2018-12-18, 20:31
Medlem
sigurts avatar
Kan man få en kort sammanfattning då denna tråd har brutalt med svar?

Inga kriminella som fläkt runt Blondinbellas hus?

Vilka har blivit av med sina pengar?
Citera
2018-12-18, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Kan man få en kort sammanfattning då denna tråd har brutalt med svar?

Inga kriminella som fläkt runt Blondinbellas hus?

Vilka har blivit av med sina pengar?

Troligen inte. Ingen vet säkert.
Citera
2018-12-18, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Vilka är "vi"?

Vilket osannolikt skitprat i pitchen. Förstår inte att det fanns människor med gott om pengar som ville investera? Trodde dessa var mer mån om sina pengar...
Citera
2018-12-18, 23:43
Medlem
Vilket dravel av Hampus när han skulle svara på frågor på Instagram.

- Allt är uppförstorat, egentligen har det varit helt odramatiskt när han förlorat 30 miljoner ihoplånade kronor samtidigt som han lagt upp bilder på miljonvinster, hånat andra mindre framgångsrika traders och ägnat sig åt lyxkonsumtion.

- Vi på Twitter och Flashback fattar inget. Det har inte alls varit så dålig riskhantering som vi antyder utan flera olika olyckliga omständigheter som skapat detta.

- Han har någon hemlig plan som han behåller för sig själv för hur han ska fixa fram 30 miljoner. Men den tar tydligen mycket tid eftersom han inte kan hålla på och lägga tid på att förklara läget för sina följare. Samtidigt ber han följarna om hjälp att fixa "ett så bra jobb som möjligt". Låter ju betryggande och som att de 30 miljonerna är så gott som klara.
Citera
2018-12-18, 23:54
Medlem
Vill ni se hur en psykopat & narcissist ser ut, studera Hampus
Citera
2018-12-19, 00:38
Medlem
Citat:
Om han postar sitt CV i tråden kanske någon snäll Flashbackare hjälper till och anställer honom?
Vad har han för meriter förutom att skriva inlägg på twitter?

Oavsett vad han har för meriter så är han ju tyvärr en säkerhetsrisk på flera olika sätt att ha som anställd. Han kan ju när som helst få nog av utmätningen av lönen och försöka förskingra pengar eller saker där han jobbar. Risken för det är avsevärt mycket högre än för t ex en person utan skulder.
Citera
2018-12-19, 15:29
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purkan
- Allt är uppförstorat, egentligen har det varit helt odramatiskt när han förlorat 30 miljoner ihoplånade kronor samtidigt som han lagt upp bilder på miljonvinster, hånat andra mindre framgångsrika traders och ägnat sig åt lyxkonsumtion.

- Vi på Twitter och Flashback fattar inget. Det har inte alls varit så dålig riskhantering som vi antyder utan flera olika olyckliga omständigheter som skapat detta.

- Han har någon hemlig plan som han behåller för sig själv för hur han ska fixa fram 30 miljoner. Men den tar tydligen mycket tid eftersom han inte kan hålla på och lägga tid på att förklara läget för sina följare. Samtidigt ber han följarna om hjälp att fixa "ett så bra jobb som möjligt". Låter ju betryggande och som att de 30 miljonerna är så gott som klara.
Han verkar oberörd, med tanke på att han blivit "wiped out". Detta får mig att undra om han verkligen sprängt depån till följd av "tusentals affärer som gått snett".
Citera
2018-12-19, 15:42
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Han verkar oberörd, med tanke på att han blivit "wiped out". Detta får mig att undra om han verkligen sprängt depån till följd av "tusentals affärer som gått snett".

Jag tror att han är oberörd för att han inte är som "normalt" folk. Kanske aspergers eller autism.

Det kanske var därför han och Bella hittade varandra. Lika barn leka bäst.

Apropå off topic diskussionen om bitcoin så länkar jag till Hampus Instagram igen:

https://www.instagram.com/p/BmnvvB8F-tD/
Citera
2018-12-19, 15:47
Medlem
Ksenia74s avatar
HJ får väl ta jobb som sopphämtare eller något men han får ju hämta mycket sopor innan skulden är betald
Citera
2018-12-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Nej jag vet inte hur det fungerar men investerar jag i något för svenska pengar så kan ju inte dom pengarna bara gå upp i rök dom måste ju hamna hos någon eller några. Så tänker jag iallafall det är ju som med spel några vinner och några förlorar eller?

Jo de kan gå upp i rök. Tänk dig ett företag som går i konkurs. Alla ägare förlorar allt utan att någon nödvändigtvis tjänat något.
Citera
2018-12-19, 18:02
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Säljer han inte sin story är han t.o.m ännu dummare än vad jag trott.
Köpare finns ju såklart.
Tror dock att det kan vara så att han vill ligga lågt utåt i potentialen i en sådan affär för han vill givetvis stoppa (eventuella) sådana pengar i egen ficka och inte behöva betala sina fordringsägare.
Pengar han sedan spelar bort givetvis...
Klart som korvspad att HJ säljer sin historia, han slår många flugor iben smäll då, blir mer känd, hämnas på BB och drar in pengar utan att jobba
Om han betalar av sin skuld eller inte, kan bara spekulera, gissar att han betalar dom kriminella (om dom finns) vid sidan av medan dom hederliga kristna vännerna blir blåsta
Denna gissning baseras på nyttomaximering
Citera
2018-12-19, 18:07
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Jo de kan gå upp i rök. Tänk dig ett företag som går i konkurs. Alla ägare förlorar allt utan att någon nödvändigtvis tjänat något.
Du verkar försöka vilseleda folk
Det är ganska enkelt att sätta upp två konton, så att ett konto förlorar medan det andra vinner, så det har hänt 1000-tals gånger, ett av dom enklaste och vanligaste bedrägeri-uppläggen, SEC har ett antal sådana ’legal cases’
Fondbolaget Allra i Sverige använde tydligen ett liknande upplägg, men det går även att genomföra på illikvida börser
Senast redigerad av qutm 2018-12-19 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in