2018-11-22, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Men det kan väl vara någon friare som blir hjärtekrossad.

Enligt Linda så var det en av bönderna som fick sitt hjärta krossat, så återstår att se vem det är, kan ju vara någon av dem 3 kvarvarande i "Kärlek åt alla"?!
Citera
2018-11-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
I ärlighetens namn vet vi ju inte om det ställdes frågor mer än det vi såg i rutan? Hon kan ju ha berättat något/svarat på en fråga på ett sådant sätt att det inte var riktigt möjligt att visa det i tv?

Jim som är den sovande bonden verkar lite sådan ja, han kan ju t.o.m. enligt egen utsago inget om bondelivet utan försöker mest se bra ut och smöra. Det lär bli knepigt i längden att leva så där på gården.

Det har dock klippts i fall som Elins där man sett ett "ehh...jag har tänkt" åt andra hållet, att dom sedan skrattar till och säger att dom självklart vill stanna. Därav min osäkerhet till hur det skulle bli där, nu verkar det ju som hon skulle blivit bortvald ändå vilket inte var en efterhandskonstruktion för när man sett avsnitten har det ju varit minst klick där.

I övrigt håller jag med om att det var väntade val.

Ja, just det. Tack för infon, cowboyhatten gjorde att minnet kom tillbaka.

Oväntat ändå med Maries val tycker jag. Har ju trott på Tore hela vägen men man får ge dom alla att det sköttes otroligt snyggt hela vägen, hoppas såväl Marie som Tore och Alireza finner kärleken snart verkar vara rediga människor hela bunten.

Verkar ju vara enbart två av bönderna som är bönder i yrket, dom andra två har det vid sidan av, man kan ju tycka att det ska vara bönder som är med i bsf. Annars blir det lite som att jag kan vara med i "Botaniker söker fru" för att jag planterar en planta i trädgården...

Det är dock "gamla" avsnitt, dom nya läggs upp på onsdag morgon/natt till onsdag på play. Så ska du vara uppdaterad får du se dom där, givetvis kan du se gamla avsnitt på sjuan dock.

I rutan var det väntade val tycker jag, blev inte förvånad alls.
I Kärlek åt alla var det väl egentligen samma sak, inget av valen var någon större skräll.

Leonora lär väl välja göteborgskan till slut, speciellt när man ser trailern inför nästa vecka där Maria verkar rätt nere/tillbakadragen när dom sitter alla tre.

Det var så lite så, man kan inte komma ihåg alla deltagare. Ja det var väldigt oväntat med Maries val, trodde ju att hon skulle välja någon av herrarna och i alla fall se om det kunde bli nåt. Men om nu Marie kände såhär så gjorde hon väl rätt val. Kanske hon kontaktar någon annan man från brevhögen när hon kommer hem?!
Citera
2018-11-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffaruffa
https://www.land.se/tv/det-jobbar-bonderna-i-bonde-soker-fru-2018-med/

Ja tydligen är Simon den enda "riktiga" bonden i årets säsong på burken.

Erik Nilsson arbetar heltid som utsättare på ett mätföretag

Skogsbonden Per Solberg arbetar heltid som företagsrådgivare på bank

Mjölkbonden Susanna Karlsson ägnar all fritid åt showdans och skådespelande. Det visste vi ju dock!

Mjölkbonden Simon Ohlsson arbetar tolv-tretton timmar per dag på sin gård på Öland

– Jag har jobbat med gården så länge jag kan minnas och brinner för jobbet som bonde. Det är alltid en utmaning att se till så djuren har det bra och att produktionen snurrar på. Man lever med naturen och det älskar jag.
Citera
2018-11-22, 23:28
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Mjölkbonden Susanna Karlsson ägnar all fritid åt showdans och skådespelande.

Vad de gör på fritiden kan väl ändå inte definiera om de ska klassas som äkta bönder eller bara light-bönder?
Citera
2018-11-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Så din tunga pung gissar på adhdfrida? hon som sa att han var drömprinsen på alla parametrar?
då lär hon farit med osanning.

Tror knappast det gäller Simon och Frida, hon verkar ju väldigt kär i honom.
Citera
2018-11-23, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Vad de gör på fritiden kan väl ändå inte definiera om de ska klassas som äkta bönder eller bara light-bönder?

Men som jag fattat det har hon detta som ett jobb och drar in pengar på det.
Citera
2018-11-23, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ja tydligen är Simon den enda "riktiga" bonden i årets säsong på burken.

Erik Nilsson arbetar heltid som utsättare på ett mätföretag

Skogsbonden Per Solberg arbetar heltid som företagsrådgivare på bank

Mjölkbonden Susanna Karlsson ägnar all fritid åt showdans och skådespelande. Det visste vi ju dock!

Mjölkbonden Simon Ohlsson arbetar tolv-tretton timmar per dag på sin gård på Öland

– Jag har jobbat med gården så länge jag kan minnas och brinner för jobbet som bonde. Det är alltid en utmaning att se till så djuren har det bra och att produktionen snurrar på. Man lever med naturen och det älskar jag.

Som sagt, dags att lägga ned detta program eller byta namn till "diverse lodisar söker fru".
Citera
2018-11-23, 01:07
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Allt som inte är en diskussion måste tydligen ändå diskuteras det
betyder att man är en dansande bonde, man kan vara diversearbetare med emfas på endera,
bor du på en bondgård och drar in en summa på djur då är du bonde, sorry Pärponken
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-23 kl. 01:17.
Citera
2018-11-23, 07:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Men det kan väl vara någon friare som blir hjärtekrossad.

Det har ju även sagts att det skulle bli "en tittarstorm", det är ju ett extremt slitet uttryck så även om det sagts att det handlar om en bonde så kan det ju faktiskt vara som du är inne på att det är en brevskrivare som blir hjärtekrossad AV en bonde på något inte direkt snyggt sätt... Man kan aldrig veta med diverse rubriksättare...

Citat:
Det var så lite så, man kan inte komma ihåg alla deltagare. Ja det var väldigt oväntat med Maries val, trodde ju att hon skulle välja någon av herrarna och i alla fall se om det kunde bli nåt. Men om nu Marie kände såhär så gjorde hon väl rätt val. Kanske hon kontaktar någon annan man från brevhögen när hon kommer hem?!

Ja, hon har väl förhoppningsvis kvar brevhögen och kan kolla igen.
Det handlar väl isf mest om den man hon kontaktar därifrån accepterar det där med att vara lite "andrasortering" som det kan ses som.
Blir en intressant uppföljning där om några veckor iaf.

Citat:

Fast hon är ju bonde till 100% och har det som fritidsintresse och extraknäck. Det ger inte dom summorna för henne att hon kan leva på det utan hon kombinerar helt enkelt.
Inget konstigt alls, vi är många som haft ett intresse vi blivit såpass duktiga på att vi kunnat dra in en extra slant via det.
Citera
2018-11-23, 16:36
Medlem
Amanda har hamnat i en riktig rasistskandal! Hoppas det löser sig.
https://www.expressen.se/noje/laddade-symbolen-syns-i-bonde-soker-fru-nu-ber-tv4-om-ursakt/
Citera
2018-11-23, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Amanda har hamnat i en riktig rasistskandal! Hoppas det löser sig.
https://www.expressen.se/noje/laddade-symbolen-syns-i-bonde-soker-fru-nu-ber-tv4-om-ursakt/

Hahaha !! Det här är så löjligt att det inte finns ord, Bonnier gör allt
för att hålla liv i rasist"hotet"...säkert produktionen som gett fåntratten tröjan
för att kunna skapa en "rasist"historia.
Citera
2018-11-23, 17:54
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Nja Susannas föräldrar är mjölkbönder. Själv skulle hon nog sluta hos kossorna om ett heltidsknäck på scenerna dök upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in