Citat:
Ursprungligen postat av
junaz
Kan bara hålla med. Om Björn försvinner nu i vinterfönstret hoppas jag man kör på Fenger-Fällman som gjutet mittlås, och alternerar med Degerlund när så behövs.
Tycker nog också att Fällman i grund och botten är en bättre försvarare än Paulsen. Fenger är dock den bästa vi har, men vi har varit bortskämda med tre så högklassiga mittbackar i år. Även om vi trots det inte fått ihop försvarsspelet så som man hade önskat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
I senaste ÄGDV fick jag känslan av att Björn nog kommer säljas. Vi har Fällman, Fenger, Degen, Odilon och Kalle B. Hjelmberg tror att Odilon kan spela allsvensk fotboll redan nästa år. Mest soännande värvningen på väldigt länge. Tror man på honom och Degen måste vi frigöra utrymme för dem att kriga om tredjeplatsen i hierarkin. Således helt rätt att sälja Björn nu.
Absolut rätt att sälja, om inte annat för kontraktsläget.
Blir ändå ledsamt att sälja honom. Inte bara för att han är den mest flexibla spelare jag sett i Bajen, utan också för den profil han faktiskt var (och är).
Så som dagens fotboll ser ut kan riktigt bra spelare max göra typ 3 säsonger hos en allsvensk klubb innan de lämnar för utlandet, givet att man är up and coming. Hade Paulsen kommit mellan säg 98-05 tror jag han hade varit kvar längre hos oss.