Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Bäst i år, sett över hela säsongen enligt mig är Georgi och SebO. En spelare som jag tycker fått oförtjänt mycket skit är Werner, han har haft det tufft i vissa matcher, framförallt mot Aiesh men i det stora hela är han ändå rätt så ok, och jag tror han kan bli bättre. Ett par spelare som man inte riktigt vet var man har är Sakor och Calisir, den sistnämnde inledde i mitt tyckte väldigt bra, och när han får stå och mata långbollar är ju hans högerdojja stundtals magisk, tappade sedan, så är lite osäker på han. Paka hade en ok comeback efter sitt extraordinära skadehelvete och jag tror och hoppas han kommer bli en viktig spelare för oss(om han får vara hel).
Vi behöver nog en bättre målvakt inför nästa säsong, Dahlin är ganska så medioker, Amos kändes i princip minst lika säker i mål som Dahlin.
Giorgi är självskriven etta, mattats lite på slutet men ändå gjuten etta.
SebO har fått harva runt på flera olika positioner och är inte riktigt nära Giorgi, men vi snackar sannerligen om en revansch efter att ha suttit i JL:s frysbox.
Werner har ju också fått hoppa runt lite beroende på uppställning, hans defensiv är ju inte lika stark som offensiven och jag tycker allt han har en bit kvar till att anses vara bra.
Calisir tappade egentligen efter att han flyttats upp som defensiv mittfältare, inte under tiden han var det men efter det när han återgick till mittbacken. Tyvärr.
Paka gjorde det bra mot MFF i första, men som du säger är det frågetecken om hur länge han kan fortsätta vara hel. Man hoppas ju men det är tufft.
I målvaktsfrågan är det givet att en ny stabil etta ska in, Amos borde få vara reserv nåt år till alt att Dahlin får axla den rollen medan Amos lånas ut ett par år för att få spela a-lagsfotboll.
Citat:
Ursprungligen postat av
Frewib
BP vann och Dalkurd förlorade, nu hoppas vi att Dalkurd åker ut direkt och att BP vinner mot AFC i kvalet.
Amen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Commissary
En bra cdm brukar gå obemärkt förbi
Konstigt nog, det är en position som är så¨otroligt viktig. Det är bara att se på när vi hade Gurra kontra vi inte hade honom 2015 mot 2016.