Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-26, 12:55
  #1
Medlem
Hampus Jarlbo tidigare Blondinbellas pojkvän har utsatt henne och barnen för fara. Vilka kriminella har letat efter honom hos Isabella. Isabella berättar att det är personer som är bla dömda för människorov.

https://www.expressen.se/noje/kidnap...ex-pojkvannen/

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ella-lowengrip
__________________
Senast redigerad av Darrar 2018-11-26 kl. 13:52.
Citera
2018-11-26, 13:04
  #2
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Hampus Järlbo tidigare Blondinbellas pojkvän har utsatt henne och barnen för fara. Vilka kriminella har letat efter honom hos Isabella. Isabella berättar att det är personer som är bla dömda för människorov.

https://www.expressen.se/noje/kidnap...ex-pojkvannen/

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ella-lowengrip

Ska bli intressant att följa. Jag uppfattar honom som en skicklig trader och tror att detta är ruskigt överdrivet, men man har ju haft fel om folk förr. Han stavar inte sitt efternamn med ä förresten, det är inga prickar.
Citera
2018-11-26, 13:05
  #3
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Nu väljer Isabella Löwengrip att berätta sin version om vad som har hänt.

Enligt Löwengrip ska pojkvännen bakom hennes rygg och helt utan hennes vetskap, ha gjort aktieaffärer för miljonbelopp för en eller flera kunder och sedan ha förlorat allt kapital.

Allt ställdes på sin spets när okända personer dök upp vid Löwengrips och barnens hem för att leta efter pojkvännen.

– Det var en person vid min dörr. Sen har det varit... när vi har kommit hem på natten så har det varit bilar utanför och väntat på oss. Jag antar att de har sökt honom. De har stått framför mitt hus.

Fråga tjommarna i Flashbacks skvallerforum, dom har bättre koll på pojkvänner. Jag gissar på att dom redan har vänt ut och in på hela historian redan.
Citera
2018-11-26, 13:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
Fråga tjommarna i Flashbacks skvallerforum, dom har bättre koll på pojkvänner. Jag gissar på att dom redan har vänt ut och in på hela historian redan.

Där är fokus på Isabella, här vill jag diskutera vilka de kriminella är. Kan ju inte finnas så många dömda för människorov? Eller?
Citera
2018-11-26, 13:39
  #5
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Kan ju inte finnas så många dömda för människorov? Eller?

Bra fråga, jag sitter och letar efter statistik men jag misstänker att det är på tok för många för att kunna luska ut namnen den vägen. Då är det nog enklare att ta det i skvallertråden.

Som ett exempel (Nu frågade du om antalet dömda men som en fingervisning)
http://lup.lub.lu.se/luur/download?f...ileOId=4589110
Citat:
Enligt BRÅ statistik (u.å) anmäldes omkring 1600 fall av människorov och olaga
frihetsberövande 2012, i Sverige. Den preliminära siffran för 2013 är omkring 1700. I dessa
siffror räknas även de fall in där ingen utpressning skett.
Citera
2018-11-26, 13:41
  #6
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Där är fokus på Isabella, här vill jag diskutera vilka de kriminella är. Kan ju inte finnas så många dömda för människorov? Eller?
Jag tror nog det finns fler än du tror.
Jag kan själv på rak arm räkna upp minst tre stycken killar, men inga jag tänker nämna här i tråden då jag är rätt säker på att ingen av dom är inblandade i denna härva.
Citera
2018-11-26, 13:44
  #7
Medlem
Jag gissar på kriminella som velat tvätta pengar. Narkotika eller stora rån. Stora pengar som dom låtit Hampus investera. Mer än 10 tals miljoner. Vilka har dessa stora summor?
Citera
2018-11-26, 13:52
  #8
Medlem
Isabella säger att det är ett gäng i Expressen. Så många gäng finns inte.
__________________
Senast redigerad av Darrar 2018-11-26 kl. 13:56.
Citera
2018-11-26, 14:07
  #9
Medlem
Fezziks avatar
..Om man tänker lite utanför ramarna. Uppgiften att dom varit dömda för människorov kommer från Blondinbella och dom har fått reda på det genom att ta fram namn från bilregistret på dom bilar som varit på besök. Så det enklaste vore att kontakta transportstyrelsen och fråga vilka regnummer som Blondinbella eller den där livvakten hon anlitar har sökt på senaste månanden. Det borde vara ett möjligt sätt att få svar på TS frågor.
Citera
2018-11-26, 14:08
  #10
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Ska bli intressant att följa. Jag uppfattar honom som en skicklig trader och tror att detta är ruskigt överdrivet, men man har ju haft fel om folk förr. Han stavar inte sitt efternamn med ä förresten, det är inga prickar.

Nu är han borta från Twitter. Det ligger nog en del i detta ändå...
Citera
2018-11-26, 14:09
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
..Om man tänker lite utanför ramarna. Uppgiften att dom varit dömda för människorov kommer från Blondinbella och dom har fått reda på det genom att ta fram namn från bilregistret på dom bilar som varit på besök. Så det enklaste vore att kontakta transportstyrelsen och fråga vilka regnummer som Blondinbella eller den där livvakten hon anlitar har sökt på senaste månanden. Det borde vara ett möjligt sätt att få svar på TS frågor.

Tror inte det är offentlig upplysning på vad polisen kontrollerar. Isabella säger att när VI kontrollerade bilarna. Gissar på livvakten och polisen.
Citera
2018-11-26, 14:11
  #12
Medlem
Gäng som besökt och hotat henne vid hennes hem. Hampus blåst gänget på mer än 10 miljoner. Vilket är gänget? Kan det vara något gäng i Malmö? Hampus kommer ju från Skåne
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback