2018-12-04, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Det var nog i värsta laget, men det kanske ingår hushållsel, försäkring, bredband, bohag och ev p-plats i beloppet.

Driftkostnader 313 kr/ månad.
Citera
2018-12-04, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Vad tycker du en marknadsmässig hyra i innerstaden borde vara?

Var finns register för ägare av bostadsrätter??
Citera
2018-12-04, 14:08
Medlem
han har ansökt om personlig konkurs. Hur får vi tag i handlingarna?
Citera
2018-12-04, 14:14
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Var finns register för ägare av bostadsrätter??

Men släpp det där, fokusera på tokstollen som hyr lägenheten till den summan. Det var ingen tvingade H till att bo på Östermalm. Han hade säkert haft råd att köpa en etta på tunnelbaneavstånd in till stan om han hade planerat sina utgifter bättre. H verkar farligt kåt på status och är beredd att förgöra sin framtid i jakten på den. I min värld är det väl ändå mer status att bo i brf utanför tull än hyra andra hand innanför tull. Men det är min åsikt, jag kanske är ensam om den.
Citera
2018-12-04, 14:16
Medlem
Citat:
Jo, för avgiften ligger på 1857 kr/ månad.. Hur i hvete kan denne person betala nästan 20000 kr/ månad??

https://www.booli.se/annons/1886806

Det är av stor vikt vem som äger denna lgh och varför denne HJ betalar sådana enorma summor för en simpel 1:a.

Det är ingenting för den inkomst han hade. Han handla ofta med minst 5000 kr punkt så han kunde tjäna ihop på det på några sekunder, många dagar han tjäna 500k+ om hans inspelningar var äkta vilket de ser ut att varit, men han verkar haft liknande stora förlustdagar som han aldrig visade upp.
Citera
2018-12-04, 14:16
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Men släpp det där, fokusera på tokstollen som hyr lägenheten till den summan. Det var ingen tvingade H till att bo på Östermalm. Han hade säkert haft råd att köpa en etta på tunnelbaneavstånd in till stan om han hade planerat sina utgifter bättre. H verkar farligt kåt på status och är beredd att förgöra sin framtid i jakten på den. I min värld är det väl ändå mer status att bo i brf utanför tull än hyra andra hand innanför tull. Men det är min åsikt, jag kanske är ensam om den.

Håller med ... och blir nyfiken på hur han kunde göra personliga köp såsom bentley och cartier och på några dagar förlora 30mkr ... !!
Senast redigerad av nickomyra 2018-12-04 kl. 14:34.
Citera
2018-12-04, 14:17
Medlem
Citat:
Jo, för avgiften ligger på 1857 kr/ månad.. Hur i hvete kan denne person betala nästan 20000 kr/ månad??

https://www.booli.se/annons/1886806

Det är av stor vikt vem som äger denna lgh och varför denne HJ betalar sådana enorma summor för en simpel 1:a.

Är du helt dum i huvudet? Vad f-n har ägaren till lägenheten med detta att göra? För övrigt är det inte spektakulärt mycket (möjligtvis för dig din fjant).
Citera
2018-12-04, 14:26
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Vilken grotesk hyra, har den gode H blivit utsatt för ocker?
Hyra är lite hög, men tyvärr inte helt off för det läget.
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Tror inte att det där med bolån och planering riktigt är Hampus grej. Han är en spelare som levde för dagen.
Senast redigerad av DoraF 2018-12-04 kl. 14:28.
Citera
2018-12-04, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arafat91
han har ansökt om personlig konkurs. Hur får vi tag i handlingarna?

Citat:
Ursprungligen postat av Braskor
Det är ingenting för den inkomst han hade. Han handla ofta med minst 5000 kr punkt så han kunde tjäna ihop på det på några sekunder, många dagar han tjäna 500k+ om hans inspelningar var äkta vilket de ser ut att varit, men han verkar haft liknande stora förlustdagar som han aldrig visade upp.

Haha..jag har levt på börsrelaterat i 20 års tid. Det jag har lärt mig är att folk överdriver allting. Vad vi vet är att HJhar 30 miljoner kr i skulder😉
Gulligt av dig att tro att han tjänade 5000 kr/ punkt. Du måste lära dig att att det finns ingen bransch där det ljugs som det gör som i finansbranschen.

Varför bor han i 2:a hand om han tjänar 5000 kr/ punkt ?😉 Fattar du inte att han har ljugit hela tiden sedan han började med trading? Varför lånar han 30 miljoner kr om han tjänar så mycket pengar??
Citera
2018-12-04, 14:33
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Hyra är lite hög, men tyvärr inte helt off för det läget.

Nu vet jag inte om ägaren amorterar, men även om man som uthyrare anser att hyresgästen ska vara med och amortera för bostaden så är det ändå lite väl mycket. Jag gissar att ägaren betalar max 10000 i månaden för lägenheten på Artillerigatan. Jag förstår att man inte vill hyra ut till pöbeln och därmed riktar sin annons mot företag som söker övernattningsbostäder till anställda eller konsulter. Då är 20000 rimligt jämfört med priset för hotellnätter.
Citera
2018-12-04, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Håller med han ... och blir nyfiken på hur han kunde köpa dyr bil och lyxprylar bara några veckor innan ... låg han så på topp enda till dess ?

Han köpte ju av de lånade pengarna,,för att impa på bla IL. Vilken pajas.
Citera
2018-12-04, 14:35
Medlem
Citat:
Haha..jag har levt på börsrelaterat i 20 års tid. Det jag har lärt mig är att folk överdriver allting. Vad vi vet är att HJhar 30 miljoner kr i skulder😉
Gulligt av dig att tro att han tjänade 5000 kr/ punkt. Du måste lära dig att att det finns ingen bransch där det ljugs som det gör som i finansbranschen.

Varför bor han i 2:a hand om han tjänar 5000 kr/ punkt ?😉 Fattar du inte att han har ljugit hela tiden sedan han började med trading? Varför lånar han 30 miljoner kr om han tjänar så mycket pengar??

Oavsett detta så tycker jag att hur han bor och vad han betalar för hyra är helt irrelevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in