2018-11-07, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
AIK har redan en plan för hur de ska göra med festpengarna om de inte vinner.

https://www.dn.se/sport/fotboll/aik-supportrar-kan-bli-blasta-pa-festpengar/

Snacka om att redan ha gett upp.

Farlig artikel på flera sätt.
Alltså, skulle aik mot all förmodan missa guldet nu är det utan tvekan det skönaste missade guldet i allsvenskans historia.

Jag lovar att sluta vara 13-åring och börja köpa vuxenbiljett på Kalmar borta i all framtid om de slår gnaget samtidigt som Peking besegrar häcken.
2018-11-07, 17:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Alltså, skulle aik mot all förmodan missa guldet nu är det utan tvekan det skönaste missade guldet i allsvenskans historia.

Jag lovar att sluta vara 13-åring och börja köpa vuxenbiljett på Kalmar borta i all framtid om de slår gnaget samtidigt som Peking besegrar häcken.

Höjer: lovar att köpa årskort på Guldfågeln om AIK missar guldet.
2018-11-07, 18:33
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Paulinho är mittfältare, inte anfallare.
Byt plats på honom och David Moberg Karlsson då... om du inte har legat under en sten under de senaste tio åren borde du veta att offensiva yttrar - som Paulinho - räknas som anfallare, inte mittfältare.
2018-11-07, 19:25
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Har en kille som har besökt oss på jobbet jävligt ofta bara för att le åt AIK´s framgång, han har dock inte dykt upp den här veckan.

Efter Söndagsmatcherna får vi hoppas att det är jag som ler under hela 2019, vilka fina ramsor Djurgården och Hammarby kommer bjuda på under hela nästa säsong, bara Kalmar gör en bragdmatch.
2018-11-07, 19:28
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Höjer: lovar att köpa årskort på Guldfågeln om AIK missar guldet.

Höjer: Lovar att köpa 2 årskort på Guldfågel om AIK missar guldet och endast besöka arenan 2 ggr.
2018-11-07, 20:27
Medlem
simonvps avatar
Känner mig så säker på att aik inte sumpar detta att jag, helt utan korrelation till movember, utlovar att ha mustasch en månad om de faktiskt gör det.
2018-11-07, 20:39
Medlem
eternussermos avatar
Sätter min högra pungkula på att Solnalaget får fira.med A Lennart Julins pokal på söndag.
2018-11-07, 22:51
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
AIK har redan en plan för hur de ska göra med festpengarna om de inte vinner.

https://www.dn.se/sport/fotboll/aik-supportrar-kan-bli-blasta-pa-festpengar/

Snacka om att redan ha gett upp.

Farlig artikel på flera sätt.
Så brukar ett chokelag resonera. Man börjar leta ursäkter till varför man kommer förlora istället för att fokusera och se framåt.

Frågan är om det någonsin varit ett så shaky ledarlag i Allsvenskan Sedan millennieskiftet? Total avsaknad på vinnarmentalitet och karaktär!
2018-11-07, 23:32
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Så brukar ett chokelag resonera. Man börjar leta ursäkter till varför man kommer förlora istället för att fokusera och se framåt.

Frågan är om det någonsin varit ett så shaky ledarlag i Allsvenskan Sedan millennieskiftet? Total avsaknad på vinnarmentalitet och karaktär!

Trams! Den största ledningen var ett luftslott med tanke på Norrköpings lättare spelschema, vilket jag skrev här för någon månad sedan. Våra resultat har legat väldigt nära spelbolagens odds. Endast Örebromatchen sticker ut som hade gett fem gånger pengarna, om jag minns rätt. Den som tycker att AIK chokeat senaste matcherna hade inte blivit rik på att spela på den hunchen.
2018-11-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Giorgi är självskriven etta, mattats lite på slutet men ändå gjuten etta.
SebO har fått harva runt på flera olika positioner och är inte riktigt nära Giorgi, men vi snackar sannerligen om en revansch efter att ha suttit i JL:s frysbox.

Werner har ju också fått hoppa runt lite beroende på uppställning, hans defensiv är ju inte lika stark som offensiven och jag tycker allt han har en bit kvar till att anses vara bra.
Calisir tappade egentligen efter att han flyttats upp som defensiv mittfältare, inte under tiden han var det men efter det när han återgick till mittbacken. Tyvärr.

Paka gjorde det bra mot MFF i första, men som du säger är det frågetecken om hur länge han kan fortsätta vara hel. Man hoppas ju men det är tufft.

I målvaktsfrågan är det givet att en ny stabil etta ska in, Amos borde få vara reserv nåt år till alt att Dahlin får axla den rollen medan Amos lånas ut ett par år för att få spela a-lagsfotboll.

Ja han har ju fått spela lite överallt, men jag tycker Seb har gjort det helt ok även när han egentligen spelat på helt fel position, en mångsidig spelare helt enkelt. Poängskörden har ju inte varit fantastisk, speciellt inte om man räknar med att han skall vara en poängspelare(5 totalt), men det är ju bara en aspekt av spelet, han har ju i mitt tycke varit väldigt stabil i exempelvis det defensiva spelet, också en spelare som egentligen gör sin första säsong på den här nivån.

Werner har potential tror jag, mycket av kritiken han fått utstå får mig att tänka på all skit Haitam fick för sitt usla defensiva spel... fortfarande, likt många andra rätt ung och utvecklingsbar.

Håller med, samtidigt tycker jag en eller ett par spelartyper som DBW behövs i en startelva, Poya försökte ju experimentera lite för att få ett så slagkraftigt lag som möjligt, gick ju sådär men förstår grundidén.

Jag hoppas skadorna är över för Paka nu... nästa år skulle jag gärna se att vi spelar han som 10a, typ...

Anfallare
Georgi - Paka - Seb

Edit: Om Emil vill prova på spel utomlands så tror jag faktiskt SebO skulle kunna skolas om och fungera utmärkt som högerback.

Edit #2: "Drömvärvning" inför nästa år är Gurra på free transfer.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-11-07 kl. 23:47.
2018-11-08, 00:36
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor

Du skämmer ut dig med dina patetiska ursäkter till fotbollskunskaper gång på gång när du ska in och försöka bevisa varför AIK är si, och varför AIK är så.

Det är fritt fram för dig att säga vad du vill söndag 17.00 - om du får fram något förstås.
2018-11-08, 01:50
Medlem
Ovcharkas avatar
Lämna, Özcan. (Tog halva säsongen innan han bytte spelsystem, plus att Badji utvecklats på egen hand).

Avgå, Bosse. Miljoner i kassan, men aldrig att nån ersätts.

Bort med både Supar-Bosse och Özcan't.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in