Citat:
Ursprungligen postat av
Sunfire
Tala om en storm i en vattenfylld fingerborg...
Hon har ju flera gånger snackat om sin förkärlek till raggarbilar/raggarkulturen och även om jag inte är närmare den kulturen än att ha sett några raggarbilar på avenyn så vet man ju att sydstatsflaggan ofta syns bland dom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Ja kanske var jag lite för snabb att döma när det gällde Susanna, men då är dem två heltidsbönder då den här säsongen. För Erik och Per framgår det ju tydligt att dem har andra avlönade jobb. Och Per kan ju knappast driva sin gård på heltid då han jobbar 100% på bank. Skulle väl tro att hans bror driver gården på 100% och sen hjälper Per till så mycket han kan.
Jag hoppas för Maries skull att hon har kvar brevhögen, men som du säger, det kanske inte är någon av männen där som finner sig i att vara ett andra hands val. Tycker dock att hon borde kontakta den där Jyrki som hon ringde i första programmet som verkade trevlig.
Helt sant att det är så att bara Susanna och Simon är bönder på fulltid.
Erik och Per har det som hobby vilket är tråkigt då det ska vara riktiga bönder med. Jag skulle ju tro att Pers främsta syssla med gården även den är åt det ekonomiska hållet då när han jobbar på bank, som vi varit inne på tidigare i tråden är en gård av idag ett företag i sig och därmed finns det mycket med det ekonomiska.
Ja, vad hände med Jyrki är en bra fråga? Kan ju vara dels att han inte alls ville synas i tv eller att dom via fler samtal märkte att det inte fanns såpass mycket gemensamt att bygga vidare på. Får väl se i uppföljningen ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
kattemaks
Vet vi egentligen om hon jobbar heltid på gården? Hennes föräldrar kanske också jobbar där, (eller någon annan) dessutom skulle hon inte hinna med att showa och spela teater om hon jobbade heltid på en bondgård. Dags att slopa alla "låtsasbönder" nästa år och återgå till det som det än gång var.
Hon jobbar ju heltid där och har showandet som hobby. Vad är så konstigt med det?
Alla som jobbar 40 eller något fler timmar i veckan har ju en hobby bredvid som tar en del tid och det hinner vi ju med utan större problem så dagens bönder har det ju på samma sätt.
Sedan går det ju som hon säger i perioder med där det ibland är helt blankt på schemat med showandet och ibland betydligt mer med rep varje kväll och shower på helgerna. Till slut lär det landa på en heltidstjänst på gården även om tiden nu skulle variera mellan show-säsongerna.