Citat:
Ursprungligen postat av
Keldon
Du har fel! Storlek ska inte garantera plats i allsvenskan. Platsen ges på sportsliga meriter inget annat! Det genomsnittliga fanet skiter nog ändå rätt mycket i exponeringen av allsvenskan i media och sponsorbeloppen pga storklubbar osv. Hellre blåvitt i superettan och en säsong i rampljuset för mitt eget lag, tänker de flesta tror jag.
Sen är jag rätt säker på att de flesta utom Bornet skulle tycka att det var kul med en säsong i Superettan för blåvitt. Detta betyder att folk inte vill att er förening någonsin ska komma upp igen. Men ni måste likt sossarna inse att tiderna förändras och att ni måste tänka om. Att kvotera in underrepresenterade personer för att signalera ändring räcker inte om rötan kommer från roten. Tänk på det.
Såklart att det ska vara på sportsliga meriter (och på gräs).
Dock gynnar det inte någon att ett Dalkurd med 300 egna åskådare på matcherna spelar i allsvenskan i jämförelse med något av storlagen. Eller ett BP med 1000 egna åskådare.
Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Tycker de flesta är mer mednickande "ja jo fotboll ska väl spelas på gräs trots allt" men sörjer egentligen inte alltför mycket. Och de som får plastplan blir snabbt omvända att tycka om det.
Jag ser inga som helst problem att anlägga en bra gräsplan här i Uppsala 1 april-15 november. Att säga något annat är tramsigt när gräsmattorna ligger gröna i övrigt. Jag får konspiratoriskt uppfattningen att kommunerna gärna tar lätt på gräsplanernas skötsel för att lättare förhandla in konstgräset när det ska byggas. Eller förhandling och förhandling, oftast är det väl en överkörning. Vissa kommuner älskar sina elitlag och gör det på deras villkor men det är få. Övriga kan bara se på eller fortsätta spela på idrottsplatser.
Kan Falkenberg få en fotbollsplan på sin nya arena i den kommunen så fungerar det givetvis.
Nyttjandegraden det tjötas om på plastaskiten är ju oväsentlig, det byggs en ELITarena, inte någon plan där ungdomslag etc ska spela.
Citat:
Ursprungligen postat av
MangoChutney
Mycket ångest som försvann idag!
Kan man fortsätta så här i nästa omgång så bör man kunna vinna över Giffarna och därmed sannolikt i praktiken definitivt undvika nerver i sista omgången.
Det var helt enkelt mest en lättnad när det blåstes av på ett kallt Grimsta.
Nu är det i praktiken klart och man kan ta det lugnare i säsongsavslutningen.
Sedan så var det givetvis inte speciellt bra för det, ett lag med bättre avslutare hade straffat oss rejält men vi slår iaf tillbaka BP och ser till att det spelas allsvensk boll på Gamla även 2019. Det var det ENDA viktiga med denna match.