2018-11-07, 08:29
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Kan bara hålla med. Om Björn försvinner nu i vinterfönstret hoppas jag man kör på Fenger-Fällman som gjutet mittlås, och alternerar med Degerlund när så behövs.

Tycker nog också att Fällman i grund och botten är en bättre försvarare än Paulsen. Fenger är dock den bästa vi har, men vi har varit bortskämda med tre så högklassiga mittbackar i år. Även om vi trots det inte fått ihop försvarsspelet så som man hade önskat.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
I senaste ÄGDV fick jag känslan av att Björn nog kommer säljas. Vi har Fällman, Fenger, Degen, Odilon och Kalle B. Hjelmberg tror att Odilon kan spela allsvensk fotboll redan nästa år. Mest soännande värvningen på väldigt länge. Tror man på honom och Degen måste vi frigöra utrymme för dem att kriga om tredjeplatsen i hierarkin. Således helt rätt att sälja Björn nu.

Absolut rätt att sälja, om inte annat för kontraktsläget.

Blir ändå ledsamt att sälja honom. Inte bara för att han är den mest flexibla spelare jag sett i Bajen, utan också för den profil han faktiskt var (och är).

Så som dagens fotboll ser ut kan riktigt bra spelare max göra typ 3 säsonger hos en allsvensk klubb innan de lämnar för utlandet, givet att man är up and coming. Hade Paulsen kommit mellan säg 98-05 tror jag han hade varit kvar längre hos oss.
2018-11-07, 09:41
Medlem
Keldons avatar
På en presskonferens har Nanne precis sagt upp sig.

Rydström behöver mer tid ibnan han yar över. Vilka bra tränare är lediga?
2018-11-07, 10:02
Medlem
bagarn29s avatar
En tidig julklapp till trazke.

Citat:
Emil Wahlström lämnar BK Häcken efter säsongen.
Efter 16 år och 312 A-lagsmatcher blir mittbacken inte erbjuden något nytt kontrakt.
- Jag känner en jättebesvikelse över att inte få vara kvar, säger trotjänaren till klubbens hemsida.
2018-11-07, 10:12
Medlem
BarryHeros avatar
Hemvändande Emir Bajrami lägger tydligen av efter säsongen efter ett par jobbiga säsonger med mycket skador. 30 år gammal. Trist. Får se hur länge till jämngamle och minst lika skadedrabbade Rasmus Elm håller på.

Citat:
Emir Bajrami har varit skadeförföljd de senaste säsongerna och avslutar nu karriären.
I sista hemmamatchen för säsongen hyllades han av Elfsborgspubliken i Borås.
– Jag är otroligt stolt att jag fått representera den här klubben, säger han till C More.

Emir Bajrami väljer att lägga skorna på hyllan efter säsongen. Hemmamötet mot Brommapojkarna blev den sista på Borås Arena för 30-åringen.

Bajrami, som blev inbytt i den 70:e minuten, hyllades unisont av supportrarna matchen igenom.

https://www.svt.se/sport/fotboll/bajrami-hyllades-i-sista-hemmamatchen
2018-11-07, 10:48
Medlem
BarryHeros avatar
Malmös amerikanske 23-åring Romain Gall har blivit uttagen till USA:s seniorlandslag för första gången:

Citat:
Romain Galls allsvenska succé har gett honom en plats i USA:s landslag. Mittfältaren finns med i truppen som möter England och Italien i november.
– Han är en fängslande spelare, säger förbundskaptenen Dave Sarachan.

https://www.sydsvenskan.se/2018-11-07/efter-poangsuccen-romain-gall-uttagen-i-usa-s-landslag

Kul!
2018-11-07, 12:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
På en presskonferens har Nanne precis sagt upp sig.

Rydström behöver mer tid ibnan han yar över. Vilka bra tränare är lediga?

Mikael Stahre borde väl vara en intressant kandidat. Vet dock inte ifall hans dryga stil hade fungerat i Kalmar.
2018-11-07, 12:27
Medlem
TimTebows avatar
Sebastian Larsson är uttagen i svenska landslagstruppen och det talar väl för att han inte är skadad och bör kunna lira i avgörandet på söndag?
2018-11-07, 13:16
Medlem
eternussermos avatar
Tycker Party-Janne är lite ogin här, självklart ska de få fira guldet ordentligt!

Janne Andersson om landslagsspelarnas guldfirande https://www.aftonbladet.se/a/Ond4wV
2018-11-07, 13:20
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tycker Party-Janne är lite ogin här, självklart ska de få fira guldet ordentligt!

Janne Andersson om landslagsspelarnas guldfirande https://www.aftonbladet.se/a/Ond4wV

Det är väl inga problem. Det är ingen Norrköpingsspelare i truppen? Fattar inte.
2018-11-07, 13:24
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Min elva om jag hade haft fritt fram att värva två målvakter och sexton utespelare. Jag försöker alltid vara så realistisk som möjlig de få tillfällen som jag gör dessa elvor så lagbalansen och påverkan över hela (!) Allsvenska säsongen är viktig. Självklart skulle målet med denna trupp vara att vinna medaljer inom en säsong vilket gör att jag inte tagit hänsyn till ålder, potential, you name it. Jag är helt mänsklig och kan göra misstag så det är fritt fram att komma med feedback, synpunkter eller tillrättavisanden om den mänskliga faktorn i mig tagit vid och gjort att jag glömt någon.

MÅLVAKTER
Isak Pettersson
Oscar Linnér

FÖRSVARARE
Daniel Sundgren
Per Karlsson
David Fällman
Andreas Johansson
Alexander Milosevic
-

MITTFÄLTARE
Anders Christiansen
Kristoffer Olsson
Serge-Junior Martinsson Ngouali
Romain Gall
David Moberg Karlsson
Philip Haglund

ANFALLARE
Linus Hallenius
Paulinho
Henok Goitom
Markus Rosenberg

Fritt fram att komma med synpunkter och som ni säkert märkte saknas det en försvarare då jag helt ärligt inte kan bestämma vem som skulle ta vänsterbacken i denna trupp. Omöjligt att skala ner denna trupp och göra en elva av den.
Paulinho är mittfältare, inte anfallare.
2018-11-07, 15:54
Medlem
mishimas avatar
AIK har redan en plan för hur de ska göra med festpengarna om de inte vinner.

https://www.dn.se/sport/fotboll/aik-supportrar-kan-bli-blasta-pa-festpengar/

Snacka om att redan ha gett upp.

Farlig artikel på flera sätt.
2018-11-07, 15:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
AIK har redan en plan för hur de ska göra med festpengarna om de inte vinner.

https://www.dn.se/sport/fotboll/aik-supportrar-kan-bli-blasta-pa-festpengar/

Snacka om att redan ha gett upp.

Farlig artikel på flera sätt.

Men vafan.. Jag har ju konferens där när biljetterna släpps. Då kan jag inte parkera nära hotellet då eftersom min bil är DIF-brandad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in