Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Giorgi är självskriven etta, mattats lite på slutet men ändå gjuten etta.
SebO har fått harva runt på flera olika positioner och är inte riktigt nära Giorgi, men vi snackar sannerligen om en revansch efter att ha suttit i JL:s frysbox.
Werner har ju också fått hoppa runt lite beroende på uppställning, hans defensiv är ju inte lika stark som offensiven och jag tycker allt han har en bit kvar till att anses vara bra.
Calisir tappade egentligen efter att han flyttats upp som defensiv mittfältare, inte under tiden han var det men efter det när han återgick till mittbacken. Tyvärr.
Paka gjorde det bra mot MFF i första, men som du säger är det frågetecken om hur länge han kan fortsätta vara hel. Man hoppas ju men det är tufft.
I målvaktsfrågan är det givet att en ny stabil etta ska in, Amos borde få vara reserv nåt år till alt att Dahlin får axla den rollen medan Amos lånas ut ett par år för att få spela a-lagsfotboll.
Ja han har ju fått spela lite överallt, men jag tycker Seb har gjort det helt ok även när han egentligen spelat på helt fel position, en mångsidig spelare helt enkelt. Poängskörden har ju inte varit fantastisk, speciellt inte om man räknar med att han skall vara en poängspelare(5 totalt), men det är ju bara en aspekt av spelet, han har ju i mitt tycke varit väldigt stabil i exempelvis det defensiva spelet, också en spelare som egentligen gör sin första säsong på den här nivån.
Werner har potential tror jag, mycket av kritiken han fått utstå får mig att tänka på all skit Haitam fick för sitt usla defensiva spel... fortfarande, likt många andra rätt ung och utvecklingsbar.
Håller med, samtidigt tycker jag en eller ett par spelartyper som DBW behövs i en startelva, Poya försökte ju experimentera lite för att få ett så slagkraftigt lag som möjligt, gick ju sådär men förstår grundidén.
Jag hoppas skadorna är över för Paka nu... nästa år skulle jag gärna se att vi spelar han som 10a, typ...
Anfallare
Georgi - Paka - Seb
Edit: Om Emil vill prova på spel utomlands så tror jag faktiskt SebO skulle kunna skolas om och fungera utmärkt som högerback.
Edit #2: "Drömvärvning" inför nästa år är Gurra på free transfer.