åka samtyckeslagen om jag inte har ett dokument där hon säger ”ja”, eller?

Oktsam våldtäckt? I mina öron låter det lika märkligt som att säga ”oktsam misshandel” Kan det vara vad som har hetat sexuellt utnyttjande tidigare? T.ex när npgon däckat av alkohol eller annat.

Edit: Grov våldtäkt. När ska vi använda den? Eller så här: om detta fallet kan gå som grov våldtäkt, vad ska vi rubricera överfallsvåldtäkter med riktiga inslag av våld som? Säkerligen fryslagg och riktiga trauman.

Du förstår inte. Om hångel godkänns och hon säger klart och tydligt till några mer avancerade sexuella handlingar så skall han bara sluta. Där gick gränsen. Samtyckeslagen styrker detta. Han gick över gränsen och utförde sexuella handlingar mot hennes vilja. Dessa sexuella övergrepp gjorde att hon var tvungen att fly lägenheten för att polisanmäla händelsen. Hon ringde tom din mamma mitt i natten för att söka stöd. Mamman rådde henne att polisanmäla händelsen.
Citera
2018-12-12, 14:12
  #4523
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det stora problemet är att Glenn verkar vara fullständigt översexuell. Snart 60 år och pratar om trekant med sin hustru.

Men målsäganden i fallet har väl googlat på trekanter och liknande och med ditt sätt att se på det hela så är väl också hon fullständigt översexuell?
Citera
2018-12-12, 15:46
  #4524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Personlign har jag aldrig fått ett nej, men är övrtygad om att kunna tolka signalerna långt innan ett verbalt nej. Redan vid urvalet av nattens partner faktiskt.

Men hur får du ihop detta.....?

Vaddå får ihop detta? Du är ju den enda personen som verkar ha problem med att få ihop detta trots att det är väldigt enkelt. Säger man nej så är det nej som gäller. Spelar ingen roll vad som skett innan tjejen säger nej
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback