2018-11-26, 16:10
Medlem
bl1nks avatar
Får en känsla av att allt är kopplat till Starbreeze som har gått åt helvete den senaste månaden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
En av hans förebilder ska tydligen ha varit T*rgny Jönss*n enligt studentvänner i Lund. Han ska ha varit en fifflare sedan lång tid tillbaka. Viktigare att skaffa pengar snabbt än hur. Så om han har haft en sådan fin idol så förklarar ju det varför han sitter där han sitter idag.

Torgny Jönsson? Du menar maffians bankir som är kompis med HA presidenten Thomas Möller?
Citera
Medlem
Intervju från februari 2017

https://www.efn.se/podcast_episode/borslunch-simon-traffar-shark-week/
Citera
2018-11-26, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Får en känsla av att allt är kopplat till Starbreeze som har gått åt helvete den senaste månaden.

Vad jag vet och vad han själv säger så handlar han enbart index, valutor och råvaror. Så inte troligt.
Citera
2018-11-26, 16:15
Medlem
FruStormuftis avatar
Vad ska man säga. De här posharna får väl lära sig sin läxa.
De kan inte leka med andra personers pengar.
Citera
2018-11-26, 16:17
Medlem
Citat:

Vet inte om du menar allvar men kan försäkra dig om att så inte är fallet.
Citera
2018-11-26, 16:19
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Vad jag vet och vad han själv säger så handlar han enbart index, valutor och råvaror. Så inte troligt.

Jo det har ju inte fungerat så bra heller. Det är roligt när allt bara går upp i OMX fast sedan när de brakar. Alltid folk som bränner sig då. Starbreeze har ju varit ganska hett ämne senaste tiden. Var det inte avanzamannen som sa att han var tung där.
Citera
2018-11-26, 16:20
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokingZebra
Vet inte om du menar allvar men kan försäkra dig om att så inte är fallet.
Varför skulle jag inte vara allvarlig? Den har tappat stort.
Citera
2018-11-26, 16:23
Medlem
Citat:
Varför skulle jag inte vara allvarlig? Den har tappat stort.

Han handlade mest råvaror, valutor etc. Jag gissar Olja, naturgas och krypto blev hans fall. Belåningen de erbjuder på dessa är galna i jämförelse med Starbreeze. Så med 99% sannolikhet är din gissning fel.
Citera
2018-11-26, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Alltså, om detta var säljpitchen till bedrägeriet så är det ju nästan så att de som blivit blåsta får skylla sig själva.

Hur kan någon vara så dum så man går på något som detta?

Man tycker ju också att det är konstig att BB inte fattat misstankar tidigare när hon läst detta. För det måste man väl utgå från att hon har gjort?
Ja, det är helt jävla otroligt.. efter att ha tagit del av den sylvassa "pitchen" inser man att det handlar om människor som snarare skulle behöva en god man istället för en investerare!
Citera
2018-11-26, 16:30
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
Det är ett longshot. Men jag gissar på att livvakten var så pass nyfiken så han gjorde en egen sökning innan han gick till polisen med den information han samlat in...

Här är jag sexistisk och antar att blondinbella inte själv har kollat upp ägarna.

Klart hon visste att det var en rövare hon slog sig ihop med.
Sen grina ut i media, och spela oskyldig, medan han får gömma sig med cashen.
Citera
2018-11-26, 16:31
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempsign
Han handlade mest råvaror, valutor etc. Jag gissar Olja, naturgas och krypto blev hans fall. Belåningen de erbjuder på dessa är galna i jämförelse med Starbreeze. Så med 99% sannolikhet är din gissning fel.

Naturgas dödade en amerikansk hedge fond häromveckan, kanske samma volatilitet som drabbade Hampus?

https://www.tampabay.com/business/in-youtube-video-tampa-hedge-fund-manager-apologies-for-losing-millons-of-his-clients-money-20181123 /

Citat:
In trading natural gas options for his clients this month, Cordier assumed that gas prices would drop because of a milder than expected winter. But on Nov. 14, natural gas futures shot up as much as 20 percent — the biggest gain in eight years — and wiped out all of his clients' investments.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-11-19/hedge-fund-s-accounts-liquidated-amid-energy-market-volatility
Senast redigerad av Wedgie 2018-11-26 kl. 17:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in