2018-12-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag tror ju det är fullt möjligt att BB dramatiserar faran något, kanske påhejad av en livvakt som känner sig behövd. Men jag har svårt att tänka att hon dragit det helt ur röven så att säga. HJ har möjligtvis insinuerat något, för att få låna eller kanske.

Du tror det är möjligt att hon dramatiserar? Det är allt hon gör
Ta dig en titt på detta avslöjande inlägg som fullständigt bränner IL.

https://bloggbevakning.se/2018/12/02/ex-pojkvannens-bevis-pa-att-isabella-lowengrip-ar-kapabel-att-ljuga-om-hot/

(Bevis på att IL fejkat hotlappar och systematiskt gått ut med deras förhållande för att skifta fokus)
Citera
2018-12-02, 19:11
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag tror ju det är fullt möjligt att BB dramatiserar faran något, kanske påhejad av en livvakt som känner sig behövd. Men jag har svårt att tänka att hon dragit det helt ur röven så att säga. HJ har möjligtvis insinuerat något, för att få låna eller kanske.
Jo, det är nog så att hon dragit det hela ur röven. Hon har kört hottricket tidigare.

Visst, möjligheten finns att IL talar sanning och alla andra ljuger och fabricerat bevis. Betänk att IL berättade härom veckan i Skavlan attt hon systematiskt ljugit i sin blogg under årens lopp.

Citat:
Ursprungligen postat av Cortada

https://bloggbevakning.se/2018/12/02/ex-pojkvannens-bevis-pa-att-isabella-lowengrip-ar-kapabel-att-ljuga-om-hot/

(Bevis på att IL fejkat hotlappar och systematiskt gått ut med deras förhållande för att skifta fokus)
Senast redigerad av DoraF 2018-12-02 kl. 19:14.
Citera
2018-12-02, 19:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jo, det är nog så att hon dragit det hela ur röven. Hon har kört hottricket tidigare.

Visst, möjligheten finns att IL talar sanning och alla andra ljuger och fabricerat bevis. Betänk att IL berättade härom veckan i Skavlan attt hon systematiskt ljugit i sin blogg under årens lopp.

Ja jag följer inte Skavlan eller BB/IL. Det jag känner till om BB är sådant jag läst i tidningar och sett att hon har en serie hudvårdsprodukter.
Citera
2018-12-02, 19:42
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cortada

Fast det har väl ändå inte så mkt att göra i den här tråden ... för H håller sig väl fortfarande undan .. varför då ? Allt e ju bara drama och lögn från hans X ?
Citera
2018-12-02, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Har han lurat någon på miljonbelopp eller är det bara tagit ur luften?

Han har lånat pengar som han sedan har investerat bort. Det kan man knappast kalla "lura". Det är BB-fans överallt här.
Citera
2018-12-02, 19:57
Medlem
johnthedickholmess avatar
Han lånade alltså pengar av några personer som Blondinbella tyckte var skumma. 4% ränta i månaden dvs 48% per år? Är det det normala vid den typen av snabblån? Betalar restaurangägare och andra liknande vid tex köp av rörelse? Har fått för mig att de låg på ca 18% per år men kan ju misstagit mig. Han måste ju varit helt desperat.
Citera
2018-12-02, 20:15
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Han har lånat pengar som han sedan har investerat bort. Det kan man knappast kalla "lura". Det är BB-fans överallt här.

Investerat bort = bränna
Citera
2018-12-02, 20:56
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mg57
Investerat bort = bränna
Alternativt spekulerat, spelat eller "gamblat"- bort.

I vilket fall är man återbetalningsskyldig vid ett lån. Om något kontrakt ej är skrivet på så stora lån(ex lån av bank) är det troligtvis kriminella det rör sig om och då drivs det in med hot alt. våld.

Mao. Killen är rökt.
Citera
2018-12-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mg57
Investerat bort = bränna

Men inte lura.
Citera
2018-12-02, 21:16
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Men inte lura.
Om avtalet från början var att det var ett lån som dessutom skulle ge avkastning så har han blåst/lurat dem.
Citera
2018-12-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Om avtalet från början var att det var ett lån som dessutom skulle ge avkastning så har han blåst/lurat dem.

Verkligen inte. När man tar ett lån får man en ränta. Den finns för att man tar RISK. Det finns alltid en chans att du förlorar hela det investerade beloppet.

Tänk dig att Hampus långivare istället är en bank som lånar ut till ett par som ska köpa ett hus (alltså lånar pengar för att investera i fastigheter) men bostadsmarknaden kraschar. Paret har inte gjort något olagligt.
Citera
2018-12-02, 21:57
Medlem
Där levererade Bloggbevakning ett rejält hårt knytnävsslag i solarplexus. Mycket bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in